tyttö/poika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ultra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei sitä voi suoraan sanoa kuinka varmaa se on. arviointi riippuu täysin lääkäristä. on niitä jotka ovat koko raskautensa aikana kuulleet saavansa pojan mutta synnytyksessä tuleekin tyttö. itse kyllä luottaisin omaan vaistoon ja ultraajan mielipiteeseen.

Itse en ole ultrissa lasteni sukupuolta kysynyt (odotan kolmatta), haluan säilyttää ""jännityksen""loppuun asti, mutta olen kuullut kolme tapausta, joissa ultrassa (rakenneultrassa n. rv18-20) on sanottu, että poika tulee ja tyttö on tullut...

On lääkäreitä jotka eivät edes suostu arvelemaan, kun on sattunut niinkin älyttömiä tapauksia, että sitten vanhemmat ovat käyneet hyeenan lailla lekurin kimppuun, että ""sanoit että siellä on tyttö..."" ja olikin poika ja kas lasten huone on koristeltu kukka kuvioin.
Itse odotan viidettä, loppusuoralla ollaan. Mies ei halua tietää sukupuolta, mutta itse kysäsen ""arviota"" tossa pääsiäisviikolla tai sitten en. Kun ei sillä sukupuolella ole mitään väliä kuitenkaan.

Rakenneultrassa kysyttiin juuri sukupuolta ja saatiin siitä veikkaus. Samalla lääkäri sanoi, että olivat joskus laskeneet kuinka usein olivat olleet väärässä ja 2% oli tullut tulokseksi. Ihan siis kunnallisella sektorilla. Mutta omassa tuttavapiirissä on kaksi tapausta, joissa rakenneultran veikkaus on osoittautunut vääräksi! Itse suhtaudumme asiaan niin, että on varmaan todennäköisempää että se tulee jota lääkäri veikkasi, mutta myös mahdollisuus että tulee se toinen.

Meilläkin on edessä vielä rakenneultra ja luultavasti haluamme tietää kumpi tulee jos vain mahdollista. Lasten huoneen tai vaatteiden väreihin sillä ei ole mitään merkitystä, sillä kumpikin karsastamme näitä perinteisiä pinkkejä ja vaaleansinisiä. Tällä hetkellä meidän suosikkivärit vauvan tavaroissa on heleä vihreä, turkoosi, oranssi ja keltainen.

Enemmän minua kiinnostaakin se, että mitä mahdollisia hyötyjä/haittoja sukupuolen tietämisellä etukäteen on ns. tunnepuolella. Auttaako tieto pojasta/tytöstä jotenkin paremmin valmistautumaan tulokkaaseen? Entä jos ultra onkin näyttänyt väärin ja tuleekin sittenkin se toinen?

Haluaisin kuulla jo synnyttäneiden kokemuksia asiasta.

me saimme kunnalisessa rakenneultrassa tietää, että poika tulee. ei siitä kauheesti epäilystä jäänyt, sillä saimme kuvankin pojan pippelistä :) siitä ei olisi tyttöä saanut tekemälläkään. Riippuu siis varmaan hyvin pitkälle ultraajasta! Menimme myös myöhemmin 4D ultraan jossa arvio oli taas sama ja pippeli näkyi selkeästi kuvissa.
Mitään haittaa ei tästä sukupuolen tietämisestä todellakaan ollut. Raskaus vaan tuntui sen jälkeen vielä todellisemmalta ja vauva mahassa enemmän yksilöltä kun sillä oli jo selvä sukupuolikin! Meille sukupuolen kysyminen oli siis hyvä juttu ja aijon kysyä sen myös tulevissa raskauksissa.

Jos haluaa tietää sukupuolen melkein 100 %varmasti, kannattaa mennä 4D-ultraan. Käsittääkseni siinä on vaan n. prosentin luokkaa mahdollisuus, että sukupuoliarvio on väärä. Usein juuri esim vauvan pippeli näkyy kuvissa maallikollekin selvästi. Tavallisessa ultrassa tehty sukupuoliarvio voi mennä helpommin pieleen, mahdollisuus virheeseen on muistaakseni yli 5 prosenttia.

Eli ei kannata todellakaan sokeasti luottaa esim rakenneultrassa tehtyyn sukupuoliarvioon. Myöskään oma vaisto lapsen sukupuolesta ei kyllä mielestäni kerro oikein mitään. Mahdollisuushan arvata oikein on kuitenkin 50 prosenttia, ja sitten tytön/pojan syntyessä voi todeta, että TIESIN että se on tyttö/poika! Lähipiirissäni on kaksi tapausta, jossa odottavat äidit olivat aivan varmoja että tulokas on poika ja molemmissa tapauksissa tyttö tuli.

tyttösikiön häpyhuulet voivat olla niin turvoksissa että ultrassa näyttävät kiveksiltä...juuri siksi ei varmasti voi sanoa sukupuolta,eri asia sitten kun ihan pippeli näkyy.

Itselle rakenneultrassa veikkailtiin tyttöä, mutta meille ainakin sanottiin että kyseessä on lähinnä veikkaus. Mitään ei jalkojen välissä siis näkynyt. Kaverini sai syksyllä juuri pojan eikä hänenkään lapsella yhdessäkään ultrassa näkynyt mitään jalkovälissä. Ja ihan normaali poikavarustus oli syntyessä... Hänelle tyttöveikkauksen antoivat sekä kätilö että myöhemmin lääkäri. Meilläpäin np- ja rakenneultran tekee erikoiskoulutettu kätilö - ei siis lääkäri. Synnytystapa-arviossa taas on lääkäri joka katsoo. Itse ajattelen lähinnä että lapsi olisi tyttö mutta pidän koko ajan auki sen vaihtoehdon, että lapsi voi aivan yhtä hyvin olla poika.

Tuohon ultrauksen tulokseenhan vaikuttavat hyvin paljon lapsen asento (toisillahan on esimerkiksi jalat niin hyvin ristissä koko ajan ettei näe yhtään mitään) ja se miten mahdollisen pojan varustus on asettunut. Toisaalta turvotus voi todellakin aiheuttaa sen, että tytölläkin näyttäisi olevan varustelua pojan verran...

Yhteistyössä