Tyttö sai harkkariluistimet sitten. Mitähän tänkin jutun kanssa tekis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papapapa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

papapapa

Vieras
Meillä harrastaa neidit taitoluistelua kaikki. Nuorimman kanssa aloitamme syksyllä tai joulun jälkeen virallisesti. Ikää nuilla vanhemmilla 6, 7 ja 11vee.
Nuorin on edistynyt kilpatasolla tosi hyvin, keskimmäinen ei kilpaile juurikaan. Hän ei siitä tykkää, mutta kilpaillessaan menestyy hyvin. Esikoinen taas ei kilpaile lainkaan, ei tykkää mistään kilpailusta ollenkaan.
Nuorin on nyt viidenvanha ja luistelukoulutason olemme selvittäneet hänen kanssaan jo. Luistelukoulussa oli täyttä ja tytöllä oli kova hinku harrastamaan, joten kävimme yleisövuorolla harjoittelemassa, ja siellä hän sitten oppi perusasiat.
Hypyistä sujuu valssihyppyä, vähän tulppia, osaa kolmosia, sirklausta, kukkopiruetti, istumapiruettikin neidistä ainakin :D
Meillä on ollu käytössä kuusveen vanhat 27 luistimet ja ne alkaa olla kohtpuoleen pienet. Mulla ei ole hajua, mitä se kutonen on käyttänyt tossa välissä, vai olenko ne pois myynyt, kun nykyiset on kokoa 32.
Tuskailin tuota anopille, että pitää varmaan ostaa neidille uudet luistimet.
Anoppi ei sanonut oikein mitään.
Arvatkaa, mitä oli haettu urheilukaupasta tarjouksesta.
Minni-harkkaluistimet.
Minä yritin hienovaraisesti selittää, että nämä ei tue nilkkaa, ja tyttö tekee jo hyppyjä, jossa piikki pitää olla. Anoppi sanoi, että nuin pienet mitään hyppyjä jäällä. Urheilukaupassakin sanoivat, että ei harrastamattomat pienet hypi semmossia hyppyjä.

Nyt hän sitten olettaa että me käytämme noita. Luonnonjäällehän nuo voi ihan hyvin laittaa, mutta halliharkoissa tulis sitten olla ne kunnon.
Varsinkin, kun skidi on menossa suoraan sinne kilpajuttuun.
Nti on sen tasoinen "voimavara", ja vielä noin pieni, sen ikäisiä ei juuri ole, että seura odottaa häntä mukaansa mahdollisimman pian. Ja tottakai sitten pitää olla ne kunnon luistimet, krhm, voin kuvitella tytön luistelukisassa vaaleenpunaset minnit jalassa...

Tyttö itse ihastui Minneihinsä, ja mielellään niitä käyttäisi. Taitoluisteluun, nimenomaan kilparyhmään, haluaa kumminkin, mutta noita ei sinne voi laittaa.
Mitä mä oikein sanon anopille? Kuitenkin, sitten tulee kaikkea kilpailua ja varmasti tulee harkkoja katsomaan kuten näiden toistenkin, niin näkeehän se ettei oo Minnit jalassa. Apuja?

Ostat toiset, sellaiset kuin tarvii. Voi käyttää molempia vuorotellen. Jos anoppi tulee katsomaan ja on "väärät" luistimet jalassa, niin sanot että tänään oli tälläset harkat että piti olla erilaiset luistimet :)

Sanot suoraan ettei ne luistimet käy sinne,ei mun mielestä tarvi sen enempää selitellä! miksette keskustellu ennen ostoa millaiset luistimet tulisi olla?eikö niitä luistimia voi vaihtaa semmoisiin jotka pitää ollakkin??

Pidätte ne Minnit "vapaa-ajan" luistimina (ulkojäille) ja ostatte kunnolliset harrastukseen. Ei kai kukaan käytä kalliita erikoisluistimia ulkojäillä kuitenkaan?

Yhteistyössä