TYTTÖ TULI <3 Eilen tuli lapsivettä,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annette-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Annette-79

Aktiivinen jäsen
08.07.2006
3 438
0
36
tänään veren sekaista limaa. Jokohan tänään käynnistävät? Rv 40+3. Lapsivettä oli tosin vielä runsaasti... ultrasivat eilen. Eli lorahdellut vain. Supistukset loppuivat kolmen aikaan yöllä. Ohjeeksi sai mennä takaisin polille kahteen mennessä. Täällä vain tuleva täti jännää :D :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja pöhlö:
Kyllä se voi itsestäänkin käynnistyä vielä vaikka tänään ja eiköhän noilla viikoilla jo käynnistetäkin, jos lapsivettä lorahtelee.

Meinasin, että kuinkahan kauan ne odottelee jos ei itsestään käynnisty. Eli kun lorahtelu alkanut eilen illalla kuuden aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Kyllä se voi itsestäänkin käynnistyä vielä vaikka tänään ja eiköhän noilla viikoilla jo käynnistetäkin, jos lapsivettä lorahtelee.

Meinasin, että kuinkahan kauan ne odottelee jos ei itsestään käynnisty. Eli kun lorahtelu alkanut eilen illalla kuuden aikaan.

yhellä tuttavalla oli menny lapsivettä kans ja kaks päivää siitä oli vasta syntynyt

voihan ne antaa ootattaa parikin päivää.. ainakin kaverilla meni niin pitkään, ottivat testiä jos ei mitään tapahu 24 tuntiin ettei tulehdusta tule..

Kai se riippuu just siitä määrästä. Isompi lorahtelu aiheuttaa tulehdusriskin ja esim.Jenkeissä on 24 tuntia aikaa saada vauva pihalle, kun vedet on menneet. Mutta en tosiaan tiedä miten täällä ja tuossa tilanteessa. Eiköhän se siellä polilla viiemeistään selviä:)

Onpa kyllä eri käytäntöjä eri sairaaloissa :o Mulla kun alkoi lapsivettä tihkuttamaan niin jouduin jäämään osastolle, vaikka vauva syntyikin vasta melkein vrk vesien menon alkamisesta. Eikä siis alkanut kunnon supistelut kuin 3 tuntia ennen syntymää. Pitkä vesien meno on kuulemma tulehdusriski vauvalle, ja meidänkin neidiltä seurattiin syntymän jälkeen muistaakseni kahteen kertaan tulehdusarvoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mulle ainakin lyötiin antibioottia, kun vedet meni..tosin kokoajan yritettiin käynnistää...toivottavasti etenee homma nopsaan :)

Juu nyt kun sanoit niin mäkin synnytin ab-suojassa, eli jotain tunti ennen ponnistusta annettiin antibioottia suoneen.

Mulla ruvettin käynnistään kun oli 25 tuntia vesien menosta (lorahteli, ei hulahdusta). Vajaa vuorokausi kännistyksen aloittamisesta neiti syntyi. Meille tuli kummallekkin tulehdus eli neiti joutui VTO:lle n. ½ vuorokauden iässä, jotta pystyivät antaan antibioottia.

Kai se riippuu just siitä määrästä. Isompi lorahtelu aiheuttaa tulehdusriskin ja esim.Jenkeissä on 24 tuntia aikaa saada vauva pihalle, kun vedet on menneet. Mutta en tosiaan tiedä miten täällä ja tuossa tilanteessa. Eiköhän se siellä polilla viiemeistään selviä:)

mulle ainakin sanottiin tuo aikaraja kun esikon synnytys alkoi vesien menolla...

Ihmetyttää vaan, että miksi odottivat kun se tulehdusvaara kuitenkin olemassa...
Noh näitä taitaa olla turha pähkäillä tässä vaiheessa... toivoa vaan, että pian olis synnytys ohi ja kumpaisellakin kaikki hyvin :heart:

se on muuten jännä että kuinka sitä jännittää toisen (läheisen) ihmisen synnytystä enemmän ku omaansa :D mua ei oo omat synnytykset ikinä jännittäny mutta veljen vaimon kyllä :D

mulla lorahti lapsivettä sunnuntaina aamuyön puolella. komensivat viimeistään 6h lorahduksen jälkeen polilla käymään. ja siellä tutkivat, antoivat sitten käynnistysajan maanantaiaamuksi. supistuksia kun ei ollut eikä vettä tullut enempää.
supistukset kyllä lähti käyntiin parin kilsan kävelyllä ja seksillä :whistle: kerkesi poika syntyä vielä sunnuntain puolellakin :laugh:

ja tämä siis TAYSissa. sanoivat että jos supistukset ei vuorokaudessa ala niin käynnistetään.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:

mulle ainakin sanottiin tuo aikaraja kun esikon synnytys alkoi vesien menolla...

Siskolle sanottiin 36h.
Jos olisikin ollut sama käytäntö, eli tuo 24h niin olisivat käynnistelleet jo aikaisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Onpa kyllä eri käytäntöjä eri sairaaloissa :o Mulla kun alkoi lapsivettä tihkuttamaan niin jouduin jäämään osastolle, vaikka vauva syntyikin vasta melkein vrk vesien menon alkamisesta. Eikä siis alkanut kunnon supistelut kuin 3 tuntia ennen syntymää. Pitkä vesien meno on kuulemma tulehdusriski vauvalle, ja meidänkin neidiltä seurattiin syntymän jälkeen muistaakseni kahteen kertaan tulehdusarvoja.

mulla oli kanssa näin,lapsi syntyi 26 tuntia vesien menosta ja ite kieltäydyin vauhdittamasta synnytystä,olisivat laittaneet tipan jo aamulla yheksältä kun vedet oli menny yöllä 2 aikaan.totesivatko sairaalassakin että vuoto oli todella lapsivettä?

Yhteistyössä