Tyttö väkerti ja väkerti matikan tehtäviä 3 tuntia....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yainaba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Yainaba

Aktiivinen jäsen
11.05.2005
2 743
0
36
:o Muutaman kerran kävi kysymässä että "äiti mitä tää oikein tarkottaa kun tässä lukee näin ja näin...."
Mä jo aloin kummastua että mitä ihmettä nää on keksineet, ei voi olla noin paljoa matikanläksyjä heti ekalla viikolla.

No ei ollutkaan. Kirjan takana on lisätehtäviä ja tää neitonen sitten vähän innostui, puolet kaikista tehtävistä tais tulla tehtyä jo.

Juuh...en sit voinu oikein sanoa siihen muuta kuin että äitin tyttö...muistan vieläkin miten sain ite valitusta siitä kun tein läksyt valmiiks jo ekalla viikolla ja loppuvuoden tehtävät oli siinä. :D

Ja neiti on tokalla luokalla. =)

Kannattaa ostaa joku ylimääräinen kirja, meinaan lapselle voi tulla ongelmia tuosta että tehtävät tehty. Ihan meinaan turhautuminen yksinään voi saada aikaan kaikenlaista...
Eihän tuosta valittaa tarvitse, vaan ostaa toinen kirja (onhan niitä vaikka mitä)

Ihanaa, että toinen on noin innoissaan ja vielä matematiikasta. Mä en kuitenkaan alkaisi erityisemmin ylistämään lasta tuollaisen rupeaman jälkeen, koska onhan se oikeasti vähän liikaa, että lapsi tekee 3h läksyjään ja vielä yhtä ja samaa ainetta. Ettei ota ihan tavaksi...

Mä laskin kans neljännellä luokalla koko kirjan heti alkuunsa kun vähän innostuin. :D Opettaja sit monisti mulle aina tunneille lisätehtäviä. :D Eipähän tullut läksyjä!

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Ehkäpä sitten kannattaisi ostaa matikan lisätehtäväkirja, ihan vaikka omalla kustannuksella.

Tää neiti tekee isoveljien vanhoista kirjoista aina kaikkia niitä tehtäviä mitä isoveljet ei ole koulussa tehnyt.
Luulen että on jotain alkuinnostusta tää laskeminen nyt. On toi neiti viimevuonnakin ollut innoissaan läksyistä ja tehnyt kaikki aina ajallaan, mutta en usko että enää joulun aikaan jaksaa väkerrellä tehtäviä yhtä suurella innolla etukäteen.

Ekaluokkalainen poika sai lukuläksyä ja luki sitten samalla muutaman sivun eteenpäinkin kun oli mielenkiintosta.

Toi on hienoa, että lapsella riittää kiinnostusta ja intoa! Valitettavasti koulussa ei kyllä osata sitä oikein valjastaa... Mäkin olin juuri tuollainen pienenä ja siis nimenomaan matikan kanssa. Seurauksena oli sitten se, että tylsistyin ja tympäännyin koko vuoden, kun muut eteni niiiiiiin hitaasti. Sain tehdä jonkun toisen kirjasarjan seuraavan vuoden tehtäviä -sillä seurauksella, että olin tympääntynyt seuraavanakin vuonna...

Yhteistyössä