Tyttöjen äidit, mitä mieltä ootte tästä kesävaatteiden määrästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "noora"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"noora"

Vieras
Eli onko meillä tarpeeksi/sopivasti/liian vähän vaatetta tytöllä kesäksi, ja puuttuuko jotain oleellista mielestänne?
-5 hametta, joista yksi juhlahame
- 4kpl legginsejä
-4kpl "capripituisia" legginsejä
- 4kpl mekkoja, arkisia
-10kpl t-paitoja
-2kpl lyhythihaisia bodeja
-3kpl shortsit polvipituiset
3kpl shortsit reisipituiset
Lisäksi tietysti pitkähihaisia paitoja, huppareita yms. samoin housuja. Päähineet ja uimapuvut on myös hankittu

Tyttö on 1,5v (vähän yli)
Haluaisin tietää tulevat ostotarpeet ennakolta, siksi kyselen ;)
Ja kengät on hankittuna kangaskengät ja ostan kai vielä sandaalit.

caprileggingsejä olis meille vähän.. pitää olla joka väriä :D
mekkojakin samoin.... =) mut varmasti noilla pärjää, jos
mielesi ei enää mitään tee uusista kevätmallistoista! mä olen vasta pääsemässä
kunnolla käyntiin :D

Meillä on triplat mutta ostan kaikkea vähän turhan paljon, vähemmälläkin pärjää. Minä tykkään että on mistä valita vaikkei juuri olsikaan kone pyörinyt. Kengistä sen verran, että meillä ainakin on kävelykengät jääneet käyttämättä. Sandaalit, lenkkarit ja kumpparit on ihan riittävästi, kumpparien ja lenkkarien tilalle voi ajatella corelenkkareita. Tytöillä on siten miljoonat vetokengät eli muutaman euron hienostelukenkiä, joita vetävät kotona, jos johonkin mennään niin sitten kunnon kengät jalkaan eli meillä on joko eggon, kavatin tms. kunnolliset sandaalit

Kyllähän tuolla määrällä lapsen vaatettaa, mutta mulle henk. koht. tuo määrä ei olisi riittävä.

Tykkään pukea lapsille erilaisia asukokonaisuuksia, jolloin legginssejä, capreja, mekkoja, hameita, tunikoja yms. pitää olla noin miljoonassa eri värissä ja osittain eri tyylissäkin :) Moni on sitä mieltä että meillä on liikaa vaatteita, mutta kyllä meiltäkin on puutteita vaatteiden suhteen. lähinnä tiettyjä värejä on vähän hintsusti.

Kyllähän tuolla määrällä lapsen vaatettaa, mutta mulle henk. koht. tuo määrä ei olisi riittävä.

Tykkään pukea lapsille erilaisia asukokonaisuuksia, jolloin legginssejä, capreja, mekkoja, hameita, tunikoja yms. pitää olla noin miljoonassa eri värissä ja osittain eri tyylissäkin :) Moni on sitä mieltä että meillä on liikaa vaatteita, mutta kyllä meiltäkin on puutteita vaatteiden suhteen. lähinnä tiettyjä värejä on vähän hintsusti.

Oletko koskaan miettinyt mitä huvituksesi maksaa? Ei siis rahassa, vaan mitä se maksaa niille lapsille, jotka tekevät lastesi vaatteet ja mitä se maksaa ympäristölle? Ehkä on tärkeämpiäkin asioita kuin se, että lapsillasi on tarpeeksi erivärisiä kivoja asukokonaisuuksia... Elleivät ne sitten ole aikuisten, hyvissä työoloissa, länsimaissa, kierrätysmateriaaleista tekemiä, klassisia ja kestäviä. Ovatko?

[QUOTE="vieras";23393766]Oletko koskaan miettinyt mitä huvituksesi maksaa? Ei siis rahassa, vaan mitä se maksaa niille lapsille, jotka tekevät lastesi vaatteet ja mitä se maksaa ympäristölle? Ehkä on tärkeämpiäkin asioita kuin se, että lapsillasi on tarpeeksi erivärisiä kivoja asukokonaisuuksia... Elleivät ne sitten ole aikuisten, hyvissä työoloissa, länsimaissa, kierrätysmateriaaleista tekemiä, klassisia ja kestäviä. Ovatko?[/QUOTE]

Mä näkisin ettei lasteni vaatetus maksa juuri mitään, jos niiden hintaa miettii tuolta kantilta. En tiedä onko kukaan koskaan laskenut paljonko kirppisvaatteet rasittavat luontoa, mutta mun villi veikkaukseni on että melko vähän, jos vertaa uusina ostettuihin vaatteisiin.

Varmasti on elämässä tärkeempiäkin asioita kuin eriväriset ja kivat asukokonaisuudet, mutta miten se nyt liittyy yhtään mihinkään? Oma terveyteni on mm. tärkeämpi, kuin lasteni kivat asukokonaisuudet, mutta valitettavasti en saa terveyttäni takaisin, vaikka jättäisin ne asukokonaisuudet ostamatta. Eli ympäri mennään, yhteen tullaan.

En tiedä missä nuo vaatteet on tehty, mutta mitä ihmettä mä teen klassisilla lastenvaatteilla, jos en sellaisia halua lasteni ylle pukea? Mä tykkään värikkäistä vaatteista ja jos ne ei satu olemaan klassisia niin voi, voi. Kestäviä ne kyllä näyttää olevan kun ne tulee meille käytettyinä, on meillä käytössä 1-2 lapsella ja pääsääntöisesti ovat vielä senkin jälkeen myyntikuntoisia.

Mulle tuli mieleen tosiaan että t-paita-housuyhdistelmiä on hirveästi. Omasta mielestä housuja on paljon, ainakin meillä yläosaa vaihdetaan paljon useammin. Ja kuka 1,5v käyttää bodeja?

Iitse käytän kesällä tytöllä pääosin ekkoja koska ne on paljon vilpoisempia kuin t-paidat mutta alle saa silti esim. pitkät legginssit jos tarpeen ja päälle illalla neuletakin. Lisäksi jos on pottaharjoitteluaikeita niin pelkkä mekko ja pikkuhousut tai ei housuja ollenkaan niin touhu käy kyllä nopeaan.

Eli mielipiteet menee vähän laidasta laitaan :) Mekkoja on siksi vähän, koska mun hintaluokan kaupoissa ei (vielä ainakaan) löytynyt oikeestaan kuin hihattomia. Ja niistä hihattomista en tykkää näin pienellä, syynä itsellänikin helposti palavat olkäpäät. Siksi ajattelin t-paita hame/shortsit yhdistelmää parempana.
Bodyt on viime kesältä, ostin "hieman" liian isoja. Ja meillä on kyllä bodeja käytössä nyt vielä, ns aluspaitana tai kotivaatteena. En tajunnut että siinä on jotain kummallista.

Mä näkisin ettei lasteni vaatetus maksa juuri mitään, jos niiden hintaa miettii tuolta kantilta. En tiedä onko kukaan koskaan laskenut paljonko kirppisvaatteet rasittavat luontoa, mutta mun villi veikkaukseni on että melko vähän, jos vertaa uusina ostettuihin vaatteisiin.

Varmasti on elämässä tärkeempiäkin asioita kuin eriväriset ja kivat asukokonaisuudet, mutta miten se nyt liittyy yhtään mihinkään? Oma terveyteni on mm. tärkeämpi, kuin lasteni kivat asukokonaisuudet, mutta valitettavasti en saa terveyttäni takaisin, vaikka jättäisin ne asukokonaisuudet ostamatta. Eli ympäri mennään, yhteen tullaan.

En tiedä missä nuo vaatteet on tehty, mutta mitä ihmettä mä teen klassisilla lastenvaatteilla, jos en sellaisia halua lasteni ylle pukea? Mä tykkään värikkäistä vaatteista ja jos ne ei satu olemaan klassisia niin voi, voi. Kestäviä ne kyllä näyttää olevan kun ne tulee meille käytettyinä, on meillä käytössä 1-2 lapsella ja pääsääntöisesti ovat vielä senkin jälkeen myyntikuntoisia.

Luuletko, että ne vaatteet ovat sinne kirpparille tyhjästä tulleet? Kirpparilta ostaminen on pienempi paha, mutta ei kannata kuvitella, että se on hyvä. Se vain ostoshullujen toiveajattelua. Kestävä vaate ei ole sellainen, joka kestää 1-2 lapsella, vaan joka kestää jopa 30-40 vuotta, kuten osa vaatteista, joita itse pidin lapsena. Siksi niiden pitäisi olla myös klassisia eikä vain tämän kauden kuumin tuote. Ihmiset ovat aivan kamalia tuhlaamaan muuta kuin omaa "kivaansa" ajattelematta.

Hyvin noilla pärjää, jää ehkä osa käyttämättäkin.

Ja jos chef ei ostaisi kirppareita tyhjäksi kaikesta nätistä, niin niitä jäisi sinne meille muillekin kestävää kehitystä kannattaville :-)

Mun pyykinpesutahdilla ja meidän lasten sotkemistahdilla ei mitenkään pärjäis tuolla määrällä vaatteita. Lisäksi olen varmaankin kovin pinnallinen, mutta haluan että niin omat kuin lasten vaatteet ovat yhteensopivat (siis yläosa ja alaosa).

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä