Tyttöni 13v. joulutodistus:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="eee";25281899]Ei tollasella keskiarvolla pääse edes useimpiin lukioihin. Eikä taida amispaikkaansakaan voida juuri valita...[/QUOTE]

Kyl käsittääkseni moneen amikseen pääsee päälle kutosen keskiarvolla. Ja ainahan on olemassa kymppiluokka, siitä voi olla paljon hyötyä ja saa aikaa miettiä, mihin edes haluaa mennä. 16 vuotiaana voi olla aika vaikeaa päättää ja tietää, mitä haluaa opiskella.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25281734:
Hyvä todistus takaa sen, että voi auttaa onnellista ja tasapainoista aikuisuuttaan jossain muualla kuin alepan kassalla tai trukin ratissa.

:D Juu, juuri tollasia kommentteja odotinkin. No mun kirjoituksen joko ymmärtää tai sitten ei...

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25281911:
Kyl käsittääkseni moneen amikseen pääsee päälle kutosen keskiarvolla. Ja ainahan on olemassa kymppiluokka, siitä voi olla paljon hyötyä ja saa aikaa miettiä, mihin edes haluaa mennä. 16 vuotiaana voi olla aika vaikeaa päättää ja tietää, mitä haluaa opiskella.

Ei ole kymppiluokkaa joka paikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25281911:

Riippuu varmaan paikkakunnasta, meidän paikkakunnalla tuolla keskiarvolla ei pääse mihinkään muualle kuin metallipuolelle. Mut jos se on ap:n tytölle mieluisa linja niin mikäs siinä.

16-vuotiaana voi tosiaan olla hirmu vaikea vielä tietää, mitä tahtoo opiskella - siksi kannattaisikin panostaa siihen koulunkäyntiin ja hommata niin hyvä todistus, ettei ainakaan siitä jää kiinni unelma-ammattiin pääsy tai mahdollinen myöhempi alanvaihto.

Mitäs tossa, ihan ok. Ei tuolla ylä-asteen todistuksella mitään väliä ole. Itse kun ysiltä pääsin oli keskiarvo 7,1, en jatkanut opintoja muutamaan vuoteen. Kävin ammatillisen koulutuksen, töitä poiki, nousin töissä ylemmäksi, palkka on erinomainen vaikka ei ole erikoisesti kouluja käyty :D

[QUOTE="vieras";25281517]On siis seiskalla? Miten voi olla ruotsi 6, kun syksy vasta opiskeltu? Eikös silloin opetella tyyliin numerot ja viikonpäivät...? Ei varmaan povaa kovin suurta menestystä ko. aineessa, se kun vaikeutuu huomattavasti alun jälkeen...[/QUOTE]

Näyttää mun todistukselta yläasteaikoina. On se outoa, että ruotsi ja enkku ovat olleet aina 5 mutta kuitenkin olen työskennellyt markkinointijohdossa norjankielisessä yrityksessä missä puhuttiin ruotsia ja norjaa sekaisin.

Todistus on ok, jos tyttö on muuten kiinnostunut koulunkäynnistä.
Tollasella todistuksella mäkin olen aikoinani ollut ja nyt toimin johtavassa asemassa hyvällä palkalla :)

[QUOTE="Äiti";25281448]Matikka.......................................7
Äidinkieli.....................................9
Englanti......................................7
Ruotsi.........................................6
Maantieto....................................5
Biologia.......................................5
Uskonto.......................................8
Historia........................................5
Terveystieto..................................6
Liikunta........................................7
Musiikki........................................6
Kotitalous.....................................9

Mielipiteitä? On hyviä numeroita, huonojakin. Kehuin tyttöä.[/QUOTE]

hyvä kun kehuit :).

[QUOTE="äiti";25281577]Matematikka 9
Äidinkieli 9
Englanti 8
Ruotsi 8
Maantieto 9
Biologia 9
Uskonto 9
Historia 10
Liikunta 9
Musiikki 9
Kotitalous 9
Käsityö 8[/QUOTE]

Hikari !!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Näyttää;25281999:
Näyttää mun todistukselta yläasteaikoina. On se outoa, että ruotsi ja enkku ovat olleet aina 5 mutta kuitenkin olen työskennellyt markkinointijohdossa norjankielisessä yrityksessä missä puhuttiin ruotsia ja norjaa sekaisin.

Todistus on ok, jos tyttö on muuten kiinnostunut koulunkäynnistä.
Tollasella todistuksella mäkin olen aikoinani ollut ja nyt toimin johtavassa asemassa hyvällä palkalla :)

Mitä kautta olet sitten päässyt nykyiseen työhösi? Minkä ikäinen olet?

tuli työtön mutta osaan enemmän kun laki sallii! Voisin lukea yliopistossa mutta onko se minua. Ei elämä opeta ja itse tutuistuin tietotekniikkaan commodore ajalla! Siitä lähtien en oo muuta halunnut kun tietotekniikkaa!!!

[QUOTE="Äiti";25281448]Matikka.......................................7
Äidinkieli.....................................9
Englanti......................................7
Ruotsi.........................................6
Maantieto....................................5
Biologia.......................................5
Uskonto.......................................8
Historia........................................5
Terveystieto..................................6
Liikunta........................................7
Musiikki........................................6
Kotitalous.....................................9

Mielipiteitä? On hyviä numeroita, huonojakin. Kehuin tyttöä.[/QUOTE]

Lukuaineet ei taida paljoa kiinnostaa :)? Tekee vain asioita, jotka kiinnostaa? Mutta potentiaalia on, jos jaksaisi panostaa! Itse kyllä saattaisin jotain mainita noista vitosista ja kutosista...

Näyttää vähän sellaiselta asenneongelmaisen opiskeliojan todistukselta. Heittelee numerot niin paljon, että vois päätellä et niitä aineita jotka ei kiinnosta ei viiti opiskella. Ei se mantsa tai bilsa oo sen vaikeempaa ku historiakaan tolla tasolla.

Mun veljen todistus näytti vähän tuolta. Äiti alkoi palkitsemaan hyviä numeroita rahalla niin keskiarvo nousi hurjasti, yli numerolla ja nyt löytyy ysejäkin ja kymppi. :) Kantsii kokeilla, toimii jos on kyse asenteesta.

No, eiköhän ap:n kirjoitus ollut ihan vitsi ja tosistus keksitty. Todistushan olisi todella huolestuttava, jos tuollainen oikeasti jolla kulla on. Eli todistus viittaa tavattomaan laiskuuteen.

[QUOTE="Peachie";25282138]Näyttää vähän sellaiselta asenneongelmaisen opiskeliojan todistukselta. Heittelee numerot niin paljon, että vois päätellä et niitä aineita jotka ei kiinnosta ei viiti opiskella. Ei se mantsa tai bilsa oo sen vaikeempaa ku historiakaan tolla tasolla.

Mun veljen todistus näytti vähän tuolta. Äiti alkoi palkitsemaan hyviä numeroita rahalla niin keskiarvo nousi hurjasti, yli numerolla ja nyt löytyy ysejäkin ja kymppi. :) Kantsii kokeilla, toimii jos on kyse asenteesta.[/QUOTE]

jos saat ysin jostain ja muuten huonoo ei tarkota etä olet puli!

No en mä vitosista menis kauheesti kehumaan mut toi äikkä on kyllä hyvä ja seiskatkin mun mielestä ihan ok.:) Tuli vaan mieleen, että sattuuko biologiassa, maantiedossa ja terveydentiedossa olemaan sama opettaja? Meillä nimittäin oli. Ei siis sillä, että se nyt olisi opettajan vika, että niissä menee huonosti mutta kyllähän sekin asiaan jonkin verran vaikuttaa jos ei kemiat yhtään kohtaa.

Mulla komeili yläasteen päästötodistuksessa matikka 6, kemia 5, fysiikka 5. ja juurikin oli sama ope kaikissa noissa aineissa ja sen kanssa ei oltu yhtään samoilla aalloilla. Se inhos mua ja mä sitä. Kyllä sillä opettajalla on hirmuinen vaikutus siihen miten innolla ko. ainetta opiskelee. Äikän opesta taas tykkäsin tosi paljon ja mulla oli äikkä aina 10.

[QUOTE="Kuukkeli";25282154]No, eiköhän ap:n kirjoitus ollut ihan vitsi ja tosistus keksitty. Todistushan olisi todella huolestuttava, jos tuollainen oikeasti jolla kulla on. Eli todistus viittaa tavattomaan laiskuuteen.[/QUOTE]

ehkä kannattas mitä miettiä mitä kirjottaa!

Apua näitä kommentteja....

Mun poika sai kaseja, seiskoja ja yhden kutosen. Minusta se oli ok.

Siis missä on kaikki lapset jotka ei saa pelkkiä ysejä ja kymppejä? Miten täällä voi aikuiset ihmiset, äidit itsekin puhua näin alentavasi lapsista? Ihan kuin kaikkien pitäisi vetää ysin-kympin keskiarvoja ja jos ei vedä, on heti huonompi, jotenkin sosiaalisesti alempana...

Ei ihme että jo lapset voi huonosti kun aikuiset odottaa niiltä niin paljon. Aikuisilta odotetaan paljon työelämässä mutta niin näköjään lapsiltakin tämän ketjun perusteella.

Yhteistyössä