tyttöni "karkas"i päiväkodista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miimii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miimii"

Vieras
tänään tuli 12 soitto omalta hoitajalta joka kerto että meidän neiti oli lähteny huoneesta pois ja mennyt ensin katsomaan muihin huoneisiin muita lapsia ja sitten juossut pihalle hiekkalaatikolle.

kuulema oltiin hetki etsitty ennenkuin löytyin. kyse on 2v ja 10kk ja muuta kolme samanikästä. olin ihan järkyttynyt ja hoitaja vaan kysy onko meillä käynyt näin?

ei minkäänlaista pahoittelua ainut fiilis jäi että se oli vanhempien vika ja että neidillä oli ikävä ja haki turvaa omasta lelustaan ulkona!

kun hain tytön päiväkodista oli saanut pari mökötyskohtausta kun joku ei leikkinyt ja haki juoksemalla huomiota... taas tuli sellainen käsitys että mun olis pitäny myöntää olevani jotenkin huono äiti. Kysyi hoitaja vielä saako neiti tarpeeksi kotona huomiota??

jäi niin paska fiilis!! mitä jos se mun tyttöni olisi menny aidan yli ja kuollut tms.. pitäisikö asia ottaa esille vai unohtaa?

Mitäpä jos sanoisit sen niille suoraan kuten meille nyt. On todella outoa että lapsi pääsee noin karkaamaan ja se että syytetään vanhempia niin minä nostaisin sellaisen sodan pystyyn että varmasti tietäsivät,
lapsi tuodaan päiväkotiin jolloin minäkin luonnollisesti haluaisin voida luottaa ettei lapseni katoa.

ei hoitanut sua tarkoittanut syylllistää, kyselivät vain että onko kotona tapahtut tätä samanlaista, vai oliko ensimmäinen kerta, eli pitääkö lähteä selvittään syitä miksi karkailee jos sitä tapahtuu usein. Teet nyt kyllä taas kärpäsestä härkäsen. Ei kaikesta pidä melonia vetää nenää.n

meillä kans poika oli n. vuoden kun meni aidan alta isompien puolelle päiväkodissa. ei mua vaan siitä syyllistetty, ja oli kyl hoitajat vähän hätääntyneetkin. loppujen lopuksi jutulle naurettiin, poika halus vaan isompien leikkiin :) ei siis aidassa ollut koloja muuta kun isompien puolelle et poistumaan alueelta ei olisi päässyt.

Anteeks mutta mun on pakko vähän harrastaa pilkun kanssa. Tyttö karkasi päiväkodissa.

Toi eka kommentointi on mun mielestä vaan tarkistusta onko tytöllä tapana kotona karkailla että tarviiko extra valvontaa.

Tosta toisesta kommentista olisin minäkin vetässyt herneen nokkaan.

siksi minä tässä mietin otanko asiaa puheeksi enään tänään, muutenkin tässä on vuoden mittaan neidillä vaihtunut 7hoitajaa ja ne kysy meiltä miksei hän luota niihin kunnolla?:D minä olen 24 ja mieheni on 26 ja ollaan tässä alettu miettimään onko meidät laitettu suurennuslasin alle että osataanko omaa lasta hoitaa..

Siis nukkuvatko kaikki lapset omissa huoneissaan? Kuulostaa erikoiselta järjestelyltä päiväkodiksi,vai onko kyse erikoislapsista? No kuitenkin kyllä tuosta valvomatta jättämisestä kannattaisi vaikka päiväkodin johtajalle käydä kertomassa.Itse työskentelen päiväkodissa,ollut monessa eri paikassa tuuraajana, ja aina lapsia vahditaan myös uniajalla.Ei heitä jätetä sinne huoneeseen porukalla nukkumaan vaan aina on yksi hoitaja siellä.Tai jos ei huoneessa pysty,oven ulkopuolella.

Tuo kommentti riittävästä huomiosta kotona on mielestäni myös törkeä,jos huomionhaku pidempi aikaista sitten ymmärrän että siitä jutellaan mutta ei todellakaan tuolla tavalla töksähtäen.

Sinuna kävisin juttelemassa ainakin johtajan kanssa

[QUOTE="vieras";23749851]Kyllä pph olisi tuonikäiselle parempi paikka ehdottomasti. Hoitajalla enemmän aikaa lapselle,eikä lapset mene hukkaan.[/QUOTE]

Kuka sen takaa, ettei lapsi pph:lla pääse karkaamaan? Yhtä hyvin, ellei jopa paremmin, lapsi voi pph:lla mennä hukkaan.

kyse on alle 3 vuotiaiden päiväkodissa missä 5ryhmää ja jokaisessa ryhmässä on 4lasta ja yksi oma hoitaja, pihalla kaikki leikkivät sitten yhdessä. erityislapsia ei ole muutakuin yksi adhd tapaus mutta lasketaanko sitä nyt erikseet tapaukseksi ni en tiedä.

nämä kommentit tosiaan oli ensimmäistä kerttaa tulleita.

No mulle sanottiin että mun pitäisi opettaa 1,5-vuotiaani puolustautumaan kun piirun verran vanhempi poika oli mätkinyt tyttöä? Mä vähän luulen että toi nyt oli siltikin vain aivopieru siltä hoitsulta.. Toivottavasti vaan muistavat katsoa perään paremmin, olen kuitenkin tyytyväinen siihen että meille kerrotaan tapahtumista.

hoitaja syyttävästi kysyi onko normaalia että lapsi karkailee kun kääntää selän. saakokotona rakkautta?

mun mielestä on törkeää että yhdellä hoitajalla on pokkaa kysyä jotain tollasta ja ei ole pahoillaan edes että lapsi on karannut.. kai ne nyt on kouluttautunut tollaseen..

mulla on itselläni neljä muksua ja ei ne rappuun pääse kun vahdin niitä..

jos päiväkotiin ei voi luottaa niin mihin sitten???

[QUOTE="vieras";23749851]Kyllä pph olisi tuonikäiselle parempi paikka ehdottomasti. Hoitajalla enemmän aikaa lapselle,eikä lapset mene hukkaan.[/QUOTE]

Joskus voi olla joskus ei, ei pidä yleistää. Tiedän omasta lähipiiristäni tapauksen jossa hieman alle 3v poika karkasi pphoitajalta ja juoksi lähellä olevalle isolle valtatielle jossa seisoi keskellä tietä autojen painellessa ohi 100km/h.

Yhteistyössä