Tyttöystävä lupasi kaverilleen että saa muuttaa meille miehensä kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohhoh..

Vieras
Asun tyttöystävän kanssa minun omistamassa talossa. Tyttöystävä oli luvannut naispuoliselle kaverilleen että hän saa muuttaa ulkomaalaisen miehensä (joka ei osaa suomea) kanssa meille asumaan niin pitkäksi aikaa että löytävät oman asunnon. Olen nähnyt ystävän kaverin muutaman kerran ja hänen miehensä kerran pikaisesti. Tuo pariskunta opiskelee ja asuu nyt toisella puolella suomea ja muuttavat työn perässä helsinkiin päin. Järkytyin asiasta ja Sanoin tyttöystävälle että et sinä voi tuollaista mennä lupaamaan kysymättä asiasta minulta. Sanoin että en halua ketään ulkopuolisia asumaan meidän kotiin, sen verran arvostan omaa rauhaa ja tilaa. Tästä syntyi sitten kauhea tappelu kuinka en voi auttaa hänen kaveria hädässä. Hyvä että tästä väittelystä ei syntynyt eroa kun meillä on kuulemma niin erilaiset näkemykset asioista. Mistään hätätilanteesta ei todellakaan ollut kysymys vaan heillä on yli kuukausi aikaa etsiä asuntoa. Oikotiet ym. sivut ovat pullollaan vapaita vuokra-asuntoja.

Miten olisitte itse reagoineet tallaiseen puun takaa tulleeseen ehdotukseen?
Majoittaisitteko itse puolituntemattomia ihmisiä kotiinne määräämättömän pitkäksi ajaksi?

Sun tyttöystävän olisi pitänyt ensin puhua sun kanssa. Olisitko ottanut kaverin miesystävineen teille asumaan, jos hän olisi ensin sitä kysynyt, eikä vain todennut heidän muuttavan?

En todellakaan majoittaisi! Ajatuskin jo ärsyttää suuresti.
Jos meillä mies menis tuollaista jollekin lupaamaan, niin ehkä hänkin sais etsiä itselleen uuden osoitteen..

Tarkoitus ei siis ollut olla mitenkään rasistinen kirjoituksessani. Tuo mies on siis kotoisin ihan sivistyneestä maasta mutta ei osaa vielä suomea. Ja koska itse en oikein osaa englantia olisi myös kommunikointi jäänyt melko vähiin. Pointti oli nyt siinä että että en halua tuntemattomia tai edes tuntemiani ihmisiä kotiini asumaan. Arvostan omaa rauhaa ja että voin tehdä asioita kotonani vapaasti.

Ap

Jos meillä mies sitä olisi ehdottanut, niin olisin tyhjentänyt vierashuoneesta heille kaapit ja jääkaapista hyllyn. Rahaa en majoituksesta ottaisi, mut heti alkuun sopisin, miten talon töihin voi osallistua ja että omat sapuskat tai ruokarahaa. Jonku viikon kyllä syöttäisinkin, mutta jos pidemmästä ajasta kyse.

Mutta meillä on iso talo ja ovi auki aina. :)

Jos kyseessä olisi sukulaiset tai hyvä yhteinen ystävä yksin, voisin harkita asiaa. Sekin edellyttäisi pitkät keskustelut asiasta. Toisen ystäviä ei mun taloon majoiteta.

Alkuperäinen kirjoittaja näpsäkkä;29953006:
Jos meillä mies sitä olisi ehdottanut, niin olisin tyhjentänyt vierashuoneesta heille kaapit ja jääkaapista hyllyn. Rahaa en majoituksesta ottaisi, mut heti alkuun sopisin, miten talon töihin voi osallistua ja että omat sapuskat tai ruokarahaa. Jonku viikon kyllä syöttäisinkin, mutta jos pidemmästä ajasta kyse.

Mutta meillä on iso talo ja ovi auki aina. :)

Sano vielä, että asut Strömsössä.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Tietysti asiasta jutellaan ennen kuin vain otetaan ihmisiä sisään. Ja silloinkin selkeillä säännöillä siitä kuka maksaa mitä (esim ruoat) ja kuinka pitkäksi aikaa eli mikä on ehdoton takaraja. Perheen ja hyviä ystäviä voisin aina majoittaa tarpeen tullen. Onko tämä kaveri läheinen tyttöystävällesi?

Joo ei. Tuollaista ei olisi pitänyt mennä lupaamaan keskustelematta kunnolla ensin asiasta sun kanssasi. Kotinne on yhteinen jolloin tuollainen päätös on myös teidän yhteinen. Jos et halua teille vieraita asumaan kumppanisi ei voi sua siinä asiassa jyrätä.

Kylään voi pyytää puolisolta kysymättä, pidemmäksi aikaa ei. Tietty jos on paljon tilaa (ylimääräinen huone ja muutenkin tilaa niin ettei vieraat "näy") niin majottaisin, nykyiseen asuntoon en kun on pienet lapsetkin.

Ei voi luvata tuollaista asiaa kysymättä! :O
Minä en meille huoli yökyläänkään ellei molemmille asia sovi. Juuri vedin herneet nenääni, kun meillä oli yks henkilö "yötä", eli siis yksi yö sovittu, sitten jäi toiseksi yöksi, (minulle asia valkeni vasta illalla kun ei lähtenytkään) eikä minulle kerrottu/minulta kysytty mitään, ja vielä kolmanneksikin yöksi, eikä minun mielipidettäni tähän asiaan huomioitu mitenkään, vaan jäi siitä huolimatta vaikka sanoin ettei sovi.

Yhteistyössä