Tyyppi,jonka ruokakulut on olleet 20-50e viikossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laulava Lomittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Laulava Lomittaja

Vieras
joutuu pakosti nyt menemään kauppaan,ja käyttämään 70e...
Kyllä,vaikka täältä aika monesti tulee paskaa niskaan,niin uskallaan tunnustaa että saatiin spr:n ruokalahjakortti..(en itse hakenut)

Olen vääntänyt listaa,miettinyt..siltikin minusta tuntuu että tuo 70e on hirmusesti..Jotain järkevää on vaan ostettava,jotain mikä säilyisi hyvin..

On ihmisellä ongelma...

Ei välttämättä oo provo. Mulla on, pienten tulojen takia, monesti ollut käytettävissä tuo 20-50e/ viikko ruokaan, ruokittavana kaks lasta plus minä. Mutta kyllä 70e saa menemään, mä ostaisin jouluruokia ja kuivatuotteita, makaronia, jauhoja, ketsuppia jne, ne säilyy ja niitä tarvitaan.

En harrasta provoilua.Tälleen kolmen lapsen yh:na,työttömänä opiskelijana raha on oikeesti ollut tiukassa-ja perhana toi 50e ruokaan on ollut jo luksusta!Monesti oon miettinyt mitä lapsille tarjoisin,onneksi pakastin on talossa ja sitä on hyödynnetty tosi paljon.Ostan esim.tarjouslihaa ja pakasta..

Minulla oli pari-kolme vuotta ruokabudjettina noin 30e/kk. Sitäkään rahaa ei tosiallisesti olisi ollut, mutta arvelin että parempi antaa mennä laskujen ulosottoon kuin kuolla nälkään. Harmi että ei silloin osannut, kehdannut eikä jaksanut hakea apua. Muutamalla oikein ajoitetulla avunpyynnöllä olisin säästänyt loppuelämäni isolta taakalta.

Osta jotain sinne pakkaseen, vaikka jotain hieman parempaa: marjoja ja vihanneksia. Sitten loput kuivahyllystä: kuivattuja hedelmiä, ryynejä, suolaa, sokeria, hunajaa, teetä, kahvia, sinappia, ketsuppia, mausteita.

No kyllä mä ainakin saisin tolla 70e:lla vaikka mitä. Kyllä kun vähän suunnittelee niin sillä ruokkii perheen aika kauan. Kyllä meillä sillon kun oltiin molemmat opiskelijoita niin tolla rahalla syötiin aika kauan. Nyt menee viikossa kolme henkisen perheen ruokiin joku 100-120€ ja ostetaan tasan sitä mitä halutaan. Jos yhtäkkii jostain syystä tiukkaa tekis niin pystyis helposti puolittamaan ton laskun ja silti syödä laadukasta ja hyvää ruokaa.

minä olen sen verran huono ihminen, että tulee tosi paha mieli kun lukee näitä ketjuja. me oltaisiin niiiin tarvittu tuo kortti, mutta ei saatu. tili nollilla ollut jo jonkun aikaa ja lapsilisää odotetaan, että edes jonkinlainen joulu saadaan. :(

mutta joo, pitäisi olla iloinen niiden puolesta, jotka kortin saivat, mutta nyt en vaan kykene.

Kyllä mä ainakin ymmärrän ap:ta ja uskon että ihan ovat korttinsa ansainneet. Se vain on niin, että kun tottuu pienillä rahoilla tulemaan toimeen, niin sitä oppii myös pärjäämään sillä. Silloin iso raha tuntuu oikeesti isolta. Kun on vähissä rahoissa, ei ole tottunut käyttämään kalliita lihoja jne.

Mutta eiköhän ap saa tuon jotenkin tuhlattua =)

Ihanaa että saitte sellaisen, siitä on varmaan paljon iloa. Sillähän saa ostettua vaikka mitä ihanaa. :) Ilmeisesti ette jouluruokia tarvitse? Mä ostaisin pakkaseen raastettua juustoa, lihaa, ehkä yhden ison kalankin.. Lisäksi ainakin mausteita, säilykkeiksi tonnikalaa, hedelmäsäilykkeitä (rahkaa varten) jne. Ja kahvia. :D

Kyllä mä muistan kun muutama joulu sitten sain tuon, niin siinä sai ihan miettiä, että saa kaiken kulumaan. :D Mutta siitä rahasta olikin sitten pitkään iloa koko perheelle. :)

En mäkään mitään kortteja oo saanut, olen kanssa täysin nollilla ja laskut maksamatta.
Millä perusteilla toiset saa? En voi paljon köyhempi enää olla. Laskut jos maksan sitten joskus, jään taas nollille.

Nuudeleita, makaroneja, riisiä, muutamia säilykkeitä, wc-paperia, mehuja, sokereita, öljyä... Siis normaalit ostokset ja päälle kaikkea sitä, mikä säilyy kauemminkin mutta jota tarvitsee joka tapauksessa.

No on sulla ongelmat. Etkö osaa ostaa jotain mikä säilyy todella kauan?
Oletko koskaan kuullut pakastamisesta tai säilömisestä? Ihan normaalit ihmiset tekee niin, ostaa tuotteita jemmaan.
En voi uskoa että kukaan on noin tyhmä ja tekee tällaisen aloituksen, mikähän tämän pointti edes oli.

Yhteistyössä