tyytymätön 1,5vuotias

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "siiri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"siiri"

Vieras
mistä vois johtua,että meidän taapero on ollut parisen viik koa hyvin tyytymätön tapaus..koko ajan pitis olla sirkus,että ois edes hetken tyytyväinen eikä kitise. voi olla minuutin kaks iloinen ja sitten alkaa itkeä ja kitistä..koko ajan ois tulossa syliin ja vinkuu,että jonnekkin pitäis päästä tai jotain saada mutta ei aina välillä tiedä itsekkään mitä haluaa...todella raskasta arki ,kun aamusta iltaan samanlaista.

onko muilla samanlaista vai onko kaikkien muiden lapset aina yhtä kilttejä ,kuin mitä jotkut antaa ymmärtää??

alkavan uhman oireilua. meillä samanikäsellä pojalla alkaa olemaan kans jo aika vaha oma tahto ja selvästi oireilee jo siihen malliin että sieltä se uhma on tuloillaan. nii se meni esikoisenkin kanssa.

[QUOTE="vieras";23915877]alkavan uhman oireilua. meillä samanikäsellä pojalla alkaa olemaan kans jo aika vaha oma tahto ja selvästi oireilee jo siihen malliin että sieltä se uhma on tuloillaan. nii se meni esikoisenkin kanssa.[/QUOTE]

Mitenkä sitä nyt ptäis sitte pojan kans olla??tai ehkä hieman väärin muotoiltu kysymys mutta viisaammat saa antaa neuvoja uhmaikäisen kanssa olemiseen ja jaksamiseen??aiemmin ,kun ei ole kokemusta tämmösestä.olen ainakin yrittänyt pitää tietyistä säännöistä kiinni ja tietytissä asioissa ei periksi anneta.sitä tahtoa löytyy nimittäin aika lailla:/

[QUOTE="siiri";23915887]Mitenkä sitä nyt ptäis sitte pojan kans olla??tai ehkä hieman väärin muotoiltu kysymys mutta viisaammat saa antaa neuvoja uhmaikäisen kanssa olemiseen ja jaksamiseen??aiemmin ,kun ei ole kokemusta tämmösestä.olen ainakin yrittänyt pitää tietyistä säännöistä kiinni ja tietytissä asioissa ei periksi anneta.sitä tahtoa löytyy nimittäin aika lailla:/[/QUOTE]

no just noin. mä yritän olla jo tiukkana tuon meidän pojan kanssa. enää ei kitisemällä saa ihan mitä tahansa, kuten vauvana.. esikoisella ku uhma oli pahimmillaan niin kohtaus helpotti melkeen parhaiten sillä että sen antoi kiukuta rauhassa. meillä on selkee sääntö että jos jotain halutaan niin pyydetään nätisti, huutamalla ei saa tahtoaan läpi ja tolla päästy jo aika pitkälle :) saahan sitä huutoa sitten kuunnella etä lapsi sen oppii. mutta meillä esikoinen ainakin nyt tosi kiltti ja hyväkäytöksinen lapsi. pian se on taas uhmaikä edessä ja saa käydä sitä tahtojen taistelua. mutta kun ei anna periksi. lapsi testaa kuka määrää ja sen mukaan sitte hakee sen paikkansa perheessä.

voimia ja hyviä hermoja sinnekin äidille :)

kiitos neuvoista..noin minäkin olen asian ajatellut,että kunhan jaksaa vaan pitää säännöistä kiinni ja kuunnella sitä huutoa niin kyllä se jossain vaiheessa palkitaan ja mekin saadaan (toivon mukaan) hyväkäytöksinen lapsi:)

voimia myös teidän arkeen uuden uhmaikäisen kanssa;)

Kuinka paljon puhuu? Meillä on 1v9kk tyttö ja kun aloittaa tinttaroinnin pyydän kertomaan, mitä haluaa eikä kitisemään. Meillä tyttö puhuu jo aika paljon ja kertoo, että mikä vialla tai mitä haluaa. Luulen, että voi osittain olla myös turhautumista, jos ei saa sanomaa perille ja onhan se ymmärrettävää. Mä tykkään enemmän ilmaisusta tahtoikä. :D meillä nimittäin tosiaan tahdotaan.

Mä myös selitän koko ajan lapselle, että mitä seuraavaksi tapahtuu jne, niin asiat ei tavallaan tule yhtäkkiä hänelle eteen.

Tsemppiä! :)

Kuinka paljon puhuu? Meillä on 1v9kk tyttö ja kun aloittaa tinttaroinnin pyydän kertomaan, mitä haluaa eikä kitisemään. Meillä tyttö puhuu jo aika paljon ja kertoo, että mikä vialla tai mitä haluaa. Luulen, että voi osittain olla myös turhautumista, jos ei saa sanomaa perille ja onhan se ymmärrettävää. Mä tykkään enemmän ilmaisusta tahtoikä. :D meillä nimittäin tosiaan tahdotaan.

Mä myös selitän koko ajan lapselle, että mitä seuraavaksi tapahtuu jne, niin asiat ei tavallaan tule yhtäkkiä hänelle eteen.

Tsemppiä! :)

sanoo vasta muutamia sanoja mutta ymmärtää kyllä melkein kaiken mitä puhutaan. olemme kaksikielinen perhe niin puheentulo varmaan hidastuu sen takia.

Yhteistyössä