uhkaileeko muiden 3vuotiaat suuttuessaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eeva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eeva

Vieras
Kun mä jo pelkään että minkälainen teiniterroristi meillä on varttumassa kun meidän kohta 3vuotias uhkailee aina suuttuessaan tai jos ei pidä jostakin asiasta. Tai jos vaikka haluaa tahtonsa läpi niin uhkaa pahimmalla tietämällään tavalla.

Eli vaikka: anna mulle maitoa tai minä rikon/revin tämän lelun (jonkun mieluisan lelunsa) TAI minä syön tämän lelun (jolloin se menee rikki) TAI minä heitän tämän tavaran roskiin TAI kaadan/kiusaan pikkusiskoa. Hän siis sanoo kohteeksi ihan minkä vain minkä sattuu näkemään sillä hetkellä ja siksi ekaksi tulee mieleen. Eli ei ole mitään tiettyä samaa kohdetta aina.

En ole koskaan antanut periksi vaikka onkin uhkaillut jollain. Vaan olen sanonut esim että ei sitä lelua saa rikkoa, tai muuten sillä ei voi enää leikkiä ja sulta loppuu lelut kun sä rikot ne kaikki. Tai että ei saa kiusata pikkusiskoa tai siihen sattuu ja se alkaa itkemään.

Onko tämä uhkailu normaalia tämän ikäiseltä? Tuntuu pahalta kun näin pieni puhuu näin ikävällä tyylillä:(
Itse olen kyllä voinut jollain lailla aiheuttaa tämän, sillä uhkaan monesti epämiellyttävällä seuraamuksella tyyliin: jos et nyt syö, niin joudut pois pöydästä ja seuraavan kerran saat ruokaa vasta monen tunnin päästä. Tai jos et nyt pue kenkiä itse, niin et pääse ulos. JNE... Ja koskaan en uhkaa millään rikkomisella tai väkivallalla. Mutta eikö tämmöinen ole aika normaalia äideiltä?

Kyllä meidänkin 3v uhkailee samalla tavalla kuin äitinsä välillä :) Välillä huumoria peliin, ei kaikkea niin haudan vakavasti tarvitse ottaa mitä lapsi suustaan päästää. Kyllä käy raskaaksi elämä jos joka sanan analysoi.

Joo, mä ainakin sanon kans noin että jos et syö reippaasti tai jos et syö nätisti niin menet pöydästä pois ja seuraavaks saa vasta iltapalalla/välipalalla syötävää. Kyllä se normaalia on ja medän tyttökin joskus sanoo että...... rikkoo tän tai heittää tms... Pakkohan se on jotain keksiä kun alkaa välillä olemaan meno sellasta että.. :o Meidän uhmiksella on ikää nyt 2v 5kk. Ihan lähiaikoina on uhmaa alkanu olemaan.

Pakkohan se on uhata, laittaa rajat, jotta lapsi tietää mitä seurauksia hänen teoillaan on. Jos ei syö, ei ruokaa saa pitkään aikaan. Minä olen ihminen vain enkä jaksa joka tunti tarjota ruokaa, niin se menee. (kun lapsi tietyn ikäinen). Paljon on vanhemmilla muutakin työtä.
Mutta jännä, että toiset lapset alkavat matkia noin. Meillä eivät ole hoksanneet.

Yhteistyössä