Uhmaikä koettelee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tehdä?

Vieras
Oli taas niin vaikea ilta ja aamu...Tyttö on nyt viisvuotias, mutta ollut koko ikänsä hankala. Vauvana oli koliikki, sen jälkeen ollut yhtä uhmaa. Kirkui ja tappeli vastaan tänä aamunakin, kun piti pukea. Käski äidin häipyä. Kun vein tarhaan, muuttui kuin taikaiskusta kiltiksi! Sama juttu, kun on mummolassa, tai muualla kylässä. Mulle aina kaatuu kaikki sonta niskaan! Yleensäottaen ei kuuntele mitä äiti sanoo, asiat saa toistaa moneen kertaan eikä sittenkään tajua. Tarhassa syö ruuan mitä tarjotaan, kotona ei. Olen jo ajatellut tarjoanko ruokaa enää ollenkaan, kun kuitenkin menee roskiin! On myös heittänyt kerran herätyskellolla siskoaan päähän, siinä on jälki mikä ei parane

Temppuilee sulle kun olet turvallinen ja pysyt vaikka mitä tekisi. Ja kasvatusasioihin sun nyt tulee viimestään tarttua kunnolla, etkä anna tehdä enää tuossa iässä kolmevuotiaan temppuja. Meillä on auttanut paljon 5 vuotiaalla palkitseminen, huonosta käytöksestä menettää tarroja ja hyvästä käytöksestä saa tarroja. Tietty määrä tarroja ja saa ostaa sitten toivomansa jutun. Tällähetkellä kerää tarroja chuchuhamsterin häkkiä varten.

En voi mitään tarroja kokeilla, siitä tulis vaan riitaa kun siskokin haluaisi niitä. Nurkkaan kyllä laitan kun raivoaa, eilenkin kun ei syönyt ruokaansa taaskaan. On kyllä tosi rakas ja joskus on hyviäkin hetkiä, mutta uhmakohtaukset ja se ettei kuuntele koettelee! Millä lailla kunnolla puuttua kasvatukseen? Olen kyllä sanonut useaan kertaan mitä saa ja mitä ei saa tehdä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En voi mitään tarroja kokeilla, siitä tulis vaan riitaa kun siskokin haluaisi niitä. Nurkkaan kyllä laitan kun raivoaa, eilenkin kun ei syönyt ruokaansa taaskaan. On kyllä tosi rakas ja joskus on hyviäkin hetkiä, mutta uhmakohtaukset ja se ettei kuuntele koettelee! Millä lailla kunnolla puuttua kasvatukseen? Olen kyllä sanonut useaan kertaan mitä saa ja mitä ei saa tehdä

No miks sisko ei voi myös saada käytöstarroja?

Alkuperäinen kirjoittaja fanni:

No miks sisko ei voi myös saada käytöstarroja?

Tai miks aikuinen ei päätä kuka tarrat saa ja kuka ei.

Siskonsa kanssa ei ole mitään ongelmia, kuopus ollut aina vaikea tapaus. Mulle saattaa tulla välistä paniikkikohtaus kun oikein raivoaa

JOtkut lapset on. Mutta näin vähillä tiedoilla ja ihan ulkopuolisena vähän vaikuttaa siltä, että tää uhmis pyörittää sua ihan kuusnolla. Sä taidat vähän jopa pelätä lastasi - ainakin niitä raivareita.

Sun pitää ottaa aikuisen asema ja rooli itsellesi. Käyttäydyt niin kuin lauman johtaja, niin muutkin alkavat sinua sellaisena pitää.

Siskonsa kanssa ei ole mitään ongelmia, kuopus ollut aina vaikea tapaus. Mulle saattaa tulla välistä paniikkikohtaus kun oikein raivoaa

No josko se olis koetus kivi 5-vuotiaalle kun sisko saa hyvästä käytöksestä tarran ja haluamansa tavaran???

Yhteistyössä