Uhmaikänen ei syö mitään ja ruokailu yhtä showta, mikä auttais?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keittiörätti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keittiörätti

Vieras
Eli siis 3v ei halua mitään syödä ja istuu vaikka koko pvän pöydäs tai "arestissa"huoneessaan mieluummin kun söis ja oma pää alkaa hajota! Aina saa etukäteen jo pelätä ja stressata ruokatilanteita...pelottelu, uhkailu ja lahjonta on jo niin kokeiltu eikä siitä ole mitään apua! Puoli väkisin syö 1-2 lusikkaa/haarukkaa ja yökkäilee ja suu auki jäyhää ja jäyhää pientä suupalaa. Tarhassa kuulemma syö ongelmitta tai sitten niillä ei ole oikeesti aikaa kts.meneekö mitään suuhun, mutta kotona nyt kk kaupalla tämä ongelma! Mikä avuksi? Leipää ja jugurttia yms söisi mielin määrin, mutta sitä pakko rajottaa että söisi ruokaa, mutta vaikka ei ollenkaan antaisi ei siltikään syö ja joskus tuntuu, että ei jaksa kunhan edes sitä leipää puputtaa niin menkööt!

Älä ainakaan itse stressaa. Se ei katkaise kierrettä. Eli tarjoat ruokaa, annat olla pöydässä kohtuullisen aikaa ja jos ei maistu niin kiitos ja näkemiin ja seuraavan kerran ehkä sit taas maistuu. Ja turhat välipalat ja leivät ja liika maidon litkiminen pois!

Ruoka on niitä asioita joista ei kannata tehä mitään showta eikä ottaa ressiä. meilläkin ollu ja on monia vaiheita. Parhaiten menee kun on selvät säännöt eikä ruoasta tehä valtataistelua. Mun muksulle tarjotaan sitä mitä on ja pois pöydästä ellei kelpaa eikä mitään välimussutuksia sitten. En ala inttämään enkä toisaalta siitäkään tee numeroa jos hän syö. Otatko lapsen mukaan ruoanlaittoon ja kattamiseen?

[QUOTE="hmmm";25302150]Älä ainakaan itse stressaa. Se ei katkaise kierrettä. Eli tarjoat ruokaa, annat olla pöydässä kohtuullisen aikaa ja jos ei maistu niin kiitos ja näkemiin ja seuraavan kerran ehkä sit taas maistuu. Ja turhat välipalat ja leivät ja liika maidon litkiminen pois![/QUOTE]

peesi!

Yhteistyössä