Hae Anna.fi-sivustolta

Uima-allas kiinni

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Patjoset, 10.05.2005.

1. Patjoset Vierailija

Hei! Kahdessa edellisessä Kreikan kohteessamme huoneistohotellin uima-allas pantiin kiinni jo iltaseitsemältä ja kieltoa tunnuttiin noudatettavan hyvin. Mistä moinen? Huoltotyöt vai metelin vähentäminen hotellilla?
    Omasta mielestämme uida voisi altaalla iltayhdeksään, jonka jälkeen hiljaisuus. Mutta jos huoltotyöt tehdään alkuillasta niin ei voi mitään. Itse emme kyllä nähneet ketään allasta pesemässä. Joskus sitä puhdistettiin ampiaisista päivisin ja myös itse osallistuimme puhdistamiseen. Vastaisiko joku.

2. Simmarit Vierailija

Uima-altaaseen laitetaan desinfiointiaine, jonka täytyy vaikuttaa tietty aika että altaan vesi on uintikelpoista taas seuraavana päivänä. Myrkyt vaikuttanee noin 12 tuntia ja toiset 12 tuntia vesi säilynee jotakuinkin uintikelpoisena jos kaikki uimarit muistavat pulahtaa altaaseen käytyään ensin suihkussa, eivätkä mene sinne hikisinä, pölyisinä ja aurinkoöljyt/-rasvat niskassa.

3. Patjoset Vierailija

Oho! Kiitos hyvästä tiedosta. Niin, ehkä se vesiallas todella kaipaa myrkkyjä tuollaisessa helteessä, muutenhan lian haju olisi mahtava. Nyt on helpompi selittää lapsillekin, miksi polskimaan ei saa mennä vaikka on valoista ja aurinko paistaa. Onneksi meillä mennään aina suihkun kautta uimaan, paitsi meressä!

4. patjoisille Vierailija

Häirinnän ja metelin takia ilman muuta. Tuo on tosi hyvä aikaraja. Muut vieraat ovat valittaneet häiriöistä ja tuo on ratkaisu. Ja järjesllä ajatellen päivällähän ihmiset ovat altaalla ja illalla muissa harrasteissa.
    Joku saattaa tarvita lepoa,rauhaa, hiljaisuutta, esim. sellainen joka liikkuu päivällä ja illan tullen palaa hotellille ja haluaa viettää pienen lepohetken ennen illan tavernatrippiä.

Opettele ajattelemaan myös muita, älä aina ajattele vain itseäsi! Tämä motoksi.

5. hoh Vierailija

6. Kaisa Vierailija

Hei, olen tätä itsekin joskus miettinyt ja vähän ihmetellytkin, koska itse muistan miten muksuna oli hauskaa ja jännittävää uima myöhään iltaisin valtaisussa uima-altaassa, tosi nastaa (luulen, että olimme luvan kanssa, kukaan ei ainakaan tullut kieltämään ..). Meteliä ei lähtenyt sen enempää kuin muistakaan allas-alueen ravintolassa pyörivistä aikuisista. Omia lapsia olen nyt joutunut tästä kieltämään, kun isot kyltit joka hotellilla iltauiskentelut kieltävät.
    Ja jos niin totaalista rauhaa kaipaa, kannattaa valita hotelli, jossa ei uima-allasta. Tunnen tällaisiakin ihmisiä ja arvostan heidän mielipidettään ja toivettaan - kukin matkailee siis tavallaan!!

7. Patjoset Vierailija

Näinkö on, että hotellilla pitää olla hiljaista kello 19-21? Ja uiminen altaassa tuottaa eniten meteliä?
    Mielestäni hiljaisuus altaalla voisi loogisimmin alkaa kello 21:n jälkeen ja levon vuoksi sitten olkoon allas kiinni vaikka päivällä siestan aikaan.
    Neuvova mottosi 'opettele ajattelemaan myös muita jne' käy kyllä nyt hieman myös omaan nilkkaasi/aikatauluusi. Ei millään pahalla.

8. ........ Vierailija

Ne myrkyt kyllä vaikuttaa aivan koko ajan myös päivällä.

9. Simmarit Vierailija

Niinpä. Kyllä toki myrkyt vaikuttaa tietyllä tavalla koko päivän, mutta kun ne lasketaan altaaseen , ovat silloin voimakkaimmillaan. Herkkäihoisimmat saavat oireita , esim. silmiin ja jos pikku lapset sattuvat vähän nielaisemaankin vettä, niin se ei kai ole kovin kivaa? Yritetään kestää kun saadaan uida kuitenkin kaksitoista tuntia, vaikka kokemuksesta tiedä ettei se aina lapsille riitä

10. ...... Vierailija

Uimaaltaan hoitajana tiedän että myrkyt vaikuttaa samalla tavalla koko ajan.eli kloorin yms. määrä pidetään vakiona,samoin vesi kiertää suodattimien läpi koko ajan.Säännökset ovat hotellien omia ja joissain hotelleissa allas vain suljetaan aikaisemmin.

11. patjosille Vierailija

Varataan aina jos mahdollista hotelli jossa ei ole uima-allasta. Ei ole kivaa kuulla kauheta meteliä läpi vuorokauden. No toki monessa paikassa pitävät hyvin kiinni säännöistä eli iltakäyttö ei tosiaan onnistu. Ongelmallsia ovat juuri ne hotellit joissa on baari ja allas-alue samassa mutta jos ajattelevat kokonaisvaltaisesti järjestävät asian asiakasystävälliseen tapaan.
    Entistä enemmän ovat joutuneet laittamaan esim. kieltotauluja allaslueelle koska joillain ihmisillä on suhteellisen paksu kallo ja minä-minä-ajattelutapa.
    totaaalisesta rauhasta ei ole kyse, mutta jos huoneesi sattuu olemaan ekakerroksessa ja altaalle päin olet kyllä aikamoisessa ""helvetissä"". Asiakaspalaute auttaa myös.

12. maimu Vierailija

Missä te käytte kun merta ei ole lähelläkään? Tottakai, altaalla olo on ilmaista ja siksi osa käyttää niitä.
    12 t aukiolevia altaita on varmaan joissan turistirysissä, itse en ole onneksi sellaiseen koskaan törmännyt.
    Noista myrkyistä, nehän ovat siellä vedessä ja pakko ollakin, ei ne minnekään häviä yhtäkkiä. Niiden kanssa ei aukiololla ole mitään tekemsitä... se on vaan se yleinen rauha. Ja osaltaan turvallisuus... eli kännissä keskellä yötä pulikoiminen voi käydä jollekin kohtalokkaaksi.

13. Moi Vierailija

Pienen kotiuima-altaan omistajana ja kahdenkymmenen vuoden hoitokokemuksella voin vakuuttaa, että ""myrkkyjen"" lisäämisen jälkeen ei heti ole syytä menne veteen, koska ne liukenevat ajan kanssa. Meillä vesi lisäksi kiertää yöajan kvartsihiekkapuhdistimén läpi, joten ainakin kuvittelen aamulla olevan vähemmän tai ainakin tasaisemmin klooria ym. Etelän altaissahan puhdistus ja desifiointi tehdään joka päivä runsaan käytön ja lämpötilan vuoksi.

14. ruuto Vierailija

Kreikassa on tiukka laki altaiden hullosta ja lain rikkominen
    tarkoittaa altaan sulkemista määräajaksi.

15. Hyvä niin Vierailija

Hyvä, että näin on- silloin säästytään koko suomalaisten porukka silmätulehduksilta ym. kivoilta pikku jutuilta.Uidaan siis tyytyväisinä silloin kun allas on auki vaikka koko päivä.

16. Kokrai Apunki Vierailija

TUON KUN KAIKKI MUISTAISIVAT. PALSTALAISETKIN.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri