Ukko on nyt sitte rippikoulun käynyt mies :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissMaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MissMaisa

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
2 415
0
36
Liian helpolla pääsi, pappi olis saanu pistää sen lukemaan katekismuksen ja raamatun kannesta kanteen :D Se on kaks kertaa käyny papin kanssa juttelemassa, eli yhteensä kaks tuntia, jonka ajan ne on puhunu meidän häistä ja tänään sitte sai paperit, että rippikoulu on suoritettu :o Jos mä olisin tuon nuorena tienny, niin en olis rippikoulua käyny :kieh: Muistan ku piti käydä kymmenen kertaa kirkossa ja aina ottaa papilta leima johonki paperiin :headwall:

No jopas helpolla pääsi. Niin pääsi minunkin mies. Kävi rippikoulun armeijassa ja meni sinne koska välttyi joltain pahemmalta armeijajutulta, joka oli samaan aikaan. Pari kertaa olivat kokoontuneet ja todistus oli lyöty käteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
No mutta naimalupa on sitten plakkarissa. Onnea miehelle! :flower:

Mä sitä kiusoittelin, että pitääkö sille järjestää rippijuhlat, muttei oikeen lämmenny ajatukselle :D Pitäis sille käydä salaa ostamassa rippiristi :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja MissMaisa:
Liian helpolla pääsi, pappi olis saanu pistää sen lukemaan katekismuksen ja raamatun kannesta kanteen :D Se on kaks kertaa käyny papin kanssa juttelemassa, eli yhteensä kaks tuntia, jonka ajan ne on puhunu meidän häistä ja tänään sitte sai paperit, että rippikoulu on suoritettu :o Jos mä olisin tuon nuorena tienny, niin en olis rippikoulua käyny :kieh: Muistan ku piti käydä kymmenen kertaa kirkossa ja aina ottaa papilta leima johonki paperiin :headwall:

Onko teillä rippijuhlat tiedossa ennen häitä :D

vihkiikin mun pojan kotona paremmat häät kuin mennä kirkkoon jeesustelemaan kun ei edes usko sit vannotaan tyhjälle. mä ja poikani nyt, vihki valan vannotaankin puolisolle.tuomarin läsnä ollessa.

Alkuperäinen kirjoittaja MissMaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja sirkkatälli:
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
No mutta naimalupa on sitten plakkarissa. Onnea miehelle! :flower:

Eikö voi muuten mennä naimisiin?

Kirkkohäät ei mun mielestä onnistu... en oo aivan varma kuinka se meni :D

Avioliiton siunaus onnistuu, vaikka molemmat ei kuuluis kirkkoon / olis käyny riparia. Mut vihkimistä ei voi suorittaa, jos ei kuulu kirkkoon ja rippikoulu o käytynä molemmilta. Pitäis siis käydä ensin hoitaan se virallinen puoli maistraatissa.

Me kuulutaan miehen kans molemmat kirkkoon (jostain kumman syystä) ja riparitkin on käyty... Silti meillä on siviilivihkiminen juhlapaikalla ja ilman kirkollista siunausta. Voi siis mennä naimisiin toisellakin tapaa. =)

Yhteistyössä