Ulkoiletteko jokapäivä 3-vuotiaanne kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapeee

Vieras
Ja kuinka paljon, miten/kuinka usein jne.?
Olen itse vasta havahtunut tähän nyt lomalla ollessa, kuinka vähän me lapsen kanssa ulkoilemme.
Nyt on mennyt useampikin päivä,että ollaan oltu ihan vain sisällä kotona koko päivä(mikä toki kuulostaa näin kirjoitettuna kamalalta).
Tästä on tietysti seurannut kiukkuilua ja turhautumista sekä tuon 3veen että äidinkin puolelta,ei vain ole ollut energiaa monestakin syystä.
Arkisin ei erikseen ulkoilla muutakuin korkeintaan kauppareissut,mutta lapsi on päiväkodissa joten siellähän tulee useampi tunti päivässä oltua pihalla.
Viikonloppuisin taas kyläillään paljon,käydään kaupassa jne. joten ulkoilua tulee siinä sivussa,mutta silloinkin HARVOIN ulkoillaan ihan vain niin että mennään ULKOILEMAAN.
Olen aina ollut laiska ulkoilemaan vaikka tykkäänkin käydä lenkillä, silti olen aina vierastanut jotenkin sitä ajatusta että menen vain lapsen kanssa ulos/vaunulenkille tms. ilman mitään sen suurempaa menoa.
Potkikaa mua vähän persuuksille ja kertokaa mitä teette nyt talvisin kun menette lapsien kanssa ulos, mihin menette jne.? :)

Kyl ulkoillaan jos suinkin voidaan. Muute laps kiipeää seinille. Mennään ulos ovesta, otetaa pulkka ja katoaan minne mennään. Puistoon, kävelylle, johonkin missä kiva lumikasa pojan kiipeillä...Luistelu tulossa kuvioihin. Ulkoiluaika riippuu säästä. Hyvällä kelillä kauan ja huonollakin edes jonkinaikaa. Tai kävellään kylälle asioille ja siinä samalla poika leikkii+saa liikuntaa.
Mäkeä laskee missä vaan voi.

Viimeksi muokattu:
Ulkoillaan jos meillä kaikki on terveitä.
Kovalla pakkasella ulkoillaan vaan pakolliset eli eskarille ja takas ( isosisko on eskarissa)
Lapsi tykkää laskea mäkeä liukurilla, pulkalla ja rattikelkalla. Välillä käydään luistinradalla jossa ei itse kyllä aina luistele. Pihalla tykkää myös kokeilla hiihtämistä ja möyriä lumessa. Mutta jos on liikaa pakkasta ei tee muuta kun itkee.

Me käydään leikkipuistossa 2krt päivässä*2tuntia koska esikoinen ei vaan jaksa olla kotona. Mutta minusta on ihan oko olla kotona päivän pari jos lapsi on ihan tyytyväinen eikä kaipaa ulos. \o
Kaverin kanssa joskus käydään HopLopissa

meillä on auto pihassa lapsen kanssa mutta silti kävelemme kauppaan (pienet ostokset saa vaunujen alle)
kävelemme tutuille kylään (2-4km)
käytämme koiraa ulkona
kävelemme syöttämään sorsia
käymme vaan ulkoilemassa kunnon lenkki vaatteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22761400:
Välillä käydään luistinradalla jossa ei itse kyllä aina luistele.
Lapsi tykkää laskea mäkeä liukurilla, pulka Pihalla tykkää myös kokeilla hiihtämistä ja möyriä lumessa. Mutta jos on liikaa pakkasta ei tee muuta kun itkee.
Hei osaako teidän 3vee hiihtää ja luistella? Pysyykö itse pystyssä? Meillä esikoinen kovasti yrittää oppia, muttei (vielä) tuu mitään

Meillä ulkoillaan kerran päivässä, jos vaan sää sallii, mut kesällä sitten pitkin päivää talvella ei noita ulkovaatteita monesti jaksa pukea. Mulla 3 lasta eli löytyy kaksoset 3 vuotta ja 5 vuotias esikoinen. Eilen ostettiin noita luistimia, joten niistä en tiedä ku ei ole kokemusta, mutta meillä hiihdettiin jo vuosi sitten.

Hei osaako teidän 3vee hiihtää ja luistella? Pysyykö itse pystyssä? Meillä esikoinen kovasti yrittää oppia, muttei (vielä) tuu mitään

Ei osaa todellakaan luistella, ei edes pysy pystyssä, silti pitäis päästä pelaamaan lätkää :laugh: Eli aikuinen kannattelee kainaloista kun poika jahtaa mailan kanssa palloa.
Hiihtäminen kyllä sujuu, tai miten se nyt lapsilta sujuu ;)

Talvella ulkoillaan vapaapäivinä yleensä kerran päivässä, kesällä enemmän. Lisäksi sitten kauppa- ym. asiointireissut. Kovilla pakkasilla ulkoilut on lyhyitä 15-30min., mutta happihyppelyllä käydään kuitenkin. Nyt lomalla olemme tosin ulkoilleet sen kaksi kertaa päivässä; lumihommia, hiihtoa, kelkkailua, pulkkailua, hautausmaakävelyjä...

Nyt kun on ollu aika kylmiä ja tuulisia ilmoja, niin kuopus 3v. ei ole joka päivä ulkoillut, mutta tänään ollaan ulkoiltu kaksi kertaa ja käyty kaupassa. Aika usein me ulkoillaan omassa pihassa, jossa lapset voi peuhata lumessa, laskea pulkalla pienestä pulkkamäestä, tehdä lumitöitä jne... Joskus lähdetään kauemmaksi laksemaan isommasta mäestä pulkalla ja nyt koitan myös 3v:tä innostaa hiihtämään ja kun ilmat lauhtuu, niin olisi tarkotus myös kokeilla luistelua. Meillä on vähän sellainen tapa, että joka vapaapäivä ulkoillaan jos sää vaan sallii ja ollan terveinä, arkisin lapset ulkoilee päiväkodissa ja se yleensä riittää.

Nyt kun on ollu aika kylmiä ja tuulisia ilmoja, niin kuopus 3v. ei ole joka päivä ulkoillut, mutta tänään ollaan ulkoiltu kaksi kertaa ja käyty kaupassa. Aika usein me ulkoillaan omassa pihassa, jossa lapset voi peuhata lumessa, laskea pulkalla pienestä pulkkamäestä, tehdä lumitöitä jne... Joskus lähdetään kauemmaksi laksemaan isommasta mäestä pulkalla ja nyt koitan myös 3v:tä innostaa hiihtämään ja kun ilmat lauhtuu, niin olisi tarkotus myös kokeilla luistelua. Meillä on vähän sellainen tapa, että joka vapaapäivä ulkoillaan jos sää vaan sallii ja ollan terveinä, arkisin lapset ulkoilee päiväkodissa ja se yleensä riittää.

To?le taas ei semmosta säätä oo ollukaan etteikö se hinkus pihalle. Oli pakkasta 28 tai 10 ja kova vinkka. Sisälle ei millään ja pakottaa saa päivinä kun ei voi olla kauaa kerrallaan.

Yhteistyössä