Ulkomaan matkailijat,huom!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saimi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saimi

Vieras
Täällä on äiti ja lapsi (4,5-vuotias) jotka eivät koskaan ole matkustelleet ulkomailla.
Miten olisi "helpoin" aloittaa matkustelu ja minne...? Siis joku ryhmämatka tms ja johonki Kanarialle,vai...? Talven pimeydessä olisi ehkä kiva lähteä...
En haluais että tosta lapsesta tulee samanlainen arkajalka ummikko kuin minä itse olen, kun ei mun vanhemmatkaan ikinä matkustelleet Tukholmaa kauemmas...

Lyhyt lento, länsimaalainen elämäntyyli ja tunnetusti turvallinen ja lapsille sopiva kohde. Siinä kai ne tärkeimmät kriteerit. Seuramatka on oikein hyvä, jos ei ole itse pahemmin reissannut. Oppaat ovat suomalaisia ja heiltä saa tarvittaessa apua tilanteessa kuin tilanteessa selkeällä suomenkielellä.

Varmaan kaikkein helpoin olisi juuri aloittaa jostain ryhmämatkasta. Vaihtoehtoja on nykyään pilvin pimein, tosi eksoottisiakin paikkoja myöten, joten varmasti löytyy juuri sellainen matka, joka sinua itseäsi kiinnostaa.

Italia on muuten varsin hyvä maa matkustaa lasten kanssa. Ei todennäköisesti tule edes mitään ongelmia ruuan suhteen, koska suomalaiset syövät nykyisin varsin italialaistyyppistä ruokaa.