Ulkomailta halu suomeen, miehellä ei. Masentaa. =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Odotan vauvaa ja taitaa mulla olla mieli maassa hormoneidenkin myllerryksen vuoksi, mutta minulle on tullut halu tulla takaisin suomeen missä olisi tukijoukkojakin sillä lapsi ei todellakaan ole ensimmäinen eli olisi tarpeen saada tukea henkisesti kuin ihan fyysisestikin.
Mies vaan "kiristää" sillä, että hän ei täältä pois lähde ja kuinka kaikki menee pilalle (haaveet).
En vaan jaksa niihin haaveisiinkaan enään uskoa kun eläminen täällä on muutenkin ollut melko rankkaa sillä töitä ei ole vielä miehelle löytynyt.

Olen tosia vaikean tilanteen edessä. Minua vaan pelottaa synnytykseenkin meno kun miehen tulisi sitten kotona pärjäillä koko pesueen kanssa itsekseen ja se oli viime kerrallakin jo suomessa sille kovin vaikeaa.
Tämä vauva sai alkunsa ehkäisyn kera, mutta aborttiin en pystynyt ja yhdessä päätimme vauvan pitää. Nämä käytännön asiat nyt vaan ei minusta ole parhaalla mahdollisella tavalla ja tosiaan epävarmuus ajaa minua suomeen. =/

Muuttaisitteko itse takaisin jos mies ei tulisi mukaan? Tosin jääminen olisi iso riski sekin.

Mä sanoin aikoinaan miehelle, että mä muutan Suomeen, perässä saa tulla jos haluaa. Tulihan se perässä.

Mutta mieti, haluatko todella tänne. Ei elämä täällä välttämättä ole sen ruusuisempaa kuin siellä, töitä ei välttis löydy täältäkään, jne.

Yhteistyössä