Ulkona nukuttaminen tänään?

  • Viestiketjun aloittaja Nippinappi
  • Ensimmäinen viesti
tuulikaappi
Siis sinä joka nukutat tuulikaapissa, onko se isokin, ja sukupolveltatoisellekko näin teette? Taitaa tulla happikato, jos ovet ovat kiinni sisälle ja ulos, ensin kyllä kirjoitit, että ovi on auki, että mitenköhän se nyt olikaan, hih...? Tais osua ja upota ;)))

 
Nennu
Poika 6 kk ja nukkunut koko talven ulkona. Lämpimillä ilmoilla yhtä vaunujen työntelyä kun ei saa nukuttua, nyt nukkuu kuin tukki. ilmasta riippuen vaunun ja pojan varustus. -15 astetta, vaunu vuorattu ympäriltä peitoilla ja aina vaununaukossa on ollut harso, nyt paksumpi fleecepeitto ja pieni hengitysaukko. Hyvin nukkuu, lämmin niska. Posket on aina viileämmät kun ulkoa tulee sisälle. Sanoo kuka mitä tahansa, osaan itse ajatella ja sen mukaan toimia aina pojan parasta ajatellen. Tehkööt muut mitä haluaa.
 
näinpä :)
Olen edellisen kanssa samaa mieltä, että kyllä sitä ulkona nukuttava äiti osaa vauvansa pakkaselta suojata. Omassa tuttavapiirissäni on niitä, jotka nukuttavat sisällä jo -10 asteessa ja niitä, jotka nukuttavat ulkona myös yli -20 asteen säässä (itse kuulun jälkimmäisiin). Koskaan me äidit emme ole asiasta keskenämme riidelleet tai syyllistäneet toisiamme, sillä kyllä jokainen äiti osaa lapsensa hoitaa itse parhaaksi katsomallaan tavalla. Kannattaako tästä asiasta täälläkään enää tämän enempää vääntää :)? On tullut harvinaisen selväksi, että äidit ovat tuosta asiasta niin erimieltä, ettei mitään rajaa. Aurinkoista helmikuuta kaikille!
 
tuulikaapille
Et tainnut tosiaan ymmärtää tuota pinnin viestiä yhtään... jälkimmäisessä viestissähän selvästi sanottiin että aikaisemman viestin alku oli lainausta jonkun toisen viestistä, ei vaan ollut näkynyt kunnolla. Joten pinni ei kyllä maininnut mitää nukuttamisesta ulko-ovi auki...
Kannattaisi lukea viesti ensin kunnolla läpi ennen kuin rupeaa siitä valittamaan...

P.S. anteeksi ap. kun ei taaskaan pysynyt aiheessa...
 
R
Voi jessus mikä "keskustelu" taas tämäkin on!!

Opettaka lapsenne nukkumaan sisällä, niin ei ole tuotakan ongelmaa. Ite tein niin. Mä en jättäis last yksin vaunuihin nukkumaan pihalle nykyaikana ollenkaan, jos en sitten itekin ole ulkona ja vaunut koko ajan siinä silmän alla. Toisaalta asuttiinkin kyllä kerostalossa kun tyttö syntyi, joten eipä olut mahdollista ulkona nukuttaakaan. Mutta ei kait se voi olla mahdotonta opettaa lasta nukkumaan sisällä...
 
Järki jäässä joillakin
Alkuperäinen kirjoittaja näinpä :):
Olen edellisen kanssa samaa mieltä, että kyllä sitä ulkona nukuttava äiti osaa vauvansa pakkaselta suojata. Omassa tuttavapiirissäni on niitä, jotka nukuttavat sisällä jo -10 asteessa ja niitä, jotka nukuttavat ulkona myös yli -20 asteen säässä (itse kuulun jälkimmäisiin). Koskaan me äidit emme ole asiasta keskenämme riidelleet tai syyllistäneet toisiamme, sillä kyllä jokainen äiti osaa lapsensa hoitaa itse parhaaksi katsomallaan tavalla. Kannattaako tästä asiasta täälläkään enää tämän enempää vääntää :)? On tullut harvinaisen selväksi, että äidit ovat tuosta asiasta niin erimieltä, ettei mitään rajaa. Aurinkoista helmikuuta kaikille!
Oma maalaisjärkeni sanoo että vauvoja ja pikkulapsia ei viedä ulos tulipalopakkasilla. Tuommoisesta yli -20 asteen pakkasessa ulkona nukuttamisesta pitäisi tehdä jo lastensuojeluilmoitus.
En kertakaikkiaan ymmärrä tuollaista asennetta että pakko nukuttaa ulkona oli keli mikä hyvänsä, vaikka sataisi kilon painoisia jääkimpaleita.
 
R
Alkuperäinen kirjoittaja lapsi nukkuu PARHAITEN ulkona:
^^sanoo hän joka ei itse jaksa/viitsi/kehtaa nukuttaa ulkona. Taitaa olla järki joo itselläsi pahasti jäässä, noh ihmekös tuo kun ei ulkoile.
En tiedä oliko tämä mulle vai seuraavalle vastaajalle, mutta omasta puolestani voin sanoa, että meillä ulkoilua ei juuri enää voi lisätä tästä. :eek:) Ja tottakai tyttö nukkui vaunuissa lenkillä ollessa vauvana ja oltiin ulkona, kun oli -20 astetta, ei sen kovemmalla pakkasella. Mutta onkos vauvan ulkona nukuttaminen, jos itse istuu saman aikaan sisällä ulkoilua?? Tottakai sillon voi vauvakin nukkua ulkona vaunuissa, kun äitikin ulkona tarkenee lenkkeillä. Mutta siinähän sitten voi tarkistaakin josko on lapsella kylmö ja mennä äkempään kotio, jos on kylmä. Jos lapsi pihalla yksin nukkuu vaunuissa ja äiti on sisällä on tilannekin ihan eri.

Mutta meillä ainakin tyttö on aina nukkunut sisällä omassa sängyssään ihan yhtä hyvin ku vaunuissakin lenkkeillessä. Paremmin oikeestaan, koska ei kuulu liikenteen menu ym. Eiköhän se ole ihan tottumiskysymys, että missä nukkuu paremmin.
 
maija79
"Mutta onkos vauvan ulkona nukuttaminen, jos itse istuu saman aikaan sisällä ulkoilua?? "

Minulla ei ainakaan ole henkilökohtaisesti aikaa paljon istuskella. Ei ehdi paljon lapsen päikkäreitten aikana lepoa ottamaan. En tiedä muista, mutta minulla on ainakin jatkuvasti kädet täynnä töitä

"Oma maalaisjärkeni sanoo että vauvoja ja pikkulapsia ei viedä ulos tulipalopakkasilla. Tuommoisesta yli -20 asteen pakkasessa ulkona nukuttamisesta pitäisi tehdä jo lastensuojeluilmoitus.
En kertakaikkiaan ymmärrä tuollaista asennetta että pakko nukuttaa ulkona oli keli mikä hyvänsä, vaikka sataisi kilon painoisia jääkimpaleita."

Millä perusteella sen ilmoituksen tekisit?? En ymmärrä, että mitä sillä on väliä jos vauva nukkuu ulkona jos sitä ei palele? On se kumma kun suomalaisista on tullut yhtäkkiä niin kauhean allergisia kylmälle. Suomessa on aina ollut talvella pakkasta ja sitä varten ostetaan kunnon talvitamineet. Jos ei kylmää kestä, niin suosittelen muuttoa vaikka espanjaan. Minusta on ehkä hieman huvittavaa, että arvostellaan sitä, kun lapset nukkuvat ulkona. Ei ne siellä nukkuisi jos olisi paha olla ja enpä ole aikaisemmin kuullutkaan, että raittiista ilmasta haittaa olisi...
 
maija79
Unohdin vielä lisätä, että viimeksikin kun vauvamme nukkui parvekeella, kun ulkona oli -26, niin lämpötila vaunuissa ei laskenut päiväunien aikana edes nollan alapuolelle, että tuskin kannattaa lastensuojeluilmoitusta ruveta kyhäämään
 
antakaa olla!
Teidän keskinäinen väittely loukkaa myös osapuolia, jotka eivät osallistu koko taistoon! Tulee ilkeitä kommentteja niistä, jotka nukuttaa sisällä ja niistä ketkä ulkona. Mielestäni tämä ketju toistaa itseään, kellään ei ole uutta sanottavaa. Jos haluatte jatkaa eipäs/juupas-väittelyä, niin vaihtakaa vaikka msn-osotteita ja jatkakaa siellä, ok?
 
Mummeli jo.
Järkyttävää tuo liiallinen tuulettaminen..Meillä on vauvaa odottava nuoripari, joka sanoo, että ovat pitäneet kaikki ikkunat täysin selällään.2 kk...eli maaliskuun alusta alkaen...Ihkauudessa kerrostalossa...Ei paljoa ajatella vauvankaan tulevaisuutta, kun nyt jo nuo ilmastomuutokset näkyy...Luulen, että siellä avataan kokonainen iso ikkuna siinä vaiheessa, kun vauva alkaa nukkua sisällä päiväunia....
 
Viimeksi muokattu:
Mummeli jo.
Itse toimin tänään niin, että laitoin lapselle haalarin päälle ja tumput, sekä makuupussiin. Ikkuna auki makuuhuoneessa muutamaksi minuutiksi, mikä riittää lapsen nukahtamiseen. Samalla avasin meidän petivaatteet, jotta ne hiukan tuulettuvat samalla. Sitten ikkuna kiinni ja lapsi on jo niin syvässä unessa, että saan häneltä tumput ja haalarin pois (jää siis lapsen alle) ja makuupussi täysin auki. Lapsella päällä vain body ja sukkikset. Tuolla koisii onnellisena. Minulla raikas makuuhuone ja ihan riittävän hyvä omatunto.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä