V
velat pois
Vieras
Siirtävätkö perintätoimistot helpommin vanhoja velkoja ulosottoon kun ei ole enää mitään varattomuusmerkintää ja makselen nyt ulosottoon nuorena tekemiäni velkoja? Mietin, että pitäisikö jotenkin saada jotain maksusuunnitelmaa tehtyä tai voisivatko suostua odottamaan ulosoton päättymistä, jotta voisin maksella heille sit velat? ettei tulisi aina lisää kustannuksia kun tulee ne oikeudenkäyntikulut. kyllä sitä on ollut tyhmä silloin nuorena kun on jättänyt laskuja maksamatta ja antanut kaiken vaan olla. Alkuperäinen lasku ollut muutaman kympin, niin nyt se on jo monta sataa. No, ajattelen niitä oppirahoina.
Mulla on velkaa jäljellä ulosotossa vielä n 4000-5000e, sen lisäksi eri perintätoimistoissa pari tonnia. Yhteen lyhennän yhtä laskua 25e kuussa. Alunperin ajattelin, että noiden velkojen maksamiseen menee monta vuotta, mutta voiko tosiaan olla, että tätä maksuvauhtia ulosotto loppuisi jo vajaan vuoden päästä?
suojaosuus on kuussa jotain 1380, en tarkalleen muista ja kuukaudessa vievät normaalisti 350-400e. Bonukset ja ylityöt sekä lomarahat korottaa tuota ulosotettavaa summaa niin, että välillä vievät 600-800e. Mulla ei olisi kauheasti varaa enempää maksella, kuinkahan pienen maksun per kk perintätoimistot voisi hyväksyä? Etteivät siirtäisi taas ulosotton niitä jolloin tulee aina uusi merkintä luottotietoihin.
Kiitos etukäteen jos jollakin on tietoa asiasta ja avittaisi
Mulla on velkaa jäljellä ulosotossa vielä n 4000-5000e, sen lisäksi eri perintätoimistoissa pari tonnia. Yhteen lyhennän yhtä laskua 25e kuussa. Alunperin ajattelin, että noiden velkojen maksamiseen menee monta vuotta, mutta voiko tosiaan olla, että tätä maksuvauhtia ulosotto loppuisi jo vajaan vuoden päästä?
Kiitos etukäteen jos jollakin on tietoa asiasta ja avittaisi