Ulosotto ja palkka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Oonkohan mä ymmärtänyt oikein.
Miehen palkka tulee olemaan kuukaudessa n. 1200€, palkka tulee 2 viikon välein eli kerralla n. 600€ Ulosotossa muutama satanen vielä.
Meillä on 2 lasta, minä lasten kanssa kotona. Onko niin, että miehellä jää kuukaudessa
1077,60 €?

No muutamasta palkasta ne otetaan pois ja sitten on kaikki maksettu.

Ekanakin, mikä on lähtökohdaltaan teidän perheen suojaosuus. Siis se minkä ulosottoviranomaiset on laskeneet? Ja jos elätte avoliitossa, niin onko toimitettu kaikki tarvittavat liput ja laput ja hakemukset että sinäkin kuulut mukaan tuohon suojaosuuteen (jos omat tulosi on sen verran pienet että miehellä on ns. elatusvelvollisuus).

Suojaosuuden jälkeen loppupalkasta (arvioidaan vaikka että tämä loppuosuus on 200e) lähtee 2/3, eli 1/3 saatte pitää (n. 67e) tuon suojaosuuden lisäksi. Ulosottovelka lyhenee näin n. 133e/kk. Ja nuo summat voi olla pienempiä tai suurempia mitä jää ja lähtee riippuen paljonko tuon suojaosuuden jälkeen jää palkasta sitä rahaa, mistä ulosotto voidaan toteuttaa.

Korjaus, mä nyt en ihan muista noita lukusuhteita, mitkä lähti palkan jälkeen, mutta suojaosuus on se mikä on pysyvä, sen saa 100% varmuudella pitää. Ja loppupalkasta lähtee tietty osuus, muistaakseni just tuo vähän isompi summa.