Ultrat rovaniemellä tai kemijärvellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitti

Vieras
Onko ketään rovaniemeläistä tai kemijärveläistä?

Montako ultraa rovaniemellä voi saada? Siis ilman että pitää ite maksaa ne?

Entä tietääkö kukaan onko kemijärvellä mahdollisuutta ultraan?

En ole itse rovaniemeltä, mutta kaveri sai neljä, joista alkuraskaudenultra, np-ultra ja rakenne oli ainakin ilmaisia. Viimeisestä en ole ihan varma oliko ns. ylimääräinen kun lapsen terveydessä epäiltiin vikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sv:
En ole itse rovaniemeltä, mutta kaveri sai neljä, joista alkuraskaudenultra, np-ultra ja rakenne oli ainakin ilmaisia. Viimeisestä en ole ihan varma oliko ns. ylimääräinen kun lapsen terveydessä epäiltiin vikaa.

Okei... Oliko lapsi loppujen terve?

kemijärvellä ei vishin enään ultrata, oikeesti.tarkastetaan vaan se, että kuin päin vaavi on...
ja net oikiat ultraukset on siirtyny roihin kokonaan.
eli niskapoimu ja sitten rakenneultra...ja sit ultrataan lisää jos eppäillään jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
kemijärvellä ei vishin enään ultrata, oikeesti.tarkastetaan vaan se, että kuin päin vaavi on...
eli niskapoimu ja sitten rakenneultra...ja sit ultrataan lisää jos eppäillään jotain.

:O
Eli ultriin pitäs mennä sitten roihin... :/
Jos niillä on ne laitteet niin miks ihmeessä ne ei voi tehä muitaki ultria jos ne kerta sen verran vaan kattoo et onko oikein päin...?

Okei, mulla oli vanhentunutta tietoa. Lapponiassa kyllä hyvät ultralaitteet, mutta vissiin sitten ei tehdä mtn rakenneultria yms. Sääli sinänsä, ei sitä tiedä, jos joskus vaikka muuttuukin tilanne...

Alkuperäinen kirjoittaja pennola:

Okei, mulla oli vanhentunutta tietoa. Lapponiassa kyllä hyvät ultralaitteet, mutta vissiin sitten ei tehdä mtn rakenneultria yms. Sääli sinänsä, ei sitä tiedä, jos joskus vaikka muuttuukin tilanne...

Mä en niistä niitten laitteista tiiä mut kyllä kai niillä pitää ainaki jonkinlaiset olla muittenki tilanteitten vuoksia ja jos vaikka ea:han tulee raskaaana oleva...

Alkuperäinen kirjoittaja Kiitti:

:O
Eli ultriin pitäs mennä sitten roihin... :/
Jos niillä on ne laitteet niin miks ihmeessä ne ei voi tehä muitaki ultria jos ne kerta sen verran vaan kattoo et onko oikein päin...?

Siinä vaatii sen verran paljon kuitenkin määrällisesti noita ultrauksia, että taito pysyy hyvänä. Kemijärvelle pitäisi saada joku sellainen lääkäri joka tekisi jatkuvasti esim. rakenne-UÄ-tutk., niin sitten helpottaisi. En tiedä sitten, miten gynek. el. Loueniva -hän varmaan osaisi katsoa, mutta ei oo täyspäiväisenä enää töissä.

Radiologejahan Kemijärvellä käy, mutta he ultraavat muita kuin pienokaisia :/

Alkuperäinen kirjoittaja pennola:

Mä en niistä niitten laitteista tiiä mut kyllä kai niillä pitää ainaki jonkinlaiset olla muittenki tilanteitten vuoksia ja jos vaikka ea:han tulee raskaaana oleva...

Joo, siis totta kai päivystykselliseen ultraan on mahdollisuus Kemijärvellä. Olen esim. itse siellä päivystäessäni ultrannut raskaana olevia, jos on jotain päivystyksellistä ja pitää esim. tarkistaa, onko lapsi elossa tai löytyykö raskauden jälkeen jotain jäännöstä kohdussa jne. Riippuu lääkäristäkin, kuka siellä on, että alkaako ultraamaan.

Itse asun Utsjoella ja Rovaniemelle minäkin matkasin np- ja rakenneultraan. Täällä tehtiin muutama alkuraskauden ultra mutta se vehje mikä täällä on, ei sillä mitään sen kummempaa tutkimusta saa tehtyä... vanha ku taivas ja tosi pieni näyttö...

pennolako oot kemijärveltä?

Hurjaa ku sattuu niin pienen paikan asujiaki täällä vastaan...

Ei taida täällä paljoa ollakkaan...

Juu, Kemijärveltäpä hyvinkin :) Tosin, en asustele nyt siellä, mutta vastaan Lapponian viikonloppupäivystysten pyörittämisestä ja toisinaan teen työpätkiä arkenakin. Ei täällä taida tosiaan paljon kemppalaisia pyöriä :) Mutta, maailma on pieni!

Pitipä kurkata profiiliin ja :laugh: mä oon aina luullu ku oon nähny sun nimimerkin et sä oot nainen :laugh:

Ikinä en oo kyllä sua kempassa nähny...Tosin en kyllä ite ole täältä alunperin kotosinkaan niin johtusko sitten siitä :D

Pitipä kurkata profiiliin ja :laugh: mä oon aina luullu ku oon nähny sun nimimerkin et sä oot nainen :laugh:

Ikinä en oo kyllä sua kempassa nähny...Tosin en kyllä ite ole täältä alunperin kotosinkaan niin johtusko sitten siitä :D

Joo, en minä tietääkseni nainen ole :D Heh. On siellä Kemijärvellä tullut elämäni ensimmäiset reilu 19 vuotta asuttua ja nykyisin epäsäännöllisen tasaisesti silloin tällöin, melko useinkin. Niin, ei minuun kaikki ole törmänneet ja ihan hyvä sinänsä -porukkahan on silloin "tervettä" ;)

Kemppahan kuolee ihan kokonaan. Harmi vain. Sinne kun olisi tarkoitus palata reilun vuoden päästä. No tuo ultran puuttuminen ei meikäläistä enää haittaa, mutta kun sieltä kaikki loppuu :(

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Kemppahan kuolee ihan kokonaan. Harmi vain. Sinne kun olisi tarkoitus palata reilun vuoden päästä. No tuo ultran puuttuminen ei meikäläistä enää haittaa, mutta kun sieltä kaikki loppuu :(

Voi kuule, sinulle sairaanhoitajana sieltä varmasti töitä löytyy. Sinähän voisit työskennellä paitsi sairaanhoitajan tehtävissä, myös siinä uudess KELAN puhelinpalvelutyössäkin.

Yhteistyössä