ultrista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marja

Vieras
koska pääsee seuraavan kerran ultraan kun oon viimeks ollu siellä rakenne-uä:ssä n. vkl. 20... Nyt viikkoja 32, ja ihmetyttää kun ei mitään asiasta ole puhuttu neuvolassa.. :/ enkä ole muistanu siitä siinä hässäkässä kysyä..

eli kaikki on ollut aikasemmin hyvin, mutta pääseekö ne vaan ultraan enää kellä on jotain erikoista seurattavaa/ epäiltävää.. esim. lapsiveden määrä, tms?? haluisin jo, mutta tarviiko tyytyä yksityiseen/ mitä se maksaa?? siis ihan perus ultra?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
JOhan ne ultrat ois ollut jo monta viikkoa sitten! :o
Eikö teillä pääse kuin yhteen ulstraan?

No ei täällä turussakaan ole kyllä vielä mistään uudesta ultrasta puhuttu. Viikolla 11 oli ensimmäinen rv 20 toinen ja mulla nyt sattu olemaan YLIMÄÄRÄNEN rv 28, mut ei ole muista vielä puhuttu.. mut pitäis kai tulla kokoarvioultra. tai siis painoarvio.

helsingissä ainakin on vaan nuo 2 ultraa, ei enää mitään painoarvio juttuja jos ei ole jotain erityishuolta. tosin ainakin meidän neuvolassa lääkäri ultraa aina ja neuvolantäti pyydettäessä..

mitä tarkotat? Olen ollu viikoilla 9,12 ja 20/21.. että nyt tosiaa viikko 32 menos.. millai teillä muilla on ollut ultria, ja mis päi suomea?? eli siis nyt en tarkota mitään omaehtosia yksityisiä ultria, vaan neuvolasta/äippäpolilta varattua..

Rakenneultra taitaa olla varmaan joka paikassa se viimeinen, kunnan tarjoama ultra. Ellei ole jotain tarvetta ultrata lisää. Esim. minä olin ylimääräisessä ultrassa painoarvion takia. Ja painoarvioultraa ei tehdä kaikille.

Täällä päin on osassa kunnista vain yksi ultra, en muista kumpi rv12 vai rv20. Mutta suurimmassa osassa molemmat. Lisäksi ensi synnyttäjillä on rv37 ultra jossa katsotaan myös mahtuuko vauva syntymään lantiosta yms.
Jos on riskiraskaus niin on esim rv 28 yksi ultra.
Neuvolassa ei täällä päin voi ultrata vaan KYSille mennään aina ultraan.

Yhteistyössä