Ulvilan surman lapset, voi ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Mun käy niin sääliksi niitä lapsia, äiti tappaa isän lasten ollessa paikalla ja manipuloi valehtelemaan poliiseille jostain "hupparimiehestä". Varmastikaan lapsuus ei ole ollut kauhean hyvä ennen surmaakaan, äiti on varmastikin ollut aika henkisesti sairas jo sitä ennen ja varmaankin manipuloinut lapsia monella tapaa, kun tuossakin asiassa kykeni manipuloimaan. Siihen päälle vielä pariskunnan riidat.

Ja uskomattominta, että tällainen Annu-Mamma sitten jakaa lastenkasvatusohjeita nettisivuillaan muille!

Lehdessä:

Anneli Auerin lapsi näki vanhempiensa riidan surmailtana.
Tytär puhui viime syksyyn asti ulkopuolisesta surmaajasta.
Anneli Auerin ja Jukka S. Lahden yhteiset lapset puhuivat poliisille yli kahden vuoden ajan äitinsä tavoin taloon tunkeutuneesta ulkopuolisesta murhaajasta.
Poliisin esitutkintamateriaali antaa viitteitä siitä, että Auer on saattanut saada lapset uskomaan ulkopuoliseen tekijään.
Perheen vanhin lapsi, silloin 9-vuotias tytär, kertoi tuoreeltaan poliisille heränneensä surmayönä kovaan meteliin.
Kun lapsi meni katsomaan mitä oli tekeillä, vanhemmat käskivät hänet takaisin nukkumaan.

Lasiovi rikki.
Kun melu ei laantunut, palasi tytär vanhempiensa luo. Lapsi näki terassin lasioven olevan rikki. Tuolloin isä Jukka S. Lahti oli vielä kunnossa ja seisoi. Auer makasi sängyssä peiton alla. Kun lapsi kolmannen kerran meni vanhempiensa makuuhuoneen ovelle oli isä haavoitettuna ja äiti poissa. Tytär ei nähnyt muita, mutta epäili hyökkääjän olleen piilossa.
Poliisille lapsi kertoi nähneensä murhaajan poistuvan asunnosta. -Minä näin kun se mies pakeni ikkunasta. Sillä oli muistaakseni musta huppari.

Ehkä kuvitelmaa.
Tytärtä kuultiin uudestaan elokuussa 2009, jolloin poliisi jo epäili Aueria teosta. 12-vuotian tyttö kuvaili tapahtumat hyvin samantapaisesti kuin vuosia aiemmin. Hän muisti yhä vanhempiensa tappelun ja isänsä kivuliaat huudot.
Poliisit ihmettelivät, kuinka tyttö muistaa kaiken niin tarkasti.
-Ei se varmaan koskaan unohdu kunnolla, hän totesi.
Lapsi kertoi miettivänsä yhä, kuka hänen isänsä tappoi ja miksi.
Tytär kuvaili poliisille, kuinka murhaaja pakeni ikkunasta. Kun poliisi kertoi lapselle, ettei se ollut mahdollista, oli tyttö ihmeissään. Lopulta useiden kuulustelujen jälkeen lapsi myönsi, että on ehkä kuvitellut nähneensä tekijän.
-Minä en tiedä. Ehkä minä kuvittelin, tyttö itki.

Tunnusti lapselle.
Syyskuussa Auerin pidätyksen jälkeen tyttö kertoi äitinsä varoitelleen jo aikaisemmin, että poliisi mahdollisesti ottaa hänet kiinni.
- Se sanoi vaan, että ehkä poliisit tulee ottaa äidiltä jonkun tai vie jonnekkin.

Lokakuun alussa poliisi videoi Auerin tapaamisen hänen vanhimman lapsensa kanssa. Auer oli aiemmin "tunnustanut" poliisille tekonsa. Lapselleen hän kertoi olevan syyllinen Lahden murhaan.
- Täällä on poliisit kertonut minulle sellaisia asioita, että itse uskon sen, että ei siellä talossa ollut ketään muuta. Siellä oli vain minä ja isi, Eli se joka satutti minua oli isi ja se joka teki sen isille, niin se olin minä, Auer kertoi itkevälle tyttärelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja majlis:
????

Mistä luit tuosta hupparimiehestä? Ja mikä Annu-mamma??

Siis eikö palstalaisille ole valjennut, että Anneli Auer on Annu-Mamma, joka kirjoitteli aktiivisesti ainakin erilaisille mammalaihis-sivustoille ja jakoi muitakin vinkkejä arkeen liittyen.

Hupparimies oli tän päivän Iltalehdessä. Lapsi oli koko ajan poliisille väittänyt, että oli nähnyt talossa hupparimiehen kuten äitikin oli nähnyt. Loppukuulusteluissa oli lapsi purskahtanut itkemään ja sanonut että taisi kuvietella koko jutun.

Anneli Auer oli ilmeisestikin sanonut lapsilleen, että asia on nyt näin ja näin. Poliisit/psykiatrit kun olivat kyselleet lapsilta, nin lapset oli sanoneet että joo oli sellanen hupparimies, ja kun kysyttiin sanoiko äiti vai näitkö, niin lapsi oli sanonu, että äiti sano, mutta en halua oikeestaan edes puhua asiasta..

Minkä ikäisiä nää Auerien lapset on?

Éhkä äidillä on ongelmia - mutta en usko että lapset noin pitkään valehtelisivat äidin puolesta (muistaakseni vanhimmat lapset kouluiässä?) ellei perhe-elämä myös isän kanssa olisi ollut pielessä. Ehkä äiti olisi vanhemmista ollut se jolla vain yksinkertaisesti napsahti tietyssä pisteessä - ei kukaan ikuisuuksiin jaksa. Onko missään ollut juttua siitä millainen tämä isä on ollut perhettään kohtaan, julkinen puoli on aina julkinen eikä niitä kulisseja välttämättä hevillä raoteta.

En halua puolustella, mutta mietin vain mahdollisuuksia...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Jos ihmiselle jokin auktoriteetti (esim. äiti) jankkaa tarpeeksi samaa asiaa ja siihen halutaan uskoa, niin ihminen kehittää uusia muistokuvia asiasta.

Aivopesu, ikivanha keino.

Ja se toimii myös aikuisiin, varsinkin niihin, jotka luulevat ettei heihin voi vaikutta markkinoinnilla tai vastaavilla keinoilla :/ . Jokaisen pitäisi hyväksyä ja muistaa se.

Alkuperäinen kirjoittaja bee:
Éhkä äidillä on ongelmia - mutta en usko että lapset noin pitkään valehtelisivat äidin puolesta (muistaakseni vanhimmat lapset kouluiässä?) ellei perhe-elämä myös isän kanssa olisi ollut pielessä. Ehkä äiti olisi vanhemmista ollut se jolla vain yksinkertaisesti napsahti tietyssä pisteessä - ei kukaan ikuisuuksiin jaksa. Onko missään ollut juttua siitä millainen tämä isä on ollut perhettään kohtaan, julkinen puoli on aina julkinen eikä niitä kulisseja välttämättä hevillä raoteta.

Eivät lapset valehdelleetn vaan omaksuivat äidin aivopesun ja kehittivät uudet, virheelliset muistikuvat.

Jos ihmiselle jokin auktoriteetti (esim. äiti) jankkaa tarpeeksi samaa asiaa ja siihen halutaan uskoa, niin ihminen kehittää uusia muistokuvia asiasta.

Aivopesu, ikivanha keino.

Ja se toimii myös aikuisiin, varsinkin niihin, jotka luulevat ettei heihin voi vaikutta markkinoinnilla tai vastaavilla keinoilla :/ . Jokaisen pitäisi hyväksyä ja muistaa se.

Totta. Tarpeeks kauan ku jankaat itselles jotain, alat lopulta uskoo siihen. Ja jos se jankkaaja on lapselle nyt vaikka sit äiti, ni uskoohan se :( Ja todellakin tähänhän kaikki mainontakin perustuu.

Alkuperäinen kirjoittaja bee:

Äiti oli heillä joka määräsi kaapin paikan,raha-asiat jne..

http://www.perhekerho.net/vanhemmille/

Katsokaapa sivun alhaalla olevaa kuvapalkkia, jossa on mustavalkoisia kuvia vanhemmista lapsiensa kanssa... Eikös siinä ole Ulvilan surmattu mies pesemässä lastaan ja Anneli Auer mahakuvassa.

"Lopulta useiden kuulustelujen jälkeen lapsi myönsi, että on ehkä kuvitellut nähneensä tekijän. " = Lapsi ei enää itsekään tiennyt varmaksi, mitä oikeasti tapahtui, koska poliisit syyttivät äitiä ankarasti syylliseksi ja lasta valehtelijaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tämä:
http://www.perhekerho.net/vanhemmille/

Katsokaapa sivun alhaalla olevaa kuvapalkkia, jossa on mustavalkoisia kuvia vanhemmista lapsiensa kanssa... Eikös siinä ole Ulvilan surmattu mies pesemässä lastaan ja Anneli Auer mahakuvassa.

Sama kuva on värillisenä sivun ylhäällä... Ikävä kyllä tutuilta naamoilta näyttävät.

"Lopulta useiden kuulustelujen jälkeen lapsi myönsi, että on ehkä kuvitellut nähneensä tekijän. " = Lapsi ei enää itsekään tiennyt varmaksi, mitä oikeasti tapahtui, koska poliisit syyttivät äitiä ankarasti syylliseksi ja lasta valehtelijaksi.

Niin ja Anneli Auer onkin syytön? Taidat olla Auer itse?

Yhteistyössä