Umpilisäkkeentulehdus lapsella

Mummy Sunshine

Aktiivinen jäsen
19.07.2005
1 497
0
36
Onko kenenkään lapsella ollut umpilisäke tulehtuntut?
Meillä on tk-lääkärin lähete lastenkirralle em.epäilyllä, mutta oireet on taas vähän helpottaneet, joten ihan akuutilta ei nyt näyttäis.
Kävelyä tyttö (3½v) vähän arastelee ja sanoo mahaa keskeltä kipeäksi.
Aamupäivästä iltapäivään maha oli kipeämpi eikä pystynyt kunnolla kävelemään, kaikki sattui. Tunti sitten kävi isolla kakalla ja sen jälkeen helpotti, mutta ei vaiva kuitenkaan kokonaan loppunut. Nyt laitoin ne isänsä kanssa puistoon, jotta näkee vähän, että pystyykö leikkimään. Ei ainakaan juoksemaan pysty ja rauhallista on leikki muutenkin tavalliseen verrattuna.
Kertokaa vähän lastenne mahakivuista ja niiden syistä.
Ei huvita alkaa nukkumaan, jos lapsella on maha illalla edelleen kipeä.

Itselläni ei lapsia ole mutta minulla oli umpilisäkkeen tulehdus kun olin 9v. Valittelin vatsakipuja muttei itsestäni tuntunu et ois ollu umpilisäkkeen syy kun kivut ei älyttömän kovia olleet. Ottivat kuitenkin tulehdusarvot jotka olivat 50 kun terveellähän tulisi olla nollilla. Onko lapseltasi siis otettu tulehdusarvot?

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Itselläni ei lapsia ole mutta minulla oli umpilisäkkeen tulehdus kun olin 9v. Valittelin vatsakipuja muttei itsestäni tuntunu et ois ollu umpilisäkkeen syy kun kivut ei älyttömän kovia olleet. Ottivat kuitenkin tulehdusarvot jotka olivat 50 kun terveellähän tulisi olla nollilla. Onko lapseltasi siis otettu tulehdusarvot?

Joo, tk:ssa otettiin pikaCRP ja se oli 11. Lämpöä oli 37,8, mutta kakkaamisen jälkeen laski 37,3:een. Hieman outoa...

Meidän poika piti perjantaina hakea kesken päivän kotiin koulusta mahakivun takia. Illan ja eilisen päivän oli niin kipeä että itkua väänsi.Viime yönä lopulta alkoi oksentamaan ja olon sanoo helpottuneen.Nyt nukkuu,jos huomenna ei olo ole parempi käydään vastaanotolla.Muutenkin pitää kyl käydä ett saa itelle sairasloma lapun koulua varten.
Helpostihan ne tk lääkärit umpparia epäilee ja toisaaalta hyvä niin. Kerran käytiin pojan kans Oys:ssä yhdellä jalalla hyppimässä.Kirurgi sano ett ei se ainakaan leikkausta vaadi kun pystyy hyppimään.

TYtöllä 7 v joskus maha niin kipeä että ei kärsi liikkua,puhua.Ei mitään.Ummetusta on,movicolia joutuu pävittäin käyttää mut aina sekään ei auta.Just pe sil oli taas kunnon kohtaus,oli syöny koulussa juustoa.Ei se ite muista mitä ei saa syödä.

Yhteistyössä