UMPISUOLI OIREILEE vai mikä kyseessä? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelokas

Vieras
eli,

mikä mulla saattais olla kun tuntuu oikealla alavatsalla kipua (muistuttaa lihaskipua) kun esim kun nostaa oikean puolen jalkaa istuessa. juostessa tai liikkuessa muuten kipua ei tunnu?
kipu ei ole niin voimakkaita ollenkaa, kun olen kuullut että umpisuolen tulehuksessa kivut on valtavat.

kipuja on kestänyt nyt toista päivää, eikä juuri tunnu kävellessä tms.

käytän e-pillereitä ja ei ole mahdollisuutta että kyseessä olisi ovulaation aikainen kipu.

onko kyseessä umpisuolijuttuja vai lihaskipua vai mitä? tietääkseni vatsalihaksia en oo kyllä rasittanu:D (5 päivää sitten juoksucooper, mutta tuskin se siitäkään kun nyt vasta kivut tuli)?

APUA! tietoa/arvauksia, mitä vaan!

Ei se umpisuoli ainakaan ole. Mulla ainakin alko normaalin vatsakivun tavoin mutta vessassa istuminen ei auttanut. Kipu oli jatkuvaa ja voimistu koko ajan ollessa lähes sietämätön ennen leikkausta. Aikaa kului alkamisesta leikkaukseen noin 10 tuntia.

Mene käymään rohkeasti lääkärissä. Saattaisi olla nivustyrän aiheuttamaa kipua, kun se on alhaalla...tämä nyt on pelkkää arvailua, mutta jos on nivustyrä, auttaa kun menee selälleen lattialle tai sänkyyn ja nostaa jalat ylös lähes suoraan seinää vasten.
Älä kuuntele kipua kotona, vaan käy lääkärissä, kyllä vaivaan täytyy apua löytyä, oli kivun aiheuttaja mikä tahansa.Älä turhaan pelkää.Toivottavasti saat apua!

sitten vielä se, että voiko kyseessä olla jokin sukupuolitauti? poikaystäväni on käynyt jo verikokeissa, ja tulos oli puhdas.
onko muita sukupuolitauteja, jotka eivät miehillä selviä verikokeesta ja aiheuttavat tällaisia oireita naisilla?

kipu on varsin hassua, koska se tuntuu silloin kun istun tuolilla ja nostan jalkaa. sitten kun menen seisomaan ja vaikka kuinka hypin ja pompin niin ei satu :o

siiiis piti kirjottaa että poikaystäväni kävi VIRTSAKOKEISSA, ja sen tulos oli puhdas. mitkä taudit miehillä edes selvitetään vitsasta?

eli voiko olla kyseessä joku sukupuolitauti joka aiheuttaa nämä lihaskipumaiset oireet, ja mikä mahdollisesti?

Hei, itselläni on aina silloin tällöin vatsavaivoja, jotka liittyvät jollain tapaan sopimattomaan esim. liian rasvaiseen huonosti sulavaan ruokaan tai vaikkapa vatsahierontaan. Useinmiten kipu on juuri joko alhaalla oikealla tai sitten ylhäällä vasemmalla. Paksusuoli kulkee neliönmallisesti ja juuri käännöskohdat kipeytyvät kun suoli ei toimi tai pukkaa menemään tukkoon (katso googlettamalla paksusuolen malli, jos et tiedä). Itse olen vuosia luullut näitä alaoikean kipuja naistenvaivoiksi ja kärsinyt noin kerran pari vuodessa olleet kipukohtaukset. Vasta kun yläoikean mutka suolesta tuli todella kipeäksi ja jouduin sairaalaan, koko kuvio selvisi. Syön nykyään tarvittaessa Litalginia käytännössä muutaman tabletin vuodessa. Eli ensioireisiin otan heti puolikkaan tabletin ja sairaalareissuilta olen välttynyt. Asia kannattaa ottaa vakavasti, sillä suolen tukkeumaan voi vaikka kuolla, jos suoli pääsee repeämään ja toisaalta esim. terveyskeskuksissa ei välttämättä asiaa edes osata epäillä, kun ajatellaan ensimmäiseksi naisten vaivoja tai tulkitaan oksentelu tms. mahdollisen lisävaiva vatsataudiksi.

Lisään vielä, että nestettä on myös muistettava juoda tarpeeksi. Oma sairaalareissuni lähti juuri siitä etten juonut treenin jälkeen riittävästi ja vieläpä söin sellaisen apteekin laihdutuskeiton joka turpoaa (Vrt. gooperintesti)

Yhteistyössä