umpparitulehduksesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rukoilijasirkka

Vieras
Pojalla on kipeenä oikeelta puolelta navan ja nivusen välistä. kuulemma pistää. Oli käynyt terkkarilla ja kuulemma saanut lapun mukaan, jonka tietty jätti kouluun. (keskittymishäiriöiselle lapselle kannattaakin antaa kaikkia lappuja mukaan kotiin vietäviksi)

Ei ole lämpöä, pystyy kävellä, mutta koko ajan tuntuu että pistää kuitenkin. voiko tuo kyteä monta päivää, voiko se mennä ohi ja missävaiheessa pitäs viedä lääkäriin sitten.

Se on siis ihan reipas ja oli koulussakin. Aamusta asti kuulemma kipua tuntunut. Nyt lähti silti kerhoon.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
umppari epäilyssä kipu kovenee kovaksi ja huono olo myös, oksentelua

Joo ja kuume nousee,ei aina kovaks mutta kuitenkin.

VOinee olla joku revähdyskin....
Tarkkaile..
Sattuuko jos poika on selällään ja nostaa jalan ihan jalka suorana ylös kattoa kohti??

Jos tärinä (esim. hyppely tasajalkaa ) pahentaa vatsakipua, niin voi olla umppari. Suolistoperäistä kipu saattaa kyllä tuollainen pistävä tuntemus olla. Umpparikipu alkaa monesti keskemmältä vatsaa ja vähitellen (tuntien kuluessa ) siirtyy selkeämmin oikealle alavatsalle. Ja kyllä, umppari voi joskus oireilla vähän ja rauhoittua vaikka muutamaksi päiväksi muhimaan lisää ja sitten taas antaa oireita.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
umppari epäilyssä kipu kovenee kovaksi ja huono olo myös, oksentelua

Joo ja kuume nousee,ei aina kovaks mutta kuitenkin.

VOinee olla joku revähdyskin....
Tarkkaile..
Sattuuko jos poika on selällään ja nostaa jalan ihan jalka suorana ylös kattoa kohti??

Ei olla kokeiltu, mutta pitänee kokeilla, kun se tulee kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Arew:
Jos tärinä (esim. hyppely tasajalkaa ) pahentaa vatsakipua, niin voi olla umppari. Suolistoperäistä kipu saattaa kyllä tuollainen pistävä tuntemus olla. Umpparikipu alkaa monesti keskemmältä vatsaa ja vähitellen (tuntien kuluessa ) siirtyy selkeämmin oikealle alavatsalle. Ja kyllä, umppari voi joskus oireilla vähän ja rauhoittua vaikka muutamaksi päiväksi muhimaan lisää ja sitten taas antaa oireita.

Aika tarkasti se näyttää sitä samaa kohtaa koko ajan, sen takia epäilenkin, että ois joku...

Äiti sano, että sillä oli muutaman päivän muhinut se ja sit se oli kuitenkin ihan kävellen pässyt vielä lääkäriin.

kipu ei mee ohi,pahenee ehkä vain ja yskiminen käy kipeetä ja kyykistely jms.
mä ite pidättelin 4 pv ennen ku menin sairaalan :whistle: ja sairaalaan päästyäni samana yönä leikattiin,lääkäri sano et ois puhennu jos en ois menny sinne :/

Mulle sanottiin pari viikkoa sitten, etta voi olla niin sanottuja lieviakin umpisuolentulehduksia, joita ei tartte leikata, vaan jotka hoituu antibiooteilla. Itsella antibiootit tehosi, kun ultra-aanessa ei nakynyt mitaan (pieni tulehdus ei valttamatta nay). Sattui kylla niin paljon, etten pystynyt istumaan tai kavelemaan ilman suuria tuskia.

Kipupaikan perusteella itselleni tuli heti mieleen pojilla niin kovin yleinen nivustyrä. Omalta pojaltani on leikattu 3v ja 6v molemmista nivusista tyrä. Umpisuolentulehdus nostattaa veren crp eli tulehdusarvoja eli voidaan olettaa verikokeen perusteella ja kivun perusteella. Nivustyrä on taas lihasten rakenteellinen heikkous ts. siinä kohdassa lihaksissa on reikä, jostä vatsan sisukset pullistelee ja pahimmassa tapauksessa saattavat jäädä puristuksiin ja kuroutua. Nivustyräkin on kipeä, vaikkei niin kovasti ainakaan aluksi. Sinuna menisin lääkäriin tutkittamaan asian.

Alkuperäinen kirjoittaja MammaMia:
Kipupaikan perusteella itselleni tuli heti mieleen pojilla niin kovin yleinen nivustyrä. Omalta pojaltani on leikattu 3v ja 6v molemmista nivusista tyrä. Umpisuolentulehdus nostattaa veren crp eli tulehdusarvoja eli voidaan olettaa verikokeen perusteella ja kivun perusteella. Nivustyrä on taas lihasten rakenteellinen heikkous ts. siinä kohdassa lihaksissa on reikä, jostä vatsan sisukset pullistelee ja pahimmassa tapauksessa saattavat jäädä puristuksiin ja kuroutua. Nivustyräkin on kipeä, vaikkei niin kovasti ainakaan aluksi. Sinuna menisin lääkäriin tutkittamaan asian.

Mutta silloin jos on tyrä, sieltä pullistelee joku ulos. se on ihan samanlainen, kuin toinen puoli. Jos on huomenna vielä kipeä, mennään lääkäriin varmaan jokatapauksessa pojan kanssa. Toivottavasti menee ohi, eikä ole mitään.

KAikki aina väittää että kun on umppari niin ei esim. kykenisi hyppiä. Mulla kun oli umppari, olihan se saaterin kipee mutta kyllä mä olisin hyppiä voinut (kivun kanssa) . Mut ihmisillä on erilainen kipukynnys joten mun mielestä tuo on huono tapa selvittää asia..

Minä kävisin näyttämässä lääkärillä...

muoks. niin itse myös ajelin sairaalaan!

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
KAikki aina väittää että kun on umppari niin ei esim. kykenisi hyppiä. Mulla kun oli umppari, olihan se saaterin kipee mutta kyllä mä olisin hyppiä voinut (kivun kanssa) . Mut ihmisillä on erilainen kipukynnys joten mun mielestä tuo on huono tapa selvittää asia..

Minä kävisin näyttämässä lääkärillä...

Mä mietin tota kipukynnysjuttua, koska pojalla on ollut useita korvatulehduksia, ilman, että olisi valitellut kipua. :whistle:

Yhteistyössä