Unelmien kuraeteinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "fiia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

"fiia"

Vieras
Hei mammat rakkaat,

auttaisitteko kokematonta ja kerrotte millaisen kuraeteisen toivoisitte jos saisitte valita? Ollaan tekemässä remonttia ja nyt saisin asiaan vaikuttaa, mutta esikoinen vasta 1v eikä siis vielä pahemmin kokemusta kurarumbasta... Eli siis kuinka hyödyllinen olisi jokin vesipiste eteistiloissa? Vai riittääkö se että kuistin portailla on ulkohana ja letku jolla voi kengät ja kuravaatteet suihkuttaa puhtaiksi? Mitäs muuta tässä nyt kannattaisi huomioida?

Meillä on juuri valmistunut talo ja nyt 3,5v poika. Sain mahdollisuuden vaikuuttaa khh/kuraeteinen systeemiin, mutta tulin/tulimme siihen tulokseen että kun ei noita lapsia enää suunnitteilla ole kuin yksi lisää ni sitä kura showtakaan ei ole mahdottamasti edessä.

Khh:sta on katetun terassin kautta sissänkäynti ja kylppäri siinä yhteydessä. Terassilla voi jo riisua likaisimmat ja viskata kylppäriin huuhteluun. Myös pöytätasossa on iso allas ja rosterinen tiskipöytä, voi huoletta huuhtaista kengät/hanskat kun "pyykkipiste" on toisessa päässä tasoa :)

Kurapiste, syvennys jossa voi pestä kamppeita. Sen yläpuolelle tanko johon ne voidaan nostaa henkariin kuivuun.erillinen vaatehuone kuraeteisen yhteyteen jossa voi säilyttää kaikki vuodenaikojen varusteet. Kenkähylly seinään kiinni jotta kengät eivät olisi levällään lattialla( hyvä imuroida).

ylla mainittujen lisaksi, erillinen kasienpesuallas ja PALJON naulakoita ja koukkuja. kaappeihin asti vaatteet harvoin paatyy. niin ja viela paikka varsi-imurille, eli sahkotopseli ja seinatilaa. niiin ja yksi viela, rattipatteri johon saa vaatteet nopsaan kuivumaan. naita olen itse kaivannut meidan pari vuotta sitten valmistuneessa kuraeteinen/kodihoitohuoneessa.

Mekin ajateltiin, että kuraeteistä ei tarvita. Esikoinen oli ihan pikkuinen kun taloa rakennettiin. Ei kestänyt kauaa, kun tajusin, kuinka ihanaa olisi, ettei tarvitsisi likasia kamppeita pestä kylppärissä tai lavuaarissa. Taloomme valmistuikin sivukuisti kun toinen lapsi oli vuoden ikäinen. Sivukuistissa on ovan vieressä ISO kura-allas, takana ja toisella sivulla on seinät ja toisella sivulla n. metrin korkuinen seinäke. Eli allas on auki ainoastaan edestä ja siinäkin n. 5 cm kynnys, jotta vedet ei ajelehdi väärälle puolelle. Altaan yläpuolella on päällekäin 3 kpl 4 oksan "oskarinoksia", joihin on näppärä nostella vaatteet kuivumaan. Lisäksi kuraeteisessä on kenkäkuivuri, riittävästi matalalla olevia naulakoita seinässä (lapset, nykyisin 3 kpl voivat itse nostaa vaatteet naulakkoon). Meillä kuraeteisessä on myös lavuaari käsien pesua varten sekä matalaa tasoa (istumiskorkeus), jonka laatikostoissa säilytetään myös ulkovaatteita (esim kuravaatteita, varaulkohousuja jne...)

Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Itsekin kuljen huonoilla keleillä kuraeteisen kautta ja pesen kengänpohjat/ housunpuntit kura-altaassa!