unettomuus loppuraskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puolikuollut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puolikuollut

Vieras
Olen jo viikkoja kärsinyt unettomuudesta. En nuku edes kolmea tuntia, en vain pysty. Taapero kanssa täytyy jaksaa päivät. Laskettuun aikaan on enää viikko ja olen väsymykseni takia romahtamassa. Neuvolassa suhtautuvat huvittuneina, että ei tähän taida auttaa kuin synnytys. Väsymyksen vuoksi on alkanut myös synnytys pelottaa. Muistan kuinka rankkaa ja voimia vaativaa synnyttäminen on ja joka aamu herään miettien, että tänään en selviäisi synnytyksestä. Onko joku kyennyt synnyttämään loppuraskauden kovasta univajeesta huolimatta ilman ongelmia?

Niin inhottavaa kuin se onkin, niin noin se yleensä menee.

Myös mun yöni ovat muuttuneet levottomiksi ja univaje on jo melkoinen...kotona 3 lasta hoidettavana, joten päivittäisiin päikkäreihin ei mahdollisuutta. Ja toisaalta tuntuu, että ne ne vasta sekoittaakin sen yön.

Nyt rv 38, joten kohta pääsee synnyttämään...tosin tämän jälkeen kotona on valvottava vauva :D

Rv 32 ja alkaa olla vähän sama homma. Unta ei meinaa saada, unet jää lyhyiksi ja levottomiksi, vaikka kokoajan väsyttää. Olen kotona 2v esikoisen kanssa enkä meinaa jaksaa mitään päivisin, tai juuri muulloinkaan. Ei paljoa naurata.

Esikoista odottaessa mulla katosi jollain noilla 38+ viikoilla unet myös. Nukuin kolmen, neljän tunnin yöunia ja esikoinen meni vielä reilun viikon ylikin. Synnytys meni kyllä silti ihan hyvin enkä juuri edes huomannut olevani puolikuollut väsymyksestä niinä parina ekana päivänä. Jotenkin se siitä sitten vauvan kanssa tasoittui.

Nyt kyllä vähän kauhistuttaa miten tää tulee menemään, kun vauvan ja 2veen kanssa ei niin vaan nukutakaan päikkäreitä itse. Ei ole ehkä yhtään itsestäänselvää, että lapset edes nukkuvat samaan aikaan..

Yhteistyössä