Täällä myös unettomuuden kanssa kamppaileva. Nyt viime yönä nukuin monen viikon jälkeen peräti 6½ h. Olin aivan tokkurassa herätessäni, varmaan niin monen tunnin katkeamattomast unesta. Kolmisen viikkoa on mennyt 1-2 h unilla. Nukahdan kyllä mutta herään virkeänä 1-2 h kuluttua ja sit ei uni enää tempuista huolimatta tule. Kaikkea on kokeiltu paitsi konjakkihuikkaa ja sitä en ole ajatellut kokeillakaan... Uniongelmista ajoittain olen kärsinyt jo vuosia. Ne alkoivat 10 v sitten eroni yhteydessä, pahenivat lapseni kuoleman jälkeen. Myös neurologinen sairauteni, ms, aiheuttaa unettomuutta ja diagnosoitu levottomat jalat-oireyhtymä jota on paljon ms-potilailla. Siihen on lääkitys, joka välillä tuntuu auttavan, välillä ei. Mulla lapset opiskelemassa ja voin siis päivällä levätä, joskus nukahdan tunniksi mutta harvemmin. Olen ajatellut, että tulen kärsimään uniongelmastani aina ja yritän olla stressaamatta siitä. Nyt kun ei tarvitse päivällä yrittää pysytellä väkisin hereillä. Jos yöllä ei nukuta, kuuntelen musiikkia, luen, kirjoitan, joskus leivon kun olen yksin eikä tarvitse miettiä herätänkö lapset. Neuvoja en osaa sulle antaa jos olet kokeillut viileät huoneet, kevyet iltapalat, rauhallisen liikunnan illalla yms. Mutta yleensä jo tieto, ettei ole ongelmansa kanssa yksin, lohduttaa. Haleja sulle!