Unikoulusta kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Meidän ennen niin nopeasti ja helposti perhepetiin nukahtanut puolitoistavuotiaamme on alkanut ihan mahdottomaksi nukahtamisen suhteen: pelleilee, yrittää karata sängystä, jne. Nukuttamiseen on viime aikoina mennyt useampi tunti, joten tämän äidin mitta tuli täyteen, ja aloitettiin unikoulu.
Nyt päiväunille mentäessä lapsi karjui täyttä kurkkua yli tunnin. Sitten nukahti seisaalleen, mutta heräsi itkemään aina kun yritin laittaa hänet makuulle. Lopulta suostui menemään maate, itki vielä hetken kunnes simahti. Eli reilu puolitoista tuntia kesti nukahtaminen. Kai se helpottuu päivä päivältä?!
Mitäs sitten jos lapsi herää keskellä yötä huutamaan: annetaan huutaa vaan, vai?
Itse olen pinniksen vieressä siitä syystä, että vaikka laita on korkea (lasta leukaan asti) niin hän pääsee kiipeämään sieltä itse pois, kun oikein yrittää. Pinnasänky on meidän parisängyssä kiinni, ja makoilen siinä, huolehtien siitä ettei lapsi kiipeä pois sängystään. Enkä muutenkaan tykkää ajatuksesta, että lapsi jätettäisiin yksin huoneeseen itkemään. Hieman silittelen ja annan tuttia, jos se kelpaa, useimmiten ei kelpaa kun pikku herra on niin näreissään julmalle äidilleen. Mikään tassuttelu tms ei siis auta.
Huoh, kai se tästä joskus...

Yhteistyössä