Unikoulusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammafor2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mammafor2

Jäsen
22.04.2009
122
0
16
Kertokaahan minkä ikäisenä voi aloittaa unikoulun ja mitä se käsite nyt sitten oikeasti pitää sisällään? Meillä tyttö 2kk ikäinen ja nukahtaa aina syliin mutta ei sitten millään sänkyyn. Kun oltiin pari viikkoa sit sairaalassa vauvan RS-viruksen takia niin hoitaja sanoi, että ei missään nimessä nukuttaa syliin vaan pitää sängyssä ja laittaa tuttia suuhun. Mies on sitten sitä yrittänytkin ja neiti on huutanut suoraa kurkkua yli tunninkin kunnes "rääkkäys" on lopetettu ja neiti päässyt syliin, johon sammahtanut hetkessä. Itse en ole raaskinut huudattaa muutamaa minuuttia kauempaa . Löytyisikö joltain siis parempaa keinoa tähän sänkyyn nukuttamiseen kun hoitaja pelotteli että tätä menoa saadaan kannella neitokaista vielä vuodenkin ikäisenä? :o
Lisäksi neuvolasta kehotettiin jättämään yösyöttö kokonaan pois kun neiti syö sen verran paljon päivällä (ei herää muuteskaan kuin kerran yössä syömään).

Anna tyhmän hoitajan kivikauden aikaisten neuvojen olla ihan omassa arvossaan. Suututtaa tuollaiset!

Parin kuukauden ikäisen lapsen kuuluu saada nukkua vanhempien lähellä ja nukahtaa syliin jos niin haluaa. Jonkun toisen vauva voi nukahtaa itsekseen jos tuossa iässä, mutta teidän lapsi ei nukahda - ja se on ihan NORMAALIA. Lapset on erilaisia ja teidän kuuluu kuunnella TEIDÄN lasta. Ihan varmuudella lapsi oppii myöhemmin nukahtamaan yksin vaikka nyt haluaakin nukahtaa sylissä.

Lapsen huudattminen ei ole KOSKAAN hyväksi pienelle vauvalle. Sillä ei saavuteta mitään eikä lapsikaan opi mitään muuta kuin että tässä maailmassa hänen hätäänsä ei kuuntele kukaan. Lapsi siis oppii alusta asti olemaan luottamatta ihmisiin ja maailmaan.

Ja anna neuvolankin neuvojen olla. Jos lapsesi haluaa 2 kuukauden ikäsienä syödä yöllä, niin toki antakaa hänen syödä! Se tuo turvaa - ja perusturvalisuudentunteen kasvattaminen on nyt TÄRKEINTÄ. Kaikki muu tulee myöhemmin.

Ap, lapsesi tarvitsee tuossa iässä vielä määrättömästi läheisyyttä ja turvallisuutta, se on kaikkein tärkeintä. Kamalia ohjeita olet saanut noin pienelle vauvalle..

Kyllä se vauva rupeaa nukkumaan siellä sängyssäkin, mutta jos toinen nukahtaa syliin nyt niin miksi hän ei voisi siihen nukahtaa? Ja mulle myös sanottiin neuvolassa, että noin puolen vuoden iän jälkeen ei periaatteessa vauva tarvitsisi yömaitoa, mutta tuokin on yksilöllistä.

Älkää pientä huudattako, kyllä se varmasti rupeaa nukkumaan! :)

Niin minustakin tuntui hurjalle ja eilenkin tuntui niin pahalta kun mies oli yrittänyt tunnin nukuttaa sänkyyn ja kun mie sitten menin ja otin syliin niin tyttö oikein huoahti itkuisena :'(
Mies tietenkin sitten mulle vihaisena kun mie en ala sänkyyn nukuttamaan ja kaikki hänen työ menee "hukkaan" :(

ihan totta, yrità katsoa tuota mainitsemaani kirjaa, jospa lòytyisi suomeksi. se selittàà niin paljon ammattilaisen suusta (semmosta mità ei palstalla kuule... )

Jos joku hoitaja olisi uskaltanut mulle neuvoa tuollaista, niin olisin antanut kuulla kunniansa! ja oikein olan takaa! Neuvoiko hoitaja tosiaan ettette nukuttaisi syliin edes sairasta lasta sairaalassa?? Kaksikuukautista vauvaa?

Ja neuvolassakin olisin sanonut vaan että mehän tehdään miten me nähdään parhaaksi. Veisin varmaan neuvolaan tietoa perhepedistä, kiintymysvanhemmuudesta ja imetyksen tärkeydestä. :)

Älä kuuntele noiden 'asiantuntijoiden' neuvoja niin tarkasti. Jos lapsesi voi paremmin nukahtamalla syliin, niin anna nukahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mammafor2:
Niin minustakin tuntui hurjalle ja eilenkin tuntui niin pahalta kun mies oli yrittänyt tunnin nukuttaa sänkyyn ja kun mie sitten menin ja otin syliin niin tyttö oikein huoahti itkuisena :'(
Mies tietenkin sitten mulle vihaisena kun mie en ala sänkyyn nukuttamaan ja kaikki hänen työ menee "hukkaan" :(

Voi pientä! Älkää nyt ihan vielä tuollaista aloittako, en tiedä sen kummemmin mistään kirjoista tai opuksien ohjeista, mutta järki sanoisi näin.

Kuulostaa, että te tosiaan liikaa kuuntelette noita neuvoja, joita olette saaneet. Jos lapsi nukahtaa syliin, siitä ei ole mitään haittaa! Mikään tehty työ ei mene hukkaan; päinvastoin lapsestanne tulee onnellisempi ja tasapainoisempi jos hänen tarpeisiinsa vastataan. Pienen vauvan läheisyydentarve on suuri tarve ja sitä ei saa jättää huomiotta!

Please lue tämä artikkeli ja näytä miehellesikin. Voitte sitten pohtia miten teillä parhaiten toimisi lapsen nukkuminen..

http://www.hernekeppi.fi/hernekeppi/hk3/perhepeti.shtml

Kaksi kuukautta vanhaa vauvaa ei tarvitse vielä kasvattaa! Häntä ei pidä rangaista siitä, ettei halua olla yksin. Hän on vasta todella, todella pieni ihmisenalku.

Jäi tuohon kirjoittamatta, että neitiä saa kyllä välistä kannella useamman tunninkin että nukahtaa ja huutaa kyllä silloinkin mutta järkeilin että ainakin huutaa turvallisessa sylissä.

Mun tytöllä kanssa oli noita huutokohtauksia, sylittelin ja keinuttiin keinutuolissa, ei se kyllä aina auttanut mutta olipahan turvassa! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
jos tàmà on kàànnetty suomeksi, todella suosittelen:
http://www.bookplus.fi/itkirjat/product.php?isbn=9781400084722

https://www.akateeminenkirjakauppa.fi/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10052&productId=1001501881&langId=-11&contractId=

englanniksi löytyy, ainakin vastaava

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kaksi kuukautta vanhaa vauvaa ei tarvitse vielä kasvattaa! Häntä ei pidä rangaista siitä, ettei halua olla yksin. Hän on vasta todella, todella pieni ihmisenalku.

saa mennäkin hukkaan noin pienellä. Ei todella tartte osata ja unikouluttaa 2kk vauvaa. Se taatusti ehtii isompana oppia.

Kertokaahan minkä ikäisenä voi aloittaa unikoulun ja mitä se käsite nyt sitten oikeasti pitää sisällään? Meillä tyttö 2kk ikäinen ja nukahtaa aina syliin mutta ei sitten millään sänkyyn. Kun oltiin pari viikkoa sit sairaalassa vauvan RS-viruksen takia niin hoitaja sanoi, että ei missään nimessä nukuttaa syliin vaan pitää sängyssä ja laittaa tuttia suuhun. Mies on sitten sitä yrittänytkin ja neiti on huutanut suoraa kurkkua yli tunninkin kunnes "rääkkäys" on lopetettu ja neiti päässyt syliin, johon sammahtanut hetkessä. Itse en ole raaskinut huudattaa muutamaa minuuttia kauempaa . Löytyisikö joltain siis parempaa keinoa tähän sänkyyn nukuttamiseen kun hoitaja pelotteli että tätä menoa saadaan kannella neitokaista vielä vuodenkin ikäisenä? :o
Lisäksi neuvolasta kehotettiin jättämään yösyöttö kokonaan pois kun neiti syö sen verran paljon päivällä (ei herää muuteskaan kuin kerran yössä syömään).

Hei, mun "se aivan varmasti ei opi nukahtamaan itse jos aina nukutat syliin" vauvani oppi sänkyynsä tuossa 6kk. Eikä se 1v enää mitään syliä kaipaa vaan osaa nukahtaa jo yksinkin. Kuuntele sä vaan vauvaa ja sydäntäsi ja jätä omaan arvoonsa nää
pelottelijat.

Kyllä mun mielestä 2kk vanhaa voi aivan hyvin nukuttaa sylissä. Kyllä ne sitten joskus oppivat sänkyynsä nukahtamaan, vaikka aina pelotellaan että sitten pitää vielä kouluikäisenäkin nukuttaa sylissä...

meillä painiskellaan samojen juttujen kanssa...ja perhepedinkin... kun esim. viime yönä vauva heräsi n. tunnin välein syömään...huh.. ja nukahtaa aina (päivisinkin) vain liikkeeseen ja oman itkun kera...