Unikoulusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ronkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ronkeli

Vieras
meiän 7kk tyttöä alettiin lauantaina "vierottaa" yösyömisestä,tai ei se ees oo syömistä ku tissin nassuttelua vaan,ja nytpä kysyisinkin että onko muilla ollu mimmosta? Me ollaan vaan aikalailla sovellettu sitä unikoulua,toivookaa ei oo että tyttö silittelyllä rauhottuu ja nukahtaa omaan sänkyyn,mies ottaa sen viereen ja nukuttaa,mä pakenen olkkariin ettei se haistais maitoa..=) Eka yö meni tosi hyvin,eilen huus hetken mut nukahti sitten,ja nukkuu valtavan hyvin siitä aamuun asti. Sillon otan sitten viereen syömään. Että onkohan tässä nyt toivoa siitä,että yöhöpinät loppuu?

Meillä meni pari viikkoa että poika tajusi että yölliset tarjoilut on oikeasti loppu. Siitä huolimatta heräiltiin aika monesti yöllä ennen aamu tissittelyä ja siihen ei auttanut mikään muu kun laittaa poika makuulle, silittää pari kertaa selästä ja toivoa että nukahtaa siihen.

Mutta sitten ostettiin unipussi tuolle nuorelle herralle ja ensimäisen yön jälkeen tapahtui se ihmi, että meillä nukuttiin illasta yhdessä pätkässä reippaasti yli aamu kuuden =) Siinä sitä äidinkin univelat alkoi kummasti helpottaa jo muutoman yön jälkeen. Yhden kerran unipussi on ollut pississä ja poika joutui nukkumaan peitolla ja kappas, yö oli taas yhtä nukuttamista. mutta kununipussi saatiin takaisin kehiin niin yhden yön jälkeen yöt taas rauhottui kummasti =)

Kiitos! Mä en oo ku sivusilmällä lukassu joskus tosta unipussista! Minkälainen se on ja mistä saa? Kun meiän tyttö on tosi hyvä tarkenemaan ja kauhee kiehnäämään unissaan,onnistuuko?

Mie olin aika skeptinen koko pussia kohtaan aluksi mutta sitten luin että yllätävän moni on saanut unipussista apua juurikin tuollaisen yö-aktiivisen tapauksen kanssa. meidän poika tosiaan potkii peitot päältään ja nousee sängyssä seisomaan, unipussin kanssa saattaa nousta istumaan ja kellahtaa siitä jatkamaan uniaan.
Nuita saa netistä ja niitä on tosi monia erilaisia. Itse ostettiin tuollainen jonka materiaali on aikapitkälti samanlaista kun äp:n vanupuvussa. meidän poika on aika kuumakalle, mutta tuolla pussilla nukkuu oikeen hyvin yöt kun laittaa joko pitkähihasen yöpaidan´vaipan tai pitkähihaisen bodyn´vipan. housut on liikaa.

Netissä on aikapaljon kaikkia paikkoja missä unipusseja myydään, mutta itse löysin kamalan paljon 1-6kk ikäsille tai sitten max 86cm kokoisille ja ne oli jo liian pieniä tai olisi jäänyt kamalan nopeasti pieneksi. Löydettiin tuollainen Iso pussi sitten mihin poika mahtuu vielä kauan.
kannattaa käydä katsomassa paikalliset lastentarvike kaupat/lastenvaateliikkeet, meidän pussi löytyi vaateliikkeestä ja halvalla.

Googletinkin jo ja löysin kuvat ja tiedot,kiitos kovasti! Oon melkein jo varma että se pussi voisi auttaa,selkeesti tytöllä on läheisyyden kaipuuta kun heräilee viekkuun...=) Mutta oon ollu kovana,etten anna nukkua sen meiän välis,ja mies pyöris kuiteski päälle ettei se onnistuiskaan...=) Huomenna lähetään heti kattoon kaupungin lastentarvikeliikkeisiin pussukkaa! Kiitos vielä ideasta,saatoit pelastaa meidän yöt!!!! =)=)=)