unohtuva d-vitamiini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiiiu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiiiu

Vieras
Onkohan tuosta haittaa, kun olen useasti unohtanut (2-3 krt viikossa) antaa vauvalleni d-vitamiini tipat...vauva nyt 4 kk. On se kumma kyllä, että unohtuu, vaikka kuinka yritän muistaa ja laitan vitamiinit näkyvälle paikalle. Onkohan muita, vai olenko huono äiti :(

Mulla unohtu alkuun, kun koitin muistaa antaa päivän aikana. Laitoin vitamiinitipat sitten iltarituaalien joukkoon, ja muistuvat useimmiten, kun etsin yötä varten puhdasta tuttia kaapista, ja vitamiinit töröttää ihan siinä vieressä... Tuskin noin "lyhytaikaisesta" unohtelusta vielä mitään haittaa on, onhan nuo vanhemmat sukupolvet selvinneet ihan ilman tippoja, mutta kannattaa koittaa keksiä joku muistutuskeino. Se, että annat ne joka päivä samaan aikaan, on hyvä alku.

Meilläkin unohtui aluksi, mutta sitten kun vuorokausirytmi vähän selkeni niin niistä tuli osa nukkumaanmenorutiinia: nykyään iltapesu, puuro, maito, d-tipat, hammaspesu, iltasatu. Pienempänä tietysti ei ollut hammaspesua eikä puuroakaan, mutta se auttaa joka tapauksessa muistamaan kun tulee tavaksi antaa ne tiettyyn aikaan. Jotkut tosin on sitä mieltä, ettei kannattaisi antaa illalla, koska voivat kipristellä mahassa.

Täälläkin ne on unohtunu aina välillä. Alkuun tein excelillä taulukon jääkaapin oveen, johon sai aina merkkailla rukseja, kun deekut oli annettu. Meillä taas tipat kuuluvat aamupalan yhteyteen, jos silloin jää antamatta niin ei muista myöhemminkään.

Itse annan vauvalle 5tippaa 3n sijaan, koska unohdan usein. D-vitamiinihan varastoituu. Korvikkeessa on deetä , samoin margariineissa ja kalassa, jso lapsi on jo sekaruualla.

Yhteistyössä