Hae Anna.fi-sivustolta

Untuvatakin

Viestiketju osiossa 'Niksit ja vinkit' , käynnistäjänä kuivaus, 13.12.2005.

1. kuivaus Vierailija

Pesuohjeissa on kuivausrummun merkki, miten te untuvatakin omistajat olette saaneet takin kuohkeaksi ilman kuivausrummun käyttöä, rumpua en omista ja pesulaankaan en raski viedä. Vuosia sitten minulla oli myös untuvatakki ja muistan, että sen kuohkeaksi saaminen oli työlästä, käytin fööniä ja ties mitä konsteja. Neuvoja kehiin kiitos!

2. Piia Vierailija

Hei!

Untuvatuotteiden kuivaksi ja ilmavaksi saamiseen ilman kuivausrumpua auttavat linkousvaiheessa mukaan laitetut tennispallot. Jos saat, hanki valkoisia, joskus niitä tulee takkien mukanakin. Voit kysellä myös vaatekaupoista.

3. omat konstit Vierailija

Pesin takkini viime keväänä ja sain sen aika kuohkeaksi näin:

Laitoin märän takin kylppärin lattialle suoraksi
    Laitoin lattialämmitystä vähän isommalle, mutta ei kuumalle.
    Heiluttelin ja möyhensin takkia aika ajoin.

Väitän että untuvat eivät valuneet minnekään päin koska takki oli vaakasuorassa. Ja pysyivät kuohkeina koska kävin möyhentämässä takkia koko kuivumisen ajan. Aika oli lyhyt sen lattialämmityksen ansiosta, ja siksi ja jaksoin ja maltoin möyhiä takkia tarpeeksi. Ahkerammalta olisi varmaan onnistunut tavallisesti pyykkikuivaustelineellä tasossa kuivaten.

4. HImpula Vierailija

Minulla taas on (edullinen) R-collectionin untuvatakki, lenkkitakiksi sen oikeastaan ostinkin. Siinä on kuivausrummun päällä ruksi, eli ei saisi käyttää. Eka kerran kun pesin, kuivasin vaakakuivauksena ja tulos oli se että selkäpuolelle valui sekä vesi että värit. Käytin siis vain pimeällä sitä takkia... Nyt minulla on kuivausrumpu ja pistin kaiken uhalla sen sinne, kuivasin aika hellällä kuivauksella puoli tuntia kerrallaan ja nyt on värit ok. Tennispalloja mulla ei ollut joten untuvia joutuu pöyhimään vielä mutta muuten takki vaikuttais olevan ihan ok.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri