Hae Anna.fi-sivustolta

Urantia-kirjaa lukemaan!

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Kontaktihenkilö, 08.04.2010.

1. Kontaktihenkilö Vierailija

Kutsun kaikkia halukkaita aloittamaan lukemaan samanaikaisesti Urantia-kirjan osaa - Jeesuksen elämästä ja opetuksista. Eli, tarkoitus siis olisi, että jokainen lukisi omaan tahtiin päätteeltään ja sitten voisimme kommentoida täällä ajatuksia ja tuntemuksia, mitä tahansa mitä vain mieleen nousee. Mikään pakko ei ole tietenkään kommentoida tai edes ilmoittaa lukevansa samanaikaisesti. Itselläni olisi tarkoitus lukea n. 3-10 sivua päivässä. Se ei ole paljon, mutta ei ole tarkoituskaan, jotta jäisi aikaa muuhunkin. Katsontakanta aiheeseen on vapaa. Ei siis tarvitse uskoa ko. tarinaa ryhtyäkseen lukemaan samanaikaisesti. Kaikki kynnelle kykenevät vaan mukaan. Porukalla jaksaa paremmin… Itse aloitan tänään klo 19.00 (luku 120, sivu 1323).

Tässä linkki:

Suomen Urantia-seura r.y.

..sieltä vasemmalta, ”lue kirjaa” ja sieltä edelleen osa IV- JEESUKSEN ELÄMÄ JA OPETUKSET.

Kutsun teitä kaikkia: vache, original alte, Vesinäkki, lumisade,Vesimies -70, 'wink', Inke, Anita* Aurinkoinen, Sivaltaja, Awa, maagikko, Ci, heliopolis unrec, velvet, Valkoinen susi, ikimieli, rinssinakki, jne...jne...teitä on niin paljon...

PS. Monet ovat kutsutut, mutta harvat ovat valitut :)))

2. Kontaktihenkilö Vierailija

Ja jos ei juuri tänään ehdi mukaan, niin voi toki aloittaa myöhemminkin. Ainakaan minun luku-vauhtini ei tule olemaan hirmuinen, joten ainakin minut saa kiinni :)

3. Kontaktihenkilö Vierailija

No niin, tästä se lähtee. Onko kukaan päättänyt lähteä mukaan, vai olenko ainoa? Sniif...

4. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 855
    No kyllä mä lueskelen, mutta en varmaan kovalla vauhdilla...

5. Kontaktihenkilö Vierailija

Itse tässä luen juuri sivua 1341, jossa kerrotaan UT:n evankeliumien synnystä. Kuka kirjoitti ja milloin, mielenkiintoista. Pian pääsee itse tarinaan. Hyviä lukuhetkiä, ystäväni!

6. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 855
    1327 vasta. :D heh, ekaa kertaa koko Urantiaa luen ja aluksi ihmettelin, että mitä tämä Mikael nyt tähän liittyy :D, mutta joo, hänestähän tämä Jeesus sitten tulee ja Maata kutsutaan Urantiaksi. Sama kun tämä kirja. Mainitut Mikael ja Gabriel on sitte vissiin näitä mitä minä olen tottunut arkkienkeleiksi nimittämään, eikös? Tyhmiä voin kysellä, älä/älkää välittäkö. :D

7. Kontaktihenkilö Vierailija

Hups, luin sitten 20 sivua putkeen, "Mikaelin lahjoittautuminen Urantialla ja Mikaelin lahjoittautumisen aikaiset olot". Ja kun minä jo ehdin mainita, että luen vain 3-10 sivua päivässä. Seuraavaksi onkin edessä sitten itse tarina.

Kyllä vain, Luoja-Poika Mikael lahjoittautuu Urantialle inkarnoituen Jeesus Nasaretilaiseksi. Kristus Mikael ja enkeli Mikael ovat käsittääkseni se yksi ja sama. Kun on puhuttu enkeli Mikaelista, niin on tarkoitettu tai on sekoitettu juuri tähän Nebadonin Mikaeliin. Jos vähänkin pitää tuosta alusta, niin itse tarina Jeesuksen elämästä vasta mielenkiintoinen onkin!

8. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 855
    Mikä on Nebadon, mikä se S:llä alkava pikka jonka nimen hukkasin, enkä enää oo niillä sivuilla? Kun universumista puhuttiin, onko jompikumpi universumin nimi?

9. Kontaktihenkilö Vierailija

Nebadon on paikallisuniversumimme nimi ja Salvington on sen "päämaja", jos Mikael lähti lahjoittautumista suorittamaan tänne Urantialle.

Huomenna vuorossa on itse tarina, Jeesuksen syntymä ja vauvaikä.

10. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Miksiköhän tunnettu kontaktihenkilömme Kalevi Riikonen sanoi minulle kerran, että Urantia-kirjassa on paljon vanhentunutta tietoa. Edesmennyt esoteerikko Pekka Suominen pari-kolme vuotta sitten kertoi ihan samaa.:O

11. Kontaktihenkilö Vierailija

Varmaan siksi se joitakin kismittää, kun Urantia-kirja ei suoranaisesti puolla uudelleensyntymistä. Toisissa paikoissa annetaan näin kuitenkin ymmärtää. En tiedä onko sitten käännöksessä ollut jotain pientä... Itse en ymmärrä, miksi sanotaan, että siellä olisi vanhentunutta tietoa. Pitäisi varmaan kysyä heiltä, mikä siellä sitten olisi jollain tapaa vanhentunutta. Itse en ainakaan löydä sellaista.

12. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 855
    Ennen nukkumaanmenoa kysyn vielä tämän, mitä tarkoittaa paikallisuniversumi? Minä käsitän, että universumi on yhtä kun maailmankaikkeus, siis paikallismaailmankaikkeus? Onko se tämä meidän tuntema maailmankikkeus? Niitä on sitte muitaki?

13. el salad de silva Vierailija

Olen nyt kaksi vuotta Urantia-kirjaa koskevia Stefan Tallqvistin juttuja lukeneena ja jonkun verran itsekin asioita selville ottaneena päätynyt tällaiseen lopputulokseen:

Urantia-kirjan tieteellinen aines perustuu yleisellä tasolla 1930 - 1955 välisen ajan tieteelliseen tietoon ja saatavilla oleviin tutkimuksiin ja artikkeleihin.

Useissa tapauksissa voidaan jopa yksilöidä lähteet sivujen tarkkuudella ja myös todeta käytetyn sanatarkkoja lainauksia, joskus tosin ne virheellisesti U-kirjaan kopioiden.

14. leah valoa jokaiseen päivään.

Saadut tykkäykset:
    0
    Juhan af grann sanoi taannoin Jeesuksen kannattaneen uudelleen syntymää ja jotenkin koin tämän totuudeksi, liekö niin, että haluan niin uskoa vaiko totta, no joka tapauksessa af grann ei ole sen hullumpi kuin kukaan meistä.

15. leah valoa jokaiseen päivään.

Saadut tykkäykset:
    0
    Mielenkiintoiselta silti kuulostaa tämä urantia, kaikkea "totuutta" kannattaa tutkia ja lopulta löytää sen omansa ja ehkä täydennystä omiin totuuksiinsa ja tietoihinsa, aion paneutua asiaan.

16. leah valoa jokaiseen päivään.

Saadut tykkäykset:
    0
    Paikallisuniversumillä käsitän ,että se on tämä missä me olemme ja sitten on muita sisäkkäin, vierekkäin ja lomittain ym. kaikkea mitä on vaikeaa käsittää:)

17. tämänimi Vierailija

Sen oman totuuden löytäminen onkin mielenkiintoinen ilmiö. Monilla meillä on viehtymys ja kiinnostus juuri tietynlaiseen maailmanselitykseen, kullakin omaansa, ja paljon vähäisempää mielenkiintoa muihin maailmankuviin, jotka nyt vaan eivät sytytä. Tämän tietynlaisen maailmankuvan ei suinkaan tarvitse olla kunkin nykyisen ajattelun mukainen. Ihminen ikäänkuin havahtuu silloin kun se "oikea" osuu kohdalle ja hänessä herää kiinnostus saada tietää lisää ja ymmärtää paremmin. Tämä on vallan kummallista. Ihminen tunnistaa että tässä on jotain minulle merkittävää, vaikkei hän alussa ymmärrä mitä se on.

18. Joo, kaikkea mitä ehtii kannattaa tutkia, ja kyllä mua kiinnostaa vähä kaikenlaiset maailmanselitykset, ei vain se, mitä minä pitäisin uskottavana. Kiinnostaa, miksi jotku pitää.

19. Kontaktihenkilö Vierailija

No niin, täällä taas...

Maailmankaikkeus on siis kaikki. Superuniversumilla puolestaan tarkoitetaan tässä tapauksessa galaksia. Paikallisuniversumi on puolestaan superuniversumin osanen.

Urantia-planeetta kuuluu Satanian paikallisjärjestelmään, jonka "päämajamaailma" on Jerusem.
    Ja vuorostaan tämä Satanian paikallisjärjestelmä kuuluu Nebadonin paikallisuniversumiin.
    Paikallisuniversumimme nimi oli tuo Nedadon ja sen "pääkaupunki" oli tuo Salvington, josta Mikaelikin lähti lahjoittautumista suorittamaan meidän Urantia planeetallemme.
    Nebadonin paikallisuniversumimme on puolestaan Orvontonin nimisessä superuniversumissa, joka on yksi seitsemästä keskusuniversumia lähinnä olevasta superuniversumista.

Paikallisjärjestelmät > Konstellaatiot > Paikallisuniversumit > Piensektorit > Suursektorit > Superuniversumi > Suuruniversumit. (tsekkaa I-osasta sivut 166-167.)

Kysymyksiä saa vapaasti esittää :) Itse jatkat lukemista tänään n. klo 18.00

20. Kontaktihenkilö Vierailija

Siis minä "Itse jatkan...lukemista" kirjoitusvirheitä tulee näköjään :)

21. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    536
    Juups, kutsuttu olen vaan kuulunkohan...... ;) En ole lukenut Urantia kirjaa, vaikka monet tuttavani ovat sitä suositelleet. Siksi minulla ei ole mielipidettäkään tuohon kirjaan. Jospa nyt kuitenkin näin nätisti pyydettynä alan kiinnostua kirjasta ja yritän pysyä perässä.

22. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    536
    Olen lukijana vähän koikkelehtija persoona, elikkäs en lue järkijään. Tämäkin ketju on jäänyt lukematta, en siistä tiedä onko tähän kohtaan otettu jos kantaa.

Aika lailla passeleita omaan käyttyni ajatellen elämänohjeita tästä löysin.

[FONT=&quot]3. MUITA OHJEITA JA NEUVOJA[/FONT]
    [FONT=&quot]”Ja nyt, Veljeni, jättäessäni hyvästit sinulle, joka valmistaudut lähtemään Urantialle, ja nyt kun olen antanut sinulle neuvoja, jotka koskevat lahjoittautumisesi yleistä toteuttamista, salli minun tuoda esille joitakin ohjeita, joiden esittämiseen olen päätynyt neuvoteltuani asiasta Gabrielin kanssa ja jotka koskevat kuolevaisen elämääsi liittyviä vähäisempiä kysymyksiä. Ehdotamme nimittäin edellä mainitun lisäksi,[/FONT]
    [FONT=&quot]”1. Että samalla kun tavoittelet kuolevaisena elämäsi maisen elämän ihannetta, kiinnität jossakin määrin huomiota myös siihen, että toteutat ja tuot esimerkinomaisesti esille joitakin asioita, jotka palvelevat käytäntöä ja joista on välitöntä hyötyä kanssaihmisillesi.[/FONT]
    [FONT=&quot]”2. Kun kysymys on perhesuhteista, pidä etusijalla niitä hyväksyttyjä perhe-elämän tapoja, joiden näet olevan vallalla lahjoittautumisesi ajankohtana ja tuolloin elävän sukupolven keskuudessa. Elä perhe- ja yhteisöelämääsi sen kansan noudattamien käytäntöjen mukaisesti, jonka keskuuteen olet päättänyt ilmestyä.[/FONT]
    [FONT=&quot]”3. Neuvomme sinua, että suhteissasi sosiaaliseen järjestykseen rajoitat ponnistuksesi etupäässä hengelliseen uudistustyöhön ja älylliseen vapautumiseen. Vältä kaikkea sotkeutumista oman aikasi talousrakenteeseen ja poliittisiin sidonnaisuuksiin. Paneudu aivan erityisesti siihen, että elät Urantialla ihanteellisen uskonnollisen elämän.[/FONT]
    [FONT=&quot]”4. Älä missään olosuhteissa, älä vähäisimmältäkään yksityiskohdaltaan sekaannu Urantian rotujen normaaliin ja järjestyksenmukaiseen, eteenpäin suuntautuvaan kehitykseen. Mutta tätä kieltoa ei pidä tulkita ponnistuksiesi rajoitukseksi siinä mielessä, että Urantialle jää jäljiltäsi positiivisen uskonnollisen etiikan alalla kestävä ja kohentunut järjestelmä.
    [/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Kopioitu osuus on Urantia kirjasta. Eipä tuottasi suurtakaan ahdistusta allekirjoittaa nämä ohjeet omaan elämänfilosofiaani.
    [/FONT]

23. Kontaktihenkilö Vierailija

Juuri näin. Nuo viimehetken neuvot antoi Mikaelille siis, Immanuel hänen "vanhempi veljensä" Salvigtonissa. Mielenkiintoista myös tämä että, Immanuel kehoittaa Mikaelia jättämästä mitään kirjoituksia kestäville materiaaleille ja ehdottaa että, Mikael kieltäisi myös maallisilta kumppaneiltaan kuvien tai häntä lihallista minuuttaan esittävien piirrosten valmistamisen, joka myöhemmin saattaisi antaa aiheen esineelliseen jumalointiin.

Mukavaa että olet mukana!

24. Kontaktihenkilö Vierailija

Aivan, juuri näin. Tervetuloa mukaan!

25. Ci Vierailija

On vaiheita jolloin luen syntyjä syviä, nyt on jälleen kevyempi vaihe ja sulattelen vanhoja. Käväisen katsomassa silloin sun tällöin mitä keskustelua kirjasta syntyy. Sitäpaitsi Kontaktihenkilö antaa yhteenvetoja kysymyksiin ja siinä pääsee helpolla kuin koira verjästä...

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri