Hae Anna.fi-sivustolta

1. Palvelimen ylläpitotöiden johdosta foorumi ei ole käytettävissä perjantaina 19.7. noin klo 06.00 - 07.00 välisenä aikana. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa. Pyrimme pitämään tauon mahdollisimman lyhyenä.

Annan toimitus
    Dismiss Notice

Urantia-kirjaa lukemaan!

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Kontaktihenkilö, 08.04.2010.

1.  
  2. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Kenenkään ei tarvitse uskoaan minulle todistella. Mutta kun nimimerkki Toinen Ihmettelijä väitti, että on olemassa todisteita kuolemanjälkeisestä elämästä, niin mielenkiintoni heti heräsi, ja halusin kuulla lisää näistä todisteista.

Aina kun joku alkaa väittämään omaa näkemystään asioista totuudeksi, niin silloin haluan kuulla perusteluja tälle totuudelle. Jos joku sanoo rehellisesti, että "tähän uskon", eikä väitä sitä totuudeksi, niin silloin asia on sillä selvä.

Omaa uskoaan ei siis tarvitse todistella, eikä perustella, jos ei halua. Mutta jos joku nuo uskomukset kyseenalaistaa, niin on turha valittaa siitä, että joku kyseenalaistaa. Minä usein kyseenalaistan, mutta en muista, että olisin kenellekään koskaan sanonut, että "uskosi on ihan paska".

Tämä kirjoitus ei ole kenellekään henkilölle erityisesti tarkoitettu, vaan kaikille yleisesti.

Kiitos.

3. heliopolis unrec Vierailija

4. heliopolis unrec Vierailija

Kouluampumistapauksessa mitä suurimmalla todennäiköisyydella on aina kyse vakavasta mielenterveyden häiriöstä. Olen kanssasi samaa mieltä että uskonnollisissa liikkeissä on paljon vääristymää ja joukossa tiivistyvää tyhmyyttä, narsismia jne. Elämässä näitä kaikenlaisia vääristymiä ja häiriöitä syntyy, perheissäkin on paljon henkistä ja fyysistä väkivaltaa, oli uskontoa tahi ei. Siksi on mielestäni tärkeää etsiä totuutta, oppia ymmärtämään itseään ja kenties saada vaikkapa rukouksen avulla voimaa taistella oikeuden ja hyvyyden puolesta vaikkapa oman luonteens aalhaisia piirteitä vastaan. Tähän voi löytää uskonnosta erinomaisia keinoja

5. no niin Vierailija

järjestäytyneisiin uskontoihin valitettavasti liittyy usein sellaisiakin piirteitä, jotka ovat pikemminkin oikeuden ja hyvyyden vastaisia kuin niiden puolustajia. esimerkkeinä vaikkapa kastijärjestelmä ja omassa luterilaisessa kirkossamme esiintyvä nihkeähkö asenne esimerkiksi homoseksuaaleja tai transsukupuolisia kohtaan.

6. heliopolis unrec Vierailija

tai sanotaanko vielä korjaukseksi viimeiseen, että ei välttämättä uskonnosta vaan hartaasta sydämen halusta löytää hyvä tie.

7. heliopolis unrec Vierailija

Pitää täysin paikkansa mutta jokainen on vastuussa omista asenteistaan sekä siitä mitä siirtää vaikkapa lapsilleen.

8.  
  9. no niin Vierailija

aivan. mutta vaikeampaa on siirtää tai ylläpitää sellaista asennetta, mikä on vastakkainen kuin omassa uskonnollisessa yhteisössä sisäistetyt opit, normit tai dogmit.

10. Hyvä kommentti Vierailija

Kaikki tietävät katolisen kirkon pedofiiliongelmat, mutta katselin eilen Yle Areenassa ohjelmaa, jossa väitettiin, että katolisen kirkon papit auttoivat natsivallan vallitsevia tyyppejä pakoon Itävallan ja Italian kautta Etelä-Amerikkaan. Kaikki kirkollinen ja henkinen on musta nykyään niin äklöä!

11. heliopolis unrec Vierailija

12. heliopolis unrec Vierailija

Tämäkin pitää paikkansa. Minä olen väärä ihminen puolustamaan uskontoja, sillä puolustan totuutta ja sen etsimistä

13.  
  14. heliopolis unrec Vierailija

no, minulle se ei ollut kliseinen ja tyhjä vastaus vaan minun totuuteni jonka takana seison. Miksi sinä penäät muilta ihmisiltä vastuunottoa ja jotain järisyttävän uutta tietoa? Sinä vastaat vain omasta elämästäsi, ota vastuu ja etsi vastaukset itse kuten me muutkin joudumme tekemään. Jos näin teet et enä ehdi muita ylhäältäkäsin arvostelemaan. Kaikkea hyvää etsintöihisi

15. Kissantassu* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heippa,
    mikähän on sinun ajatuksesi taustalla kun sanot että meidän pitää antaa palaa ? Ajatteletko että me emme kanavoi yms. ja se on sinun kehoituksestasi kiinni ? Vai tarkoitatko että meidän pitää tehdä sitä täällä, tällä keskustelupalstalla ?

Kyselen vain kiinnostuksesta :)

16. tämänimi Vierailija

Mulle on tullut mieleen tästä keskustelusta sellainenkin mahdollisuus, että valinta uuden versus vanhan tiedon välillä tapahtuu, paitsi tarjotun tiedon sisällön mukaan, myös ihmisen oman luonteen pohjalta, radikaali versus konservatiivi, vallankumouksellinen versus pienin askelin etenevä, tunteellinen versus älyllinen, ja niin edelleen.

17. Kontaktihenkilö Vierailija

18. Kontaktihenkilö Vierailija

Tuon edellisen "Hyvä mutta tyhjä vastaus. Kliseinen ja myötäilee vanhaa tietoa! Miksei ihminen voisi ottaa vastuun omasta elämästään! Vihdoinkin!" oli siis kirjoittanut "Ihminen isolla I:llä" nimimerkki, eikä heliopolis unrec.

19. Kontaktihenkilö Vierailija

Miksi heliopolis unrecin kertoma myötäilee vanhaa tietoa? Mikä siinä on väärin ja mikä mielestäsi on se uusi ja oikea tieto? Nyt sinulla on ainutlaatuinen mahdollisuus loistaa tiedoillasi! :)))

20. Ketjua seurannut Vierailija

Lukeeko kukaan täällä enää Urantiaa. Olen lukenut, ja haluaisin verstaistukea.

21. Musta Vierailija

Uutta tulee ja vanhaa menee. En tiedä mikä on vanhaa tietoa, joten jos sellaista on, pitäytyköön osa porukasta siinä, ja jos uutta tietoa on, pitäytyköön osa siinä. Kuitenkin mullakin on sellainen tunne, että en halua lukea Urantiaa vaan HALUAISIN uutta tietoa. Mutta mistä sitä saisi?

22. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 827
    Kuinka palijo oot lukenu?

23. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    532
    Pätkittäisestä lomastani huolimatta en ole ennättänyt Urantiakijan sivuja plaraamaan. tarkoitus on kuitenkin pikalukea kirja läpi vähän sikinsokin järjestyksessä.

24. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 827
    Mä luen mutta hitaasti. Jeesuksen nuoruusvuodet luettu.

25. Kontaktihenkilö Vierailija

Mitä olet pitänyt Jeesuksen elämän tarinasta? Onko noussut esiin mitään mielenkiintoista, mainittavaa?

Omasta mielestä kirjasta löytyy myös yksi mielenkiintoinen toteamus Jeesusta esittävistä kuvista. Nimittäin, siellä sanotaan että Kristusta esittävillä maalauksilla on ollut turmiollinen vaikutus nykyajan nuorisoon, ja että temppelin kaupustelijat olisivat tuskin paenneet häntä, jos hän olisi ollut sellainen mies, jollaiseksi taiteilijat ovat hänet kuvanneet. Vaikka hänen karu, kuljeksiva ja koditon elintapansa tuntui hienovaraisen käskevältä, hän ei kuitenkaan esiintynyt lauhkeana, sulokkaana, hellänä ja hyväntahtoisena opettajana. Hänen opetuksensa oli järisyttävän dynaamista, hän oli väkevä ja voimakas persoonallisuus. Myös ruumiinrakenteeltaan hän oli vankkarakenteinen mies, kuten hänen opetuslapsensa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri