Hae Anna.fi-sivustolta

Urticaria Pigmentosa

Viestiketju osiossa 'Lastentaudit' , käynnistäjänä KPH, 29.08.2006.

1. täplä Vierailija

Moikka

olin siis juuri iholiiton koulutuksessa viikonloppuna helsingissä, ja nyt siis kaikki soittelemaan liittoon harvinaisten ihotautien keskukseen, siellä on kyllä halua ja osaamista järjestää meille erilaisia mahdollisuuksia, mutta meidän pitää myös itse olla aktiivisia, eli kuten mirbe edellä totesi OTTAKAA NYT IHMEESSÄ YHTEYTTÄ SINNE JOTTA SAADAAN TAUTI TUNNETUKSI!
    tampereella on myös ihopiste, jonka tiloja olisi mahdollista käyttää kait tapaamiseen, sellaiseen päivätapaamiseen. Täytyisi kai ottaa asiasta selkoa. Marja leena tuomi o0n ainakin ottanut myös vastaan ihopisteessä tampereella....
    Tsemppiä kaikille :)

2. A41 Vierailija

Hei vaan!

Ilmoittauduin nyt sinne iholiittoon, tehkääpä muutkin niin. Tuo Täplän kommentti ihan totta, ei saada mitään jos ei itse aktivoiduta. Ei meitä ehkä kuitenkaan niin hirveän vähän ole ettei jotain saatas aikaseksi.
    Onko muut kokeillee sellaista lääkettä kun Camusin? Se on diamiinioksidaasia
    joka pilkkoo histamiinia. Mun olo nyt niillä vähän parempi kun vielä välttelee noit pahoi ruokia. On vaan niin hitsin kallista et tulee konkurssi ennen pitkää, 20tbl on 27€ joten ei niit koko ajan viitti popsia. Onko muilla tästä siis kokemuksia? Ihan omin lupineni olen sitä alkanut syödä.

Hyvää päivänjatkoa teille!

3. A41 Vierailija

Mä törppö laitoin ton lääkkeen nimen väärin se oli Camucin.

4. täplä Vierailija

heippa!

Mitä se Camucin on? En ole ikinä kuullutkaan? Mistä sinä sitä sait, onkon se siis jokin reseptilääke? Ja onko sitä lapsillekin? kaikki myrkyt niellään mistä apua saadaan!

5. A41 Vierailija

Nyt kun tuo pää on ollut niin kipeä, mä olen paljon yrittänyt etsiä tietoa tästä sairaudesta sekä niistä asioista joita mun elimistössä tapahtuu. Kun olen tehnyt hakuja Googlesta niin sieltä löysin tutkimusen jossa puhuttiin histamiinista ja sen vaikutuksesta ihmisen elimistössä. Meillä täplä porukallahan on sitä histamiinia liikaa ja olen yrittänyt löytää jonkin jutun joka sen toimia estäisi. Siinä artikkelissa jonka löysin oli kirjoitus siitä miten histamiini pilkkoutuu elimistössä ja siihen on kaksi entsyymiä joita meidän elimistö tuottaa. Niitä entsyymejä muodostuu siis ihan luonnostaan ,mutta kun meillä tuosta histamiinista on niin paljon ylituotantoa se pakkautuu sitten esim. päähän. Toinen niistä entsyymeistä oli diamiinioksidaasi ja sen laitoin hakukoneelle ja sitä kautta löysin tuon Camucin lääkkeen. Se artikkeli joka avautui oli Euran apteekin nettikauppa ja sieltä ensimmäisen laatikon tilasin, joten ei ole resepti lääke. Nyt tilasin sitä lähi apteekkiin mutta hinta on sama. Mulla on tunne että se on vähän auttanut mutta kukaan lääkäri ei esim. tätä asiaa ole siunannut, sitä lääkettä ei löydy edes Pharmacasta, joten olen sen Euran apteekin mainoksen varassa. Mitään isompia tekstejä en siitä diamiinioksidaasista löytänyt joten tämä nyt vain haku ammuntaa. Se toinen entsyymi josta puhuttiin siinä tutkimusessa oli joku Histamiini-N-transferaasi tai jotain sinne päin ja sillä nimellä en ole löytänyt mitään. Kyllä tähän hommaa saisi olla joku fiksumpi henkilö, joka tekisi tutkimusta vaikka työkseen, mutta kun ei tämä tauti nyt vielä muita kiinosta kuin meitä jotka siitä kärsitään??? Pitäis enemmän tietää noista elimistön aineista ja kaiken vaikutuksista ,mutta ei tässä ehdi opiskellakaan enempäänsä kun työt ja muut asiat (pää kipeänä) pitää kummiski tehdä. Tietokoneella istuminenkin jumittaa koko "mummelin" niin et on takuulla pää kipeä!!
    Niin iso jumi mulle ei kuiten tuu etten joitain tekstejä tänne väsäilisi kun teistä koen itselleni niin paljon saaneeni.

6. Tettarella Vierailija

Minulla todettiin up n. 2-vuotiaana. Lääkärit olivat ihmeissään, eivätkä tienneet sairaudesta mitään. Otettiin koepaloja, verikokeita ja vaikka mitä. Perhelääkäri sanoi, että kyllä tämä lähtee pois ennen kuin menen kouluun. Toisin kävi. Olen nyt 15-vuotias ja pilkut ovat edelleen. Ne ovat hieman vähentyneet, mutta lisää on tullut sitten mm. jalkoihin. Ihoni on muutenkin hieman arka. Olen monta kertaa itkenyt asian takia. En ole seurustellut, vaikka se ei välttämättä joudu up:stä, se saa vain tuntemaan niin, että johtuu. Olen vasta nyt ruvennut ymmärtämään, ettei tämä vaikuta elämääni niin paljon, kuin ajattelin. Ennen, kun ihmiset kysyivät esim. "onks sulla ollu vesirokko?" tai "mitä nuo on?" - kysymyksiä, vastasin aina vältellen että " ne on ollu siinä aina." Nykyään vastaan suoraan että "ihosairaus". En sen enempää. Tai saatan lisätä siihen jotain että "Se ei tartu" yms. juttuja, mutta ei ihmiset ole enempää kyselleet. En uskaltanut enne pitää mm. bikineita, mutta olen rohkaistunut. Toivon, että tämä joskus lähtee pois. Mutta, jos ei lähde, on sen kanssa pakko tulla toimeen. Kysyisin vielä semmoista vanhemmilta up:tä sairastavilta, oletteko kokeilleet valohoitoa? Ja miten se toimii yms.?

Jos täällä on muita n. minun ikäisiä up:tä sairastavia, ottakaa yhteyttä :) olisi kiva jutella yms.
    Ja kommentoikaa teksiäni, ja stemppia kaikille :)

7. Tettarella Vierailija

Että olen käynyt lääkärissä kerran vuodessa tarkkailtavana, ja n. joka toinen vuosi otetaan verikokeet :3

8. Mirbe Vierailija

Lue ihmeessä koko ketju läpi, mielestäni siellä oli samanikäisiä!
    Mistä päin Suomea olet? Onko sulla ollut muita oireita kuin tuo iho esim. noita vatsaoireita? Missä päin kehoa sulla on eniten täpliä, onko ollut koskaan rakkulointia? Kyselen vaan kun poikani on nyt 1v4kk ja siltä varalta että häneltä tuo ei menisi ohi koskaan.
    Sun kannattaa myös aktivoitua heti tuon Iholiiton suhteen, jotta saadaan porukkaa kasaan ja etua ajettua, eikö niin!

Kuten huomaatte, ei tämä tauti kohta olekaan enää harvinainen...

9. ella27 Vierailija

Kiva kun löysit tiesi tälle palstalle! Kehotan myös lukemaan kaikki keskustelupalstan sivut läpi.. saat varmasti vastauksia kysymyksiisi ja muuta hyödyllistä tietoa sairaudesta :) Näitä kirjoituksia luettuani huomaan, että tän taudin "ilmenemismuotoja" ja vaivoja on erilaisia..

Itselläni puhkesi UP vasta aikuisiällä, mutta naisena just noi kysymykset kauneuden/ulkonäön suhteen on ollut tapetilla todella monta kertaa ja tuottaa edelleen ongelmia!!! Vaikka alankin pikkuhiljaa (diagnoosi about 5vuotta sitten) hyväksyä tän sairauden kroonisuuden, vältän paljastavia bikineitä ja "peittelen" niitä kohtia, missä läiskiä on eniten.

Käyn verikokeissa kerran vuodessa ja "sisuskalut" kuvataan muutaman vuoden välein..
    Kävin lääkärissä kontrollissa muutama päivä sitten.. ultrassa patteja vatsan alueelta ei löytynyt! HUH! Ja nyt odotellaan vielä keuhkokuvan ja kokonais- verenkuvan tuloksia!

Voimia kaikille kohtalotovereille!!!

10. Piutsi Vierailija

Kyllä on hyvä kun löysit tänne sivustolle.Mulla 3v tyttö jolla Up ja Systeeminen mastosytoosi.On hyvä tietää jos ei muualta mitään tietoa saa niin ehkä täältä sitä saa.Ja iholiittoon kannattaa olla yhteydessä että saataisiin enemmän huomiota tätä sairautta kohtaan

Jaksamisia kaikille :)

11. A41 Vierailija

Mukavaa kun tulee uusia ihmisiä tänne sivustolle. Meitähän on jo monta, joten eipä tosiaankaan niin harvinainen sairaus kun kaikille kerrottu. Eihän tätä nyt ihan yleiseksikään voi sanoa,mutta kuitenkin. Me ei olla enään kukaan yksin ja se on hyvä asia.

Tettarella, hienoa että olet alkanut sopeutua pilkkuihin. Minä sairastuin parikymppisenä ja minäkin olen kokenut nuo pilkut välillä todella ikäviksi, tietenkin juuri ulkonäön vuoksi. Ei ne kuitenkaan ole mun elämää mitenkään vaikeuttaneet. Naimisissa olen ja neljän lapsen äiti, nyt jo kahden lapsen mummokin. Työ- elämässä olen ollut 20 vuotta hoitajana, eli kouluakin jaksoin käydä pilkuista huolimatta. Onko sinulla jo tiedossa mille alalle olet suuntautumassa kun peruskoulu loppuu? Niin siitä valo-hoidosta kun kysyit, jos olet noita aiempia tekstejä lukenut niin huomasit että minulle siitä ei ole ollut hyötyä, nyt iho paloikin. Taidan olla allergitsoitunut sille valolle. Nyt olen alkanut ajattelemaan että tuo histamiinipitoisten ruoka-aineiden välttäminen olisi kaikista paras elämän ohje meille kaikille.

Punavalo: Sinulla on nuo päänsäryn oireet hyvin samanlaiset kuin minulla, samoin tuo ihon punastuminen. Minäkin olen melkein aina hieman punainen kasvoista ja sitten kun tulee jokin stressi niin hehkun kuin liikennevalot. Tätä punastumista on ollut jo pidempään joten ei se mitään "mummu" kuumettakaan ole. Sinulla ei siis vielä tätä "meidän" diagnoosia ole. Oireesi kyllä ainakin osittain tähän tautiin sopisivat, mutta kuullaanpa niitä sinun tutkimuksiasi. Toivottavasti asiasi selviävät.

12. MKW Vierailija

Mä kokeilin myös sitä valohoitoa pari vuotta sitten, koska pilkut alkoivat ottaa päähän ja toivo kauniimmista päivistä eli. Täällä Saksassa hoito kesti yht. kolmisen kymmentä kertaa ja neljästi viikossa, joten aikaa kului ja hoitajat tuli tutuiksi. Ensin piti puoli tuntia maata kylvyssä, jonka ansiosta ihosta otettiin kaikki suoja valoa vastaan pois. Sen jälkeen sain UV 2:tta?( vai olikohan se UV1), mutta anyway se oli sellaista jonka ei pitäisi aiheuttaa ihosyöpää. Iho oli kivan ruskettunut, jolloin se muutenkin on parhaimmillaan, mutta rusketuksen häivyttyä tuli pilkut entiseen tapaan esille. Mitä mulle jäi muistoksi hoidosta on lukuisat LUOMET koko kropassa. Olen kuullut melkein 80%:lta kokeillesta, ettei hoidosta ole ollut apua, joten minä en henkilökohtaisesti sitä suosittele.

Viime viikollahan oli Halloween ja mun lapset toivat kierreltyään koko naapuroston kotiin valtavan säkin suklaata ja karkkia. No äidinhän oli aivan pakko auttaa säkin tyhjentämisessä, joten muutamana päivänä olen sortunut syömään taas herkkuja. Siitä lähtien mulla on ollut joka aamu kauhea päänsärky jo herätessä ja huomasin olleeni jo entisessä noidankehässä eli Buranaa on napsittu ahkerasti. Ja ärttyisämpikin olen ollut...mä oon sitä mieltä, että ainakin mulla 90%:sti särky tulee juuri histamiinista ja loput 10% Buranan väärinkäytöstä. Aika ennen Halloweenia, jolloin söin tosi terveellisesti, en tarttenu yhtään Buranaa. Perhe-ja työstressi on pysyny samana...Laittaa miettiin...Mut ku mä rakastan suklaata...

Mulle tehdään parin viikon päästä allergiakokeet, joista selviää, aiheuttiko valkuais-soija-aine mun silloisen sokin. Lääkärit sanoi, että mun täytyis jättää lääkitys kokonaan pois jo viittä päivää aikaisemmin. Voihan kauhistus! Sain heidät ylipuhuttua, että jätän vain antihistamiini pois ja jatkan Ketotifenin syömistä normaalisti. Muuten tulisi aivan kauhea olo jo ennen testejä. Saa nähä kuin käy...

13. AMV Vierailija

Meillä todettiin tänään pojalla 1 v 2 kk mastosytooma läikkä selässä. Tai läikkä on ollut syntymästä lähtien mutta reagoinut/ärsyyntynyt nyt kaksi kertaa viimeisen puolen vuoden ajalla. Ensimmäisellä kerralla ihotautilääkäri vain totesi että siihen on tullut joku haavauma joka on tulehtunut ja määräsi antibioottirasvaa hoidoksi. Nyt toisella kerralla käytiin eri lääkärillä ja hänen mielestään läikkä on selvästi mastosytooma-läikkä. Lääkäri neuvoi vain laittamaan ärsyyntyneeseen läikkään kortisoni voidetta ja seurailemaan tilannetta. Nyt kun läikkiä on vain se yksi ei kuulemma ole mitään tarvetta jatkotutkimuksiin.

Hieman toki äitinä mietityttää että pitäisikö sitä kuitenkin tutkia lisää tuota läikkää. Tampereen vieressä asustellaan ja jos täällä on ammattitaitoinen lekurikin lähellä niin taidamme varata ajan hänen vastaanotolleen. Meidän pojalla läikkö on tosiaan ollut syntymästä lähtien ja on melko keskellä selkää. Kohta on siitä hyvä ettei ärsyynny helposti. Nämä tulleet ärsyyntymiset ovatkin olleet aina flunssan yhteydessä. Mitenkä muilla joilla lapsilla läikkiä, onko läikät lisääntyneet ja millaisella aikataululla? Olipa hyvä että löysin nämä sivut. Täältä sain paljon enemmän tietoa kuin lääkäreiltä.

14. täplä Vierailija

Hei
    Meille läikkiä tuli tytölle pari kertaa lisää ennen kuin vuosi oli täynnä. Sen jälkeen ei ole tullut, mutta kaikki ihomuutokset ovat tosi yksilöllisiä. Eli jos haluat ihotautilääkärin arviota niin Marja-Leena Tuomi tietää ihon suhteen asiasta, mutta jos pojallanne on muitakin vaivoja, kuten itkuisuutta ripulia oksetelua tai vatsvaivoja yleensä, niin kannattaa käydä tampereen mehiläisessä Tarja Ruuskalla, hän tietää paljon asiasta. Mutta olipa mitä oireita tahansa, älä huoli, kyllä näistä selviää!
    Tsemppiä meille kaikille :)

15. AMV Vierailija

Kiitos Täplä vastauksesta. Meillä on aika varattuna tuole Tarja Huuskalle 28 päivä ja vielä eilen ajattelin perua sen, mutta nyt taitaa olla parempi käydä kun selvis ettei tämä välttämättä olekkaan niin mitätön juttu kuin eilinen lääkäri antoi ymmärtää.

Meillä ei ole pojalla ollut mitään pahempia masukipuja ja on kovin iloinen ja reipas pikkumies muutenkin. Haluaisin kuitenkin saada lisätietoa mastosytoomasta ja siitä voiko se kehittyä UP:ksi tai mahdollisesti SM:ksi, siksi ajattelin käydä vielä lääkärillä pojan kanssa. Lisäksi olisi varmaan syytä tutkia tilanne kunnolla, eikä vain todeta että läikkä on ilmeisesti mastosytooma läiskä.

Meillä syödään jo ihan samaa ruokaa kuin aikuisetkin ja ensimmäinen huoleni tuli siitä että kovin pitkä on tuo ruoka-ainelista jotka sisältävät paljon histamiinia. Mitään oireita ruoka-aineet eivät meillä ole aiheuttaneet että niitä kai voi syödä edelleenkin? Tosin kananmunan jälkeen masu on monasti löysemmällä. En myöskään ole huomannut mitään erikoista lääkkeiden kanssa. Panadolia annetaan joskus, esim. hampujen tulon aiheuttamaan kipuiluun.

Meillä tosiaan hakeuduin lääkärille kun pojan selän syntymästä ollut läikkä alkoi oirehtia ja muuttaa muotoaan. Uusia läikkiä ei siis ole tullut ja toivotaan ettei tulisikaan. Voikohan tuon yhden läiskän poistaa? Auttaisikohan se mitään?

Hyviä jaksamisia kaikille täplikkäille.

16. 010203 Vierailija

Huomasin, että tuon Camucinin markkinoija Sabora Pharma on tuolla Terveys+Hyvä olo -messuilla näytteilleasettajien joukossa, pitäis varmaan mennä sinne kyselemään tuotteesta enemmän. Messuiltahan voi saada hiukan edullisemminkin tuotteita joskus hyvällä tuurilla niin voisi säästääkin vähän jos sieltä hakisi kokeilupakkauksen?!?

17. Täplä Vierailija

Moikka

Mitäpä teille kuuluu kohtalotoverit? Nyt se sitten on minullakin lähesvarma SM diagnoosi. Outoa kun se tuli niin äkkiä. Meillä on siis äidillä ja tyttärellä molemmilla SM, ja lapsella UP myös. Minulla ei siis ole UP:tä.

Vielä on tulossa c-kit mutaatio tutkimus, onko kenellekkään tehty sitä?
    (Ja muutama muu tutkimus tulee siis myös)
    Luuydinpunktio piti tehdä, mutta olen niin allerginen puudutusaineille että lääkärit eivät uskaltaneet tehdä sitä.

Että semmoista tälläkertaa!

18. Tettarella Vierailija

Nii, eli vastaisin noihin ihmisten kyssii :)
    Eli, minulla up on ollut aika lievä...vain näppylöitä ihossa. Ne eivät edes tunnu, ellei ne ole ärtyneet. Silloin ne nousevat hieman koholle, kutisevat ja punoittavat. Näppylöitä minulla on eniten selässä. Sitten on mahassa, rinnoilla yms. Myös kaulalla on, naamaan eivät ole ylettyneet. ONNEKSI! Sitten on muutamia näppyjä jaloissa (eniten alapäästä polveen) ja käsissä (kyynärpäästä olkapäähän). Mahakipuja ei ole ollut, ainoastaan kohtuuttomat menkkakivut :3 mutta, ei up varmaan siihen vaikuta :D

Eli, valohoitoa ei kannata ottaa, ellei se kerran toimi. Mutta, tietääkö kukaan mitään, mikä voisi edes vähän vähentää näppylöitä?

Jaksamisia<3

19. täplä Vierailija

Moikka!

Meidän lapselle sanottiin kun sillä diagnosoitiin up että säännöllisen ataraxin syömisen on havaittu vähentävän ihomuutosten syntymistä. En tiedä mihin tutkimukseen lääkäri tämän tiedon perusteli, mutta sitä mieltä hän oli. En tiedä että oliko totta. Meillä tosin niitä läiskiä ja pilkkuja ei ole sitten kyllä lisää tullut, mutta se voi johtua myös tauti muodosta. Joitain patteja/pilkkuja lapselle tulee aina välillä (en tiedä onko ne up pilkkuja vai jotain muuta) ja näitä kohtia rasvaan n kolme kertaa päivässä vahvalla kortisoni voiteella ja perusrasvalla ja lisäksi annan ehkä vielä hieman lisää antihistamiinia, niin aina ne ovat ehkä viikossa hävinneet. Mutta toisaalta ne voivat olla muitakin kuin up pilkkuja, koska ei niistä aina tiedä. Toisaalta isoja ihoalueita ei välttämättä voi niin kortisoniyliannostaa.

Sellainen uusi rasva on myös tullut kuin Physiogel (valmistaja steifel). Tämä rasva estää histamiinin vapautumisen ihossa. Rasva on vain niin uusi ettei sille ole kela korvattavuutta, mutta jos pyytää lääkäriltä reseptin jossa tähän rasvaan sekoitetaan hieman kortisonia, niin silloin siitäm tulee kela korvattava. ;)
    Rasva on hemmetin kallista, mutta tutkimukset ovat osoittaneet sen olevan hyvää ja sillä ei pitäisi olla haittavaikutuksia. Olin atopiakoulutuksessa ja siellä sitä mainostettiin, mutta sama se histamiini on up:ssäkin. Kannattaapi kokeilla. Rasvasta löytyy tietoa sivuilta www.physiogel.com

Tsemppiä sinulle kaikille!

20. Täplä Vierailija

Olipa hienoja kirjoitusvirheitä teksti täynnä....
    Valmistaja on siis STIEFEL, eli nyt oli kirjaimet oikeassa järjestyksessä.

21. Mirbe Vierailija

Meillä oli Taysissa Tarja Ruuskan vastaanotto maanantaina. Pojalta otettiin verinäytteitä, mutta muuten lääkäri totesi, ettei mitään tehdä kun poika voi niin hyvin. Eli jos koetulokset ovat ok, käymme vielä puolen vuoden päästä kontrollissa ja sitten ehkä enää joskus... Tosin ihopuolella käymme niin kauan kuin sairaus vaivaa.

Minä pyysin reseptin tuosta Physiogelistä, toivottavasti menee vakuutuksen piikkiin. Saimme nimittäin pari näytettä siitä ja on ollut tehokasta, parempi vaihtoehto siis kuin kortisonivoide. Kallista tosiaan on, mutta pitäisi vakuutuksen korvata.

Täplä: tosi kurjaa, että sulla on sama tauti, tai siis toisaalta mielenkiintoista, eli voikin siis olla perinnöllistä...kyllä olisi tutkijalle töitä...

22. roosatuulia Vierailija

Mukava eksyä tänne keskusteluun, missä tuntuu olevan runsaasti kohtalotovereita, vaikka muuten tästä sairaudesta on tarjolla turhan vähän tietoa.

Olemme perhe pohjanmaalta ja meidän tytöllä (1v3kk) todettiin mastosytooma kesällä. Ensimmäiset laikut ilmestyivät parin kuukauden ikäisenä ja kaikkiaan niitä on viisi (toisessa käsivarressa 3, kainalossa 1 ja takareidessä 1). Tk-lääkärit vain ihmettelivät, mitähän läikät mahtavat olla, kun hakeuduimme lääkäriin nokkosrokko-oireiden takia. Tytölle tuli kesällä muutamaan otteeseen laaja "punaisuuskohtaus"; päästä vyötärölle asti tuli yhtäkkiä punaiseksi kuin rapu ja n.tunnissa se oli ohi. Mitään selitystä tk-lääkärit eivät asialle keksineet. Menimme sitten ihotautilääkärille, kun laikut alkoivat ärtyä ja koepalan jälkeen diagnoosi varmistui. Sen jälkeen osattiin punastumisetkin yhdistää näihin laikkuihin. Ihotautilääkäriltä tuli hoito-ohjeeksi vain "ataraxia tarvittaessa" ja että laikut häviävät yleensä itsestään murrosikään mennessä. Ataraxia on annettukin, mutta se nukuttaa niin kovasti, että säännöllisesti en viitsi sitä antaa.
    Varsinkin ranteessa oleva laikku ärtyy usein. Se turpoaa ja jotenkin vuotaa verta sinne sisälle. On niinkuin vesikello, mutta verta täynnä, kunnes puhkeaa (onko tää tyypillistä?). On tosi hankalaa ton ikäisellä pitää päivätolkulla sidettä kädessä, kun tytön tekis mieli koko ajan sitä rassata. Onko tietoa, käytetäänkö laikkuihin koskaan leikkaushoitoa vai odotellaanko vain, jos ne itsestään häviäis?
    Tyttö aloitti päivähoidon syyskuun alussa, ja on siitä lähtien ollut jatkuvassa nuhassa. Mitään tulehduksia ei ole löytyny, mutta verikokeissa oli allergiavasta-aineet korkealla ja nyt sitten odotellaan kutsua testeihin. En allergioista mitään tiedä, kun perheessä ei ole onneksi aikaisemmin ollut niitä, mutta voiko mastosytoosilla olla jotain tekemistä korkean vasta-aine arvon kanssa? Neiti on myös melko löysävatsainen ja se tuntuisi liittyvän tähän tautiin, ainakin muiden kokemuksia luettuani. En tarkemmin perehtynyt tuossa aikaisemmin esitettyyn kiellettyjen ruoka-aineiden listaan, mutta olen ajatellu, että koska maha ei tunnu vaivaavan lasta, en viitsi karsia mitään ruokia poiskaan. Kun joku vaan on innokas vaippoja vaihtamaan...
    Olisihan se varmasti valaisevaa käydä asiantuntevamman lääkärin juttusilla siellä Tampereella, mutta tämän ketjunkin lukeminen auttoi kovasti.

Jaksamista kaikille pilkullisille ja mukavaa joulun odotusta:)

23. Täplä Vierailija

Moikka

Hyvä että eksyit tänne sivuille :) Kannattaa ehdottomasti käydä siellä tampereella ja kysyä lääkärin mielipide niiden suolioireiden hoitoon. Löysävatsaisuus kun aika useilla kuitenkin kuuluu tähän kuvioon. Ja sitten kun on asiantuntevan lääkärin mielipide asiasta, niin voi luottaa lääkäriin, eikä tarvitse itse arvuutella hoidon suhteen.
    Ihoon voi kokeilla laittaa erilaisia "keinoihoja" ärtyneiden alueiden päälle. Lähinnä sellaisia silikonipintaisia liimattomia, ihopisteistä voi soittamalla kysellä tuotenimiä lisää. Me käytimme lapsellamme pumpulia ensimmäiset kaksi vuotta vaippojen reunojen alla, koska reunat hankasivat ihon rikki ja tuli isojakin vesirakkuloita. Iho kyllä ajan myötä lapsilla vahvistuu, mutta jos nyt pitäisi omalla lapsella kokeilla jotakin niin kokeilisin vaahtomuovista silikonipintaista keinoihopehmustetta, jonka voisi vaikka teipata kiinni...
    tsemppiä sinulle!

24. A41 Vierailija

Mitä tänne kuuluu?Hiljaiselta ainakin näyttää. Taitaa kaikilla olla Joulu kiireet?
    Onko kukaan muu nyt kokeillut sitä Camucinia. Mulla on ollut parempi olo joskin olen koko ajan syönyt myös sitä Pronaxenia 500mgx2 joten särkylääkkeiden pöhnässä tässä hiihdellään. Nyt olen kuitenkin töissäkin jaksanut ,vaikka on melko kova tahti ollutkin.Ruokavaliotakin noudatan kohtalaisen hyvin mutta kahvia on tullut aamupäivisin juotua kun siihenkin jokin riippuvuus kait kehittynyt. En kuitenkaan uskalla kovin paljon juoda enkä illalla kun sitten tulee rytmihäiriöitä.

Mukavaa Joulun odotusta kaikille.

25. KPHalkuperäinen Vierailija

Hei kaikille tällä palstalla kävijöille!
    Enpä olisi uskonut, että näin pitkä juttu tästä kehittyy... hyvä että tuli laitettua alulle.
    Itse en ole ehtinyt edes kaikkia viestejä lukea, mutta täytyy palata lueskelemaan, jos tytöllä ilmenee jotain uutta tähän liittyen. Nyt vietämme rauhallista eloa UP:n kanssa. Onneksi tauti näyttää meidän tytöllä olevan lievänä. Jatkakaa! :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri