Hae Anna.fi-sivustolta

Urticaria Pigmentosa

Viestiketju osiossa 'Lastentaudit' , käynnistäjänä KPH, 29.08.2006.

1. Piutsi Vierailija

Oikein rauhallista ja hyvää joulua kaikille ja parempaa ensi vuotta 2008!!!

2. ELI-na Vierailija

Täällä taasen pitkästä aikaa. Aika yllättävää kyllä kuinka paljon tätä sakkia sitten kuitenkin on olemassa. Mullahan on aivan pienenä todettu UP, ja nyt aikuisena satunnaisten omituisten vatsakipujen takia tutkittiin ja uusi diagnoosi on siis systeeminen mastosytoosi. Onneksi nyt se harmittomampi, eli indolentti muoto.
    Muutenhan tässä elelee ihan vanhaan malliin, muutama lääke vaan on varalla jos silloin tällöin se kipu vallan hurjaksi yltyy, mutta kyllä ärsyttää kun kahteen melko tärkeään kysymykseen ei vaan kukaan tiedä vastausta. Eli:
    1) Onko UP/SM periytyvää? Meillä ei suvussa kellään muulla ole, mutta täältä muistelen lukeneeni jotta jossain perheessä on sekä äidillä että lapsella. Mulle olisi kyllä melko tärkeää tietää edes se, onko mahdollisuus periytymiseen/alttiuteen tms. olemassa.
    2) Voiko indolentti muoto edetä vakavammaksi? Tai onko taudin luonne jopa hitaasti etenevä? Onko mahdollinen eteneminen jollain tavalla ennustettavissa vaiko voiko todella nopeita tilan huononemisia tapahtua? Aika erityyppisiä oireita tuntuu ihmisillä olevan taudin tiimoilta. Mulla lähinnä itseaiheutettu vatsakipu (alkoholi, tietyt ruoka-aineet) ja satunnainen alaselän tai luiden kipu (lähtee joko antihistamiinilla tai tavan särkylääkkeillä, en tosin voi buranaa käyttää).
    Mikäs tässä muuten joulua kohti mennessä. Jos kellä on jonkinlaista tietoa tahi omia kokemuksia niin kommentoikaa ihmeessä joulukiireiden keskeltä ;)

3. Täplä Vierailija

Moikka

Joo meillä on siis äidillä ja tyttärellä, perinnöllisyydestä ei ole virallista tietoa, mutta on tapauksia joissa se on näin lapsella ja vanhemmalla. Yleensä nämä on kuitenkin ihan yksittäisiä tapauksia.
    Taudin pahenemisesta yksi ihotautien professori sanoi että pahenemis mahdollisuus on n. 7 % eli ei siis kovin paljoa. Enkä tiedä että mihin tutkimukseen hän tämän väitteen perusti. Tärkeää on olla ärsyttämättä itse tautia. Eli ei kannata ruveta esim juomaan...

Minulla aloitettiin lääkkeeksi nyt KROMOGLIKAATTI eli LOMUDAL kapselit, nämä salpaavat syöttösoluja. Suurin vaikutus niillä on vatsaan, mutta osalla ne myös vähentävät pää ja luustokipuja. MINULLA PÄÄNSÄRKY ON LÄHES LOPPUNUT!!!!!! jEEE
    Pyytäkää ihmeessä lääkäreiltänne resepti siihen ja kokeilkaa. Lisäksi lopetin buranan ja muiden tulehduskipulääkkeiden syönnin. Uskon että tavalliset tulehdukipulääkkeet pahentavat päänsärkyä.

Olen viisi vuotta syönyt buranaa ja panadolia 2-4 kertaa päivässä pääkipuun ja alaselkä särkyyn ja lisäksi tehnyt kaikki mahdolliset temput jotta kipu loppuisi. Nyt sitten kun lomudal kapselit aloitettiin niin olen ollut koko tämän ajan ilman buranaa. Päätä särkee vähän ja ajoittain samoin alaselkää, mutta se helvetillinen juilinta on loppunut. Jos oikein kovasti hermostun vaikka lapsille, niin särky kovenee, mutta sitten panadolia ja rauhoittumista niin helpottaa.

Se lomudal on ihan älyttömän kallista, mutta tohtorit voivat kirjoittaa C-lausunnon jolla voi hakea vammaistukea kelalta suuriin lääkekuluihin.

Rauhallista Joulua Kaikille!

4. A41 Vierailija

No vihdoinkin sellainen lääke joka auttaa asiaa oikealla tavalla. Taidanpa heti Joulun jälkeen mennä lääkäriltä pyytämään tuota Lomundalia. Olen siitä jo aiemmin lukenut että se hillitsee niitä syöttösoluja mutta kun ne lääkkeet joista luin olivat jotain nenä sumutteita tai inhallaatio jauheita. Ihanaa että siitä on ollut sinulle apua ja nyt toivo herää minussakin että jokin auttaisi. Ei tuo särkylääkeiden syönti noin pidemmän päälle ole hyvä juttu. Sitä Camucinia olen ottanut ruokailujen yhteydessä ja siitä koen olleen edelleenkin apua, mutta sekin niin hirmu kallis että miten näiden kanssa selvinnee?? Hyvä kun kirjoitit kokemuksestasi niin voidaan saada näitä juttuja yleisemmin tietoon kun lääkärit ei niin näitä asioita tiedä.

Oikein Hyvää Joulua kaikille!

5. htta Vierailija

Oletteko miettineet sitä tapaamista.Kiinnostaisi kovasti.Asun Jyväskylän
    alueella.Poika vuoden ikäinen.

6. Nasu26603 Vierailija

Hei!
    Minullakin todettiin indolentti systeeminen mastosytoosi. Olisi todella kiitollinen ja innostunut tapaamisesta, jos sellainen järjestyisi. Muutenkin olisi mukava jatkaa keskustelua. Menen vuoden alussa taas sairaalaan kontrollikäynnille mittauttamaan S-tryptaasia.

Hyvää vuodenalkua kaikille!

7. A41 Vierailija

Siis olet samaa tautia sairastava kuin me muutkin. En noista aiemmista kirjoituksista sinua löytänyt vai kirjoititko eri niemllä? Tervetuloa joukkoomme:)
    Niin, sitä tapaamista voitas tosiaan suunnitella ja kait sit johonkin keskisuomeen kun meitä niin laajalta alueelta on. Olen tässä aiemmin tuota kevättä ehdotellut ajankohjdaksi kun sitten ois paremmat kelit ajella täältä pohjoisestakin. Olisiko Maalis-Huhtikuu hyvä ajankohta niin silloin ei ehkä sitä lunta satelis vaikka eihän siitä voi vielä silloin olla ihan varma. Toukokuu ois tieten varmempi. Jos se tapaamis aika sovitaan on se tehtävä hyvissä ajoin että ehdin toivoa vapaata. Mulla on se kolmivuorotyö ja se vähän näit harrastuksia rajottaa. Nytkin on listaa jo Helmikuulle asti ja toivomuksia voin laittaa vaikka puolen vuoden päähän. Sitten kun lista on tehty ei vuoroja paljon voi vaihdella.Kuka siellä lähellä keski suomea asuisi ja jaksaisiko hän järkätä jonku tapaamis paikan? Jokainen vois sitten itte kattoo hommaako yöpymispaikan vai käykö päiväseltään siinä tapaamisessa. Mulla asuu poika Hyvinkäällä joten aika usein kuitenkin ajellaan tuota Oulun ja Hyvinkään väliä.

Hyvää alkanutta vuotta 2008 kaikille!

8. Nasu26603 Vierailija

Moi
    Viitaten A41:sen viestiin, en ole kirjoittanut aiemmin. Olen uusi tällä sivustolla.

Terveisiä Ihopolilta, kävin siellä aamulla. Vielä kerran: Kiitos tästä keskustelun aloittamisesta. Olen niin kiitollinen kun olen löytänyt muitakin (aikuisia nimenomaan) jotka valittavat tismalleen samoja oireita kuin minäkin ja koko ajan olen luullut että olen hullu näitä "luulotautisen" oireita valittaessani epäuskoisille lääkäreille ja muillekin läheisille.

Eivät ne sitten sitä S-tryptaasia ottaneet, on ollut vuosi sitten normaali. Määräsi kuitenkin erilaisia antihistamiineja kokeiltavaksi ja lisäksi 20 krt PUVA-hoitoa. Jos nämä väreilyt tästä helpottaisivat.

Odotan innolla tapaamista. Itse asun Espoossa, mutta voin tulla myös Keski-Suomeen.

Ai niin, pitää vissiin liittyä siihen Iholiittoon.

Tsemppiä!

9. Täplä Vierailija

Heipparallaa!
    Olisi kyllä kiva tavata!!!!
    Millaisissa kuvauksissa teillä, joilla on todettu sm luissa, niin on ne syöttösolukertymät todettu? Magneetti, röntgen, gammakuvaus...? Mietin vaan kun itse olen menossa luuntiheysmittaukseen, siinä tuskin mitään näkyy, mutta kun meillä ei ole näkynyt mitään missään muissakaan kuvauksissa.

Lomudal gastrointestinum-kapseleita olen tosiaankin nyt popsinut toista kuukautta, ja säryt ovat kyllä muuttuneet. Eli se jatkuva särky on pysynyt poissa, mutta jos otan tulehduskipulääkettä niin päätä alkaa särkeä. Samoin dieettiä olen pitänyt tosi tiukasti. Särkyä on edelleen välillä, mutta se on todella selkeästi kohtauksittaista. Eli ei sitä jatkuvaa h...ttiä. Esim yhtä-äkkiä voi alkaa särkeä ala selkää todella kovasti ja jalkoja, tai tulla sellainen migreeni tyyppinen päänsärky, mutta ne voivat mennä nopeasti ohi, muutamassa minuutissa. Jos särky jääpi jylläämään niin sitten otan tramalia tai oxynormia. Oxynorm ei ole kovin hyvä vatsan kouristeluiden kannalta välttämättä, mutta auttaa kipuun :)
    Melkoista opettelua tämä on, kun on oireita paljon eikä mitään oppikirjaa...

tsemppiä kaikille!

10. Tiinu14 Vierailija

Hei Täplä. Se koe on luuydinpunktio, jossa lonkkaluustakin otetaan koepala. Minusta aika hirveä tutkimus, mutta muistan lukeneeni tältä palstalta, että joku olisi selvinnyt siitä ihan hyvinkin. Itsellä teki kyllä kipeää, enkä mene uudestaan ennen kuin pakosta. Mutta kyllä sen ainakin kerran kestää, että saa varman diagnoosin.

11. Nasu26603 Vierailija

Minkälaisella dieetillä olette saaneet oireitanne (mainitse pahimmat oireet) vähennettyä? Itse sain Ihopolilta todella pitkän listan enkä millään viitsisi aloittaa täysin alusta, jos joku on jotain jo hyväksi havainnut. Mieluummin lähtisin sitä kautta liikkeelle.

Kaksi kertaa olen nyt käynyt kylpy-Puvassa ja enää vaivaiset 18 jäljellä... ensin liotaan 10 minuuttia siinä psoraleeni-liemessä ja sen jälkeen solariumiin. Jos joku haluaa tästä lisätietoa, niin siitä siis minulle kertyy nyt kokemusta :)

Mukavaa päivänjatkoa!

12. täplä Vierailija

Heips!

No niin tosiaan koepalassahan ne näkysi silloin kun pala otetaan oikealta kohdalta. Minulta ei voida ottaa koepalaa tai luuydinpunktiota, koska olen niin allerginen puuduteaineille. Eikä sen tähden nyt uskallettu nukuttakaan, koska anafylaksioita on ollut niin paljon. Saapa nähdä että saadaanko minulta milloinkaan sitä luuydin näytettä otettua :)
    Iloista päivänjatkoa!

13. ella27 Vierailija

Minulla on aikuisiän up ja toistaseks vain iholla... pahimmat oireet ovat ihon kutina, vatsa sekaisin (kipeä ja löysä), kosmeettiset haitat eli pilkkuja joka puolella kehoa ja hengenahdistus eläinten lähellä, lenkkeillessä ja joskus muuten vaan! Parhaimman avun olen saanut välttämällä alkoholia ja eläinten lähellä olemista ja ottamalla päivittäin xyzal 5mg tabletin

Kävin muutama vuosi sitten myös kylpypuvassa. Suurin positiivinen vaikutus oli ihon ruskettuminen, mikä samalla teki pilkuista huomaamattomampia!

Tsemppiä kevääseen kaikille!!!

14. Mirbe Vierailija

Hyvää uutta vuotta!

Kävin kurkkimassa Iholiiton sivuja ja järjestävät heinäkuun viimeisellä viikolla Harvinaisten kurssin Saarijärvellä, tarkoitettu perheille, joissa lapsella tai aikuisella on UP eli kaikki nyt jäseniksi ja anomaan kurssille!

Meillä poika voi hyvin, tosin nyt kun aloitti päiväkodissa viime viikolla, kutisee päiväunilla, mitä kyllä ihmettelen. Ilmeisesti on stressiperäistä ja toivottavasti menee pian ohi, kotona ei tätä tapahdu koskaan! Tädit vaan vähän stressaavat tilanteesta...

POjan iho oireilee harvemmin kuin ennen ja ihan kuin olisi vaalentumaan päin. Labratulokset olivat ok, vaikkakin tryptaasi on edelleen lukemissa 36, mitäs teillä muilla se arvo muuten on?

Kiva että täällä on meitä niin monta!

15. sunlight Vierailija

Hei kaikki!
    Minäkin olen kärsinyt näistä pilkuista ja kutinasta jo melkein 20 vuotta. Välillä oli ihan ok, mutta jos vähänkin hermostuttaa niin tiedän jo odottaa pilkkuja. Kävin silloin, eli 20 vuotta sitten Alppilassa, Helsingissä allergialääkärillä ja diagnoosi oli ultricaria. (Luin äskettäin netissä että ultricariakin olemassa kaksi muotoa. Yksi on sellainen että täplät tulevat ja kutiavat ja nousevat koholle, mutta se toinen on sellainen, siihen tule niin kuin hyttyspurema ja voi märkiä.) Juuri kortisonivoidetta jotta piti tilata apteekista ja Atarax lääkettä. Atarax vain väsyttää kamalasti. Tuntuu jos otan siitä illalla niin olen seuraavan päivän ainakin puolen päivän asti väsynyt. Olen myös käynyt allergiatutkimuksissa Helsingin Allergiatalolla, parikin kerta. Molemmilla kerroilla sanotti että känny naisten lääkärille koskien –pillereitä kun maksa arvot olivat koholla. Sittemmin olen jättänyt ne e-pillerit ja maksa arvot tasaantuivat. Tiedän vain että nuorena joi vain valkoviinejä ja pilkut olivat jo silloinkin, eli nyt ole siirtynyt punaviineihin ja ne pilkut ja kutina pysynyt samanlaisena. Niin en joka päivä viinejä juo, ehkä kerran kuukaudessa pari lasia hyvän ruoan kanssa.
    Olen myös käynyt vuonna 2000 valohoidossa. Varmasti 20 kerta ja voin sanoa minulle se ai ainakaan tehonnut mitään.
    Lääkäri on silloin kieltänyt minua olemassa auringossa ja olen ollut juuri menossa Espanjaan rannoille. Olen ollut myös silloin odottamassa esikoista. Joten reissu oli mieluista, mutta pilkut ja punoitus vähän espanjalaisia ihmetytti. Olen ollut koko reissun pitkissä housuissa, pitkähihaisessa paidassa ja lierihattu päässä. Ehkä se minun ulkonäkökin varmasti niitä ihmetytti. Viimeisinä päivinä päätin että nyt kyllä otan edes yhden päivän aurinkoa hotellin altaalla. Näky oli hengensalpaava. Oikeastaan olin kauttaaltaan kun dalmatialainen mutta punasävyinen. Pistin pyyhe vain kasvoille ettei aamupalalla kukaan minua sen kummemmin muistaisi. Kaikki meni hyvin. Että sellainen reissu. Reissun jälkeen lääkäri totesi että ehkä olisikin varmasti hyvää että olisin enemmän auringossa. Se vois jopa auttaa. Vai auttaa. Minähän juuri tulin Espanjasta ja hän juuri kielsi minua ottamassa aurinkoa ja olemassa sen lähelläkään. Meinasin vetää siitä lääkäriä oikeasti turpaan. Päätin ettei minun tarvitse enää tästä lääkäristä kuulla eikä nähdä. Niin ne valohoidot minä kävinkin Espanja reissun jälkeen. Sellainen se juttu oli. Ajattelin jälkikäteen ettei se lääkäri itsekään tiennyt kaikki. Enpä uskoo vaikka mitä koulutusta heillä on ei ne osaa kun perusjuttuja jos ei sitten omatahtoisesti perehtyisivät tiettyyn sairauteen tai edes sen osan. Viime vuonna sain toisen lapsen ja hänen raskausaikana jouduin käyttämän Zyrtecia. Vaikka sekin väsytti, mutta on se parempi kun meikäläinen raapi itseään verille. Olen muuten huomannut että kun oli rakennekynnet en päässyt raapia itseäni mutta hermo oli kyllä lopussa. Syön myös Heinixia. Näitä lääkkeitä joudun nyt syömään melkein joka toinen päivää. Välillä yritän pitkittä aikoja, vaihtelevasti. Huomasin että minulla oireet alkavat korvista, eli korvien käytävät alkavat jännästi kutiaman, silloin tiedän että illalla pitää ottaa lääkettä. Minullakin niitä pilkkuja ja kutina ja turvotusta: polvien alapuolella, käsien kyynärpäissä ja olkapäissä, sekä rinnassa ja kaulalla. Joskus 20 vuotta sitten oli kasvoillakin. Huuli tai silmä voinut turpoa ja kuumotti kamalasti. Parin tunnin kuluttua kaikki taas normaalisti. Olen saanut ihan sattumalta tietä tästä Camucin kapseleista. Mies oli huomannut sattumalta mainoksen apteekista. Olin ihan ymmällä että onko minulla tällainen ongelma ollut jo 20 vuotta ja minä en tiennyt tästä mitään. Näinkin joskus käy. Lääkejutut vain kehittyvät ja monet sairauden häviävät maapallolta ja uuden ihan käsittämät tulevat tilalle. Minullakin on syntynyt paljon kysymyksiä tästä histamiini-intoleranssista. Ensinnäkin ajattelin että mitä sai minun kehossa laukaisemaan intoleranssin? Onko se joku lääke? Onko se joku ruoka? Ensimmäiseksi minulle tule ne e-pillerit. Pahus kun en muista mitä söi silloin, mutta kai se selviä kun soitan lääkäriasemalle josta sain ne silloin. Myös tuli mielen kaikki ruoka jossa on säilytysaineita. Nykyään kaikkiin valmisruokiin lisätään ties mitään ja vaikutuksista ei ihan heti ole tietoa. Voi olla että pitkän ajan kuluttua niistä aineista saamme tietä ja mutkien kautta. Kaikki lääkefirmat ja muut tahot osaavat ne salassapito juttuja. Perillisjuttuakin ajattelut mutta kun meillä ei ole suvussa ketään. Minä olen ainoa kärsiä. Nyt kun sain tietä tästä Camucinista ajattelin kokeilla. Olen käynyt monissa apteekeissa ja siitä ei ihan monissa apteekista saa näköjään. Olen kysynyt myös luoteiskaupoista jotkut myyvät ja taas sieltä mistä olen siitä kysynyt heillä oli juuri loppunut. Tosi hyvää tuuri. On se aika hintavaa lääke 20 tbl olisiko noin 26,- egea.
    Mainosositteessa luki että pitää välttää: olutta, hyvin kypsää punaviiniä, kuohuviiniä, tonnikala, makkara, tomaattia, ketsuppia, pitkään kypsytettyjä kovia juustoja ja suklaata. Täällä on niin paljon josta minä pidän. Eihän elämästä tule mitään jos ei saa punaviiniä, juustoja, tomaattia ja suklaata. No ei hätä sen näköinen lääke lupaa että kaikkea näitä saan syödä jos vain otan lääke ennen ruoan nauttimista. Eli tästä lähtien pitää katsoa mitä suuhun pistän. Ravintolassa on sitten tarjoilija kovilla kun tiedostelleen mitähän ruoka sisältää. Ai niin se olikin vain tomaatti josta kovasti pidän.
    Ei tässä sitten muuta siskot. Yhdistämmekö voimaat ja naisethan on tunnettuja selviytyjä monissakin asiassa. En tiedä onko yhtään miestä sairasta tähän? Jos on sorry kaverit. Te olette toinen hyvää osa elämässä lasten jälkeen. Ainakin minulla.
    Tosi talvisin mielin,
    Sunlight

16. tanjam Vierailija

Ihanaa löytää muitakin kohtalotovereita... Pienellä pojallani (8kk) todettiin tänään urticaria pigmentosa. Sain vihdoin vastauksen ihmeellisiin paukamiin ympäri lapsen kehoa...neuvolassa eivät tienneet mitään ja sain lähetteen ihotautilääkärille joka huomasi heti mistä oikein on kysymys. Mutta nyt alkoi huolettaa että onkohan pojalla vatsavaivoja myös,kakkaa monta kertaa päivässä ja yöt on hyvin levoton.Voisiko johtua kyseisetä taudista? Mitä lääkkeitä/ruokia tulisi vältää? Netissä paljon erillaista tietoa,mikä on teidän kokemus? Kiitos vastauksista jo etukäteen! Alan varmaan vierailla täälä usein...

17. ella27 Vierailija

Mulla tryptaasi oli syksyllä verikokeissa 25 eli hiukan koholla (viitearvot alle 13.5).
    Täytyy myöntää, etten itse tiedä mitä tämä "seerumin tryptaasi veressä" tarkoittaa. Osaisiko joku selittää?

18. rokko41 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Heippa kaikille!

Tääl yksi mastosytoosi aikuinen lisää. Mulla toistakymmentä vuotta lähinnä nää täplät kiusana, niitä aika runsaasti, kunnes reilu vuosi sitten alkoi tulla kummia oireita vähän joka suunnalta.Silloin kuin oireita tuli niin jotenkin ajattelin että vaivat liittyisivät ehkä jollain lailla tähän mastosytoosiin vaikka en silloin taudista tiennyt juuri mitään.
    Rupesin netistä hakemaan tietoa, samalla kuin paikallisella lääkäriasemalla ihmeteltiin näitä vaivoja.
    Oikeastaan vasta sitten kuin löysin nämä sivut ja teidän tarinat, rupesivat palaset loksahtamaan kohdalleen

Mulle tehtiin aika mittavat tutkimukset viime vuonna, kaikki tarvittavat kuvaukset jne,jne, mutta näistä oireista ei kukaan puhunut yhtikäs mitään. Turhan tuttu juttu että täälläkin ollaan aika lailla netin varassa.

Oireita ovat raskas hengitys, voimattomuus raajoissa, ennenkaikkea jaloissa(nakki jalat)niin kuin joku ilmaisi.Kipuja joka puolella, sekä tulehdus että nivel ja luusto kipuja.Näitä kipuja tuntuu välillä olevan joka puolella ja välillä ei missään, todella epämääräistä.Onneks ei oo pääkivut vaivanneet.(pahemmin), samoin vatsa pysynyt aika hyvänä.
    Sitten mulla vaivana jonkinlainen huimaus ja valvetilaan vaikuttava oireilu..onko muilla?
    Sydämmen tykytystä ollut ja sitten jotain häikkää lihaksissa. Joudun olemaan aika varovainen tehdessäni asioita koska lihakset ovat erittäin alttiita revähdyksille.
    En ole varma oliko tossa kaikki, mutta niitähän voipi lisätä jälkeenpäin.

Mukavaa että te jaksatte tänne kirjoittaa. Nyt ainakin tietää että muilla myös samankaltaisa nää oireet.

19. Täplä Vierailija

Moikka!

Ihan uskomattomalta tuntui kun luin sun kirjoituksen. Minä olen kirjoittanut niistä "nakki jaloista" koska minulla ja lapsellani on SM ja meillä molemmilla on aika usein voimattomat jalat. (Lapseni kuvaa jalkojaan löysiksi nakeiksi... ;)

Tuossa sinun kirjoituksessa pisti silmään erityisesti se että sanoit lihastesi revähtävän helposti. Minulla on nimittäin sama vaiva, mutta olen ajatellut että se ei liity mitenkään tähän SM:iin. Muutenkin nuo tuki- ja liikuntaelin kivut olivat kuin minun tuntemuksiani.

olen saanut tosi isoja ja vaikeita revähtymiä niin että en ole revähtymän tullessa tuntenut mitään kipua, mutta hetken päästä olen huomannut että vamma on tullut. Otin jopa personal trainerin joka vahti vieressä kun tein harjoitteita kuntosalilla mutta silti tuli revähtymiä. Minulta on revähtänyt mm olkapää, lonkan sisältä joku lihas ja kaulasta sellainen hermo-lihas punos.... kaikki eri kerroilla.

Olisi tosi mielenkiintoista tietää, että voiko nämä jutut liittyä SM:iin.

Sitten ne valvetilajutut. Meillä on sellaisia tajunnan tason laskuja. Liittyy lähinnä siihen jos syö jotain sopimatonta. Vähän kuin oikein lievä sokki. Tuntuu kuin olisi vähän humalassa. Lapseni menee ihan hiljaiseksi, ja tuijottaa vain yhteen paikkaan ja sitten välillä tulee kova hiki ja pahoinvointia.... vähän erilaisia variaatioita meillä.
    Itsellä on myös huimausta välillä.

No tässä oli tällaista oirekuvaa.... vaikuttaa aika vammaiselta tämä meikäläisten elo, mutta minkäs teet. Tsemppiä kaikille

20. Nasu2603 Vierailija

Moi!
    Terveisiä PUVA-hoidoista. Ensinnäkin, ei se mikään psoraleeni-liuos ollut missä kylvin, muistin nimen väärin. Oikea aine oli Tripsor. Nyt olen sitten vähän kärähtänyt (lievä ilmaisu) reisistä ja hoito pitää kuullemma keskeyttää. Menen lääkärille huomenna ja katsotaan mitä voidaan tehdä.

En jaksa kirjoitella enempää. Halusin vain kirjoittaa nuo kuulumiset. Kiitos myös noista ruokaohjeista.

21. rokko41 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä noihin lihas ongelmiin tulee, niin itse olen ajatellut että koska histamiini on niin voimakas aine, niin se jollain lailla vahingoittaisi lihas kudosta. Sitten olen ymmärtänyt että syöttö solut vaikuttaa myös verisuoniin. Mulla usein semmoinen tunne että lihakset eivät saa tarpeeksi poltto ainetta. Muutaman viikon päästä seuranta aika lääkärillä, pitänee näistä kysellä.

22. Täplä Vierailija

Heippa Rokko41 ja kumppanit!

Mulla oli eilen hematologille aika, mutta oli niin paljon kaikkea muuta että unohdin kysyä koko lihas jutun. Jos jollekin tulee jotain uutta tietoa niin ilolla otetaan vastaan. Onko kenelläkään kokemusta siitä, että vaikuttaako hormoni kierto oireisiin? Eli onko oireet pahemmat kuukautisten aikaan, vai onko ne aina samanlaisia?

23. äippä84 Vierailija

9kk vanhalla pojallani on mastosytoosi. Näppyjä vain kolme, mutta viikoittain lehahduksia, oksentelua, ripulointia, kasvuongelmia ja näppy vuorollaan on vesikellolla. Mitään sen kummempia kokeita ei ole otettu, mutta nyt helmikuussa on ihopolilla aika ja aion vaatia tutkimuksia. Lääkkeenä atarax, mutta saa pojan väsyneeksi ja tokkuraiseksi, joten ei kiva käyttää! Lääkärit tuntuvat niin vähätteleviltä, mutta itseä pelottaa tuo systeemisen mahdollisuus! Oletteko kuullut lapsella/vauvalla olleen systeemistä muotoa? Palaillaan!

24. Piutsi Vierailija

Mun tytöllä todettiin 8 kuukauden ikäsenä systeeminen mastosytoosi.nyt tällä hetkellä 3v.On saanut lääkityksen ja ruoka dieetti hirmunen mitä saa ja mitä ei syödä.Hänellä oli myös kasvuun liittyviä ongelmia, mutta nyt kasvaa ok paino vähän alakantissa mutta ei haittaa.

25. Piutsi Vierailija

V-A.lla sokeri arvo 6,4 onko paljon vai vähän?????

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri