USA on kunnon ihmisille paljon parempi paikka kuin Suomi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Täällä Suomessa pilkataan aina jenkkejä. Ovat tyhmiä, ovat asehulluja ovat vaikka mitä. Ite olen maassa 3 kertaa käynyt (Kaliforniassa, Coloradossa ja Mainessa). Lisäksi mulla on jonkun verran tuttuja siellä (Suomesta muuttaneita ja pari amerikkalaistakin).

Sellaiselle työteliäälle ihmiselle tuo maa on (ainakin nuo paikat) niin paljon parempi paikka kuin Suomi. Isompi palkka, alemmat verot ja moni asia on halvempi. Yleensä kunnon ihmisillä tulee duunin kautta sairausvakuutukset etc.

Samantapaisista hommista tienaa vaan niin paljon enemmän. Talot on isoja, autot halpoja ja kaikki on niin kätevää. Ongelmat ovat keskittyneet muualle kuin "kunnon ihmisten alueille".

Suomessa palkat alhaiset ja verotus kova. Kaikki tähtää tasapäistämiseen.

Sitten kun tästä mainitsee, niin heti on joku sanomassa "muuta sitten sinne jenkkeihin". Mut emmä sinne muuttaa halua. Enemmän mua ärsyttää se, että kun tämä maa voisi olla melkein samanlainen jos ei niin suurta osaa rahoista pistettäis siihen että ihmiset makoilee kotona tai että saavat ylikorkeaa palkkaa hommista, jotka ei ole kovin vaativia. Tohon vielä progressiivinen verotus päälle, niin voi todeta, että Suomessa suorastaan motivoidaan ihmisiä olemaan kaupankassoja tms.

Juu tiedän, että tämmöstä ei sais ees sanoa, mutta näin se vaan mun mielestä on.

Enemmän mua ärsyttää se, että kun tämä maa voisi olla melkein samanlainen jos ei niin suurta osaa rahoista pistettäis siihen että ihmiset makoilee kotona tai että saavat ylikorkeaa palkkaa hommista, jotka ei ole kovin vaativia.

Tämän takia Suomessa on niin paljon työttömiä ja ilmaistöissä olevia. Koska matalatuottoisesta työstä pitää maksaa korkea palkka, niin ihmisiä ei ole varaa palkata matalatuottoiseen työhön. Ja kaikista ihmisistä ei myöskään edes ole korkeatuottoista työtä tekemään, kyvyt eivät siihen riitä.

Tämän takia Suomessa on niin paljon työttömiä ja ilmaistöissä olevia. Koska matalatuottoisesta työstä pitää maksaa korkea palkka, niin ihmisiä ei ole varaa palkata matalatuottoiseen työhön. Ja kaikista ihmisistä ei myöskään edes ole korkeatuottoista työtä tekemään, kyvyt eivät siihen riitä.
Siksikö Suomi ei ole täynnä kerjäläisiä? Suomessahan on pohjoismaiden alin verotus, pienin julkinen sektori, heikoin ay-liike, alimmat duunarien palkat ja eläkkeet sekä ostovoima. Työn hintakin Pohjoismaiden alin 10€ tunnilta alempi kuin Ruotsissa (..ja Saksassa), 20€ tunnilta alempi kuin Norjassa ja Tanskassa. Ei luulisi olevan palkoista ja työn hinnasta kiinni.

Eli kaikki jotka on hanttihommissa on tyhmiä sinusta.. Siellä kuule aika kallista kouluttautua, ei monella ole varaa jos ei vanhemmat pysty auttamaan.
Ap korostikin kunnon ihmisiä. Kunnon ihmiset saavat varmaan stipendin. :rolleyes:

Onhan ne pikkukylät herttaisia Usassa, mutta en mä Suomesta varmaan pois muuttaisi.

Tarvittaisi iso puolueeton joukko asiantuntijoita tarkastelemaan, että missä menee vipuun kun tulonsiirrot/sijoitukset etc. eivät Suomessa lyö leiville.
Varmaan ykköskohteina voisi olla suomalainen eläkejärjestelmä, EU:n kustannukset ja miks ei kehitysapu/maahanmuuttopolitiikan kustannuksetkin.
Ja ydinvoimala-/kaivoskorruptio!

Viimeksi muokattu:
Ap korostikin kunnon ihmisiä. Kunnon ihmiset saavat varmaan stipendin.

Aa niin mä luulin että myös roskakuskit ja mäkkärin työntekijät on kunnon ihmisiä koska niillä on työpaikka, usein kaksikin kun yksi ei riitä kattamaan perusmenoja. Onneksi Suomessa ei vielä tarvitse kahta työtä puurtaa kun voi vielä saada asumistukea pienen palkan päälle kun sillä ei elä.

Aa niin mä luulin että myös roskakuskit ja mäkkärin työntekijät on kunnon ihmisiä koska niillä on työpaikka, usein kaksikin kun yksi ei riitä kattamaan perusmenoja. Onneksi Suomessa ei vielä tarvitse kahta työtä puurtaa kun voi vielä saada asumistukea pienen palkan päälle kun sillä ei elä.
Ei Suomessa ole pieniä palkkoja. Lähes kaikki saavat vähintään noin 1500 euroa kuussa kokopäivätyöstä.

Yhteistyössä