Hae Anna.fi-sivustolta

USA/texas, suomalaisia ystavia haussa!

Viestiketju osiossa 'Ulkosuomalaisena' , käynnistäjänä pikkuperhonen83, 01.04.2010.

1. pikkuperhonen83 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Eli asustelen nykyaan Texasissa, tarkalleen ottaen etelaisessa texasissa. Olen suomesta kotoisin ja etsin suomalaisia ystavia, texasista tai yleensa koko Yhdysvalloista. Ihan vaikka kokemusten vaihtoon ja yleiseen jutusteluun ym...

Olen itse 27-vuotias, muutin tanne muutamia kk sitten avioliiton kautta. Koti ikavaa minulla ei ole, ainakaan viela, mutta ruisleipaa, taytyy myontaa, on vahan ikava :)

Jos teita sielta loytyy, pistakaa vaikka vastauksia tahan ketjuun, missa asustelette ja kuinka vanhoja olette etc...

Olisi mukavaa kuulla kaikista muista tanne pain maailmaa paatyneista ihmisista!

2. Lucky G Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Siellä Texasissa on suomalaisten naisten yhdistys. He toimivat Dallasissa.
    Yritä ottaa heihin yhteyttä.

3. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Omat ruokaohjeet palstalla kirjoittelee nimimerkki "strawberry fields Teksasista. Käy palstalla vilkaisemassa ja kyselemässä lisää häneltä.

4. Nykkilainen Vierailija

Hei Pikkuperhonen83,

Mina tulin aikoinani 24 vuotiaana myoskin vaimona. Olen kaynyt tyon puolesta aika paljon Texasissa ja vaikka tykkaankin siita, niin on se aika erilainen paikka kuin Suomi! Musta oli helpompaa sopeutua tanne kun hyvaksyin asian etta taalla sita nyt asutaan eika paluuta ole (no ei ainakaan vahan aikaan). En oikeastaan tavannut muita suomalaisia ennen kuin muutin NY:kiin. Jos et loyda muita suomalaisia tai suomalaisia ryhmia niin voisithan yrittaa loytaa muita eurooppalaisia...ainakin britteja on Texasissa jonkin verran. Mina luen suomalaisia uutisia netista paivittain ja katselen kans suomalaisia TV sarjoja netista. Se on musta aika hyva tapa pitaa Suomeen yhetytta. Valinta on kylla aika suppea- Maajussille Morsian yms 'helmia'...
    Taalla NY:kissa on suomalainen leipomo joka valmistaa suomalaista leipaa, sita voi tilata ja ne voi postittaa sen sulle. Laitan linkin tahan ketjuun jos loydan jostakin.
    Toivottovasti tasta oli ees vahan iloa!! :)

5. pikkuperhonen83 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ohh, suomalaista leipaa? Ihanaa, jos loytaisit linkin...voin tietysti etsia itsekin. :)
    Texas on aika erilainen kuin suomi, kylla, mutta alan tottua tahan jo...kyllahan taalla on eurooppalaisia, saksalaisia ainakin olen tavannut...

Minakin lahes paivittain luen netista kaikki suomi juorut, heh heh :) Onneksi on tama netti...

6. Nykkilainen Vierailija

Nordic Breads

Kyseinen leipomo on New Yorkissa. Sielta voi tilata ruisleipaa, se on vahan kallista postikuluineen yms mutta huomattavasti helpompaa kun tuoda Suomesta. Valion juustoja saa myos Safewaysta, ne kulkee nimikkeella Finlandia.

7. tsirp87 Vierailija

Heippa! Taalla ekaa kertaa pitkaan aikaan surffailin elleissa ja nain postauksesi, itse asun Texasissa, Dallasin lahella. Taalla olen asunut kohta puolitoista vuotta. Ainiin, olen (viikon paasta) 23 vuotias ja opiskelija :)

Eipa ole koti-ikavaa minullakaan, mutta mainitsemaasi ruisleipaa kylla! (ja salmiakkia!)

8. TX Vierailija

Oletko jo tavannut muita suomalaisia Dallasissa? Dallasin alueella toimii Suomi-Koulu (Suomi-koulu.com) ja Suomaaisten naisten yhdistys, googlaamalla löydät nettisivut. Suomalainen kirkkokin toimii Flower Moundissa.

Grapevinessa sijaitsevassa Breadhaus Bakeryssa (breadhaus.com) leivotaan suomalaista ruisleipää ja sitä on saatavana keskiviikkoisin leipomosta tai Suomikirjastolta (Nokia/Irving). Kirjastolla myydään myös muita suomiherkkuja jos kiinnostaa.

9. tsirp87 Vierailija

Juu, Suomi-koulun tiedankin, vaikka en olekaan ollut tekemisissa sen kanssa. Taytyy myontaa, etta en ole kovin aktiivisesti yrittanyt etsia suomalaisia taalta, mutta tiedan kylla muutamia suomalaisia alueelta.

Tuota leipa juttua en tiennytkaan, taytyy ottaa siita selvaa! Kiitos tiedosta! :)

10. Nykkilainen Vierailija

Joku ystavallinen henkilo (en siis mina!) joku asuu Austinissa on perustanut tosi kiva chat-forumin meille USA:n suomalaisille. Nayttaa silta etta Austinissa on useampi suomalainen...
    USAn Suomalaisten Foorumi Categories

11. Äiti Espoosta Vierailija

Tyttäreni on ollut USAssa jo pitkään. Hän on saanut joulukuussa pienen pojan. En yhtään ihmettelisi, vaikka hän kaipaisi seuraa. Meilaa minulle niin annan yhteystiedot.
    [email protected]

12. Texasiin päätynyt Vierailija

Hei pikkuperhonen!
    Minä olen myos koittanut etsiä suomalaisia ystäviä täältä Texasin alueelta.Tapasin mieheni,kun tulin USA:han opiskelemaan.Nyt asumme keski- etelä-Texasissa.
    Ja kyllä on ruisleipää ja Fazerin suklaata ikävä!!
    olis kiva tutustua ja vaihtaa kuulumisia tms.Olisko mahdollista saada sinun sähköpostiosoitetta jotenkin?

13. Noora Vierailija

Moikka!

Toivottavasti tätä palstaa lukee vielä joku, vaikka edellisistä postauksista on aikaa :/
    Olen vimmalla yrittänyt etsiä täältä muita suomalaisia, löytämättä ketään. Asumme College Stationissa (Austin, Houston siedettävän matkan päässä) ja tämä on aika pieni kaupunki ja tunnen oloni välillä todella yksinäiseksi. Asumme täällä kesäkuuhun 2013 saakka.
    Meillä on 4- vuotias poika mukana joka kaipailee myös suomalaista leikkiseuraa. En ole onnistunut vielä löytämään ystäviä, enkä tiedä johtuneeko siitä että olen jonkin verran räväkkä ja minulla on oranssit hiukset (paikalliset katsovat silmät pyöreinä..)
    Musta huumori on ystäväni ja sosiaalisuus karjalaisia peruja. Laittakaa ihmeessä sähköpostia, miulla leviää pää jos ei löydy ystäviä kenen kanssa jakaa tämä ihmettely ja kummastelu.

[email protected]

14. ulkos. Vierailija

Teksasissa asuvan lapsen äiti: liity EXpatriumin klubiin (se on keskustelupalsta ulkosuomalaisille ja sellaisiksi aikoville tai sellaisina joskus olleille), siellä on paljon USAssa asuvia.
    Expatrium - klikkaa klubi ja rekisteröidy

15. Nea Vierailija

16. Nea Vierailija

Olisin kiinnostunut karja tai hevostilasta jossa kaivataan apua hevosten ajossa tai hoidossa.
    Haluisin tulla muutamaksi viikoksi töihin ja kattomaan karjatilaa elämää.
    Onko tietoa tälläisistä paikoista.
    T nea 44v sinkku nainen NurmijärveltäNurmijärveltä

17. Unelma Vierailija

18. vierailija Vierailija

Oletko ajatellut tuota leipä asiaa.Stähän voi leipoa itsekin.Kait siinäkin maassa on jauhoja?Matkan suunnitelu ajatuksissa.Leipää sinne ei saa tuoda.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri