Useamman lapsen yh:t,miten saatte ajan riittämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen niiin poikki ja poden koko ajan huonoa omaatuntoa. Lapset 6v 3,5v ja 4kk. Isommat ovat isällään yleensä 3-4 yötä isällää vkossa. Esikoinen menee ekalle syksyllä,on reipas omatoiminen lapsi jonka huoletta päästän tuohon pihalla leikkimään toisten kanssa. Ja jolla käy kavereita. Ja eskarissa on päivät ollut,tänään alko loma. Vauvan kanssa menee paljon aikaa päivisin,tämä 3,5v on hoidossa ma-ke,hänellä on vaikea dysfasia ja on vähän sellanen yksinäinen eläjä,hoidossa kyllä reipastunut nyt paljon,mutta ei kyllä varsinaisesti ole kavereita,hänellä on paljon vaikeuksia ymmärtää puhetta mikä tekee arjesta haasteellisen kun joudun joka asian näyttämään ei riitä että huikkaan olan yli et tuus syömään,laita kengät mennään ulos jne.
Lapsi on ihan liikaa yksin,yritän parhaani mutta vauva on hoidettava,kotitöitä on tehtävä...Me ollaan saamassa ehkä saamassa perhetyöntekijä syksyllä,mutta sinne asti pitäs pärjätä..olen itse todella väsynyt ja itkettää iltasin kun tämä keskimmäinen menee nukkumaan kun ei vaan ehitä touhuta tarpeeksi päivällä,joskus tasan sen verran et ulkoillaan pari tuntia,keinumista yms, sit luetaan kirja ja iltapäivä ja ilta etenkin menee vauvaa kanniskellessa,esikoisellekkin tarvii aikaa antaa ja tämä keskimmäinen leikkii yksin,vaike on saada mukaan esim yhteiseen jutteluun yms kun ei hän tosiaan puhetta ymmärrä oikeestaan yhtään.
Sekava sepustus,en tiedä miksi tämän kirjotin :/

Voimia :hug:
Mulla lapsia kaks,1v1kk ja 3v9kk. Ja varsinkin kun piemempi oli pieni niin oli aika rankkaa ja juurikin kokoajan huono omatunto kun isommalle ei riittänyt tarpeeksi aikaa. Nyt jo hieman helpompi. Mulla on apuna isomman hoitopaikka ja tukiperheen sain muutama kuukausi sitten. Lapset eivät siis tapaa isiään koskaan.
Syksyllä aloitan opiskelut,saas nähdä miten sitten aika riittää. Vaikka toisaalta uskon ja toivon että saan siitä lisää jaksamista kun pääsee ihmisten ilmoille ilman lapsia :)

Yhteistyössä