Uskallanko aloittaa minipillerit, Cerazette...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä ehkäisy???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä ehkäisy???

Vieras
Mulla on masennusta ja mielialan heittelyä muutenkin, niin uskaltaako tässä aloittaa mitään minipillereitä syömään kun näyttää olevan siinäkin sivuvaikutuksina tuollaisia oireita? Voiko mieliala alkaa heitellä vielä pahemmin noista pillereistä? Jälkitarkastuksen yhteydessä sain paketin ja reseptin, mutta nyt alkoi mietityttämään että uskaltaako tässä pistää elimistöään enempää sekaisin millään hormonivalmisteilla vai voisiko olla että kävisi toisinpäin että mieliala tasoittuisi? En kyllä halua mitään muutakaan noista sivuvaikutuksista itselleni riesaksi. Voiko iho muuttua paremmaksi jos on näppyihin taipuvainen vai onko aina välttämättä just toisinpäin?
Kertokaa kokemuksia noista pillereistä. Onko tullut pahoja haittavaikutuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ois tärkeää syödä niitä pilsuja se 3kk.Sen jälkeen haittavaikutukset katoaa usein kokonaan,tai ainkain osittain.
3kk on se "kokeilu aika".

Kiitos tuosta tiedosta, sitä ei nimittäin lääkäri maininnut eikä mielestäni lukenut ohjeissakaan. Eli ton 3 kuukauden jälkeen vois ne mahdolliset haittavaikutukset hävitäkin?

Alkuperäinen kirjoittaja mikä ehkäisy???:
Onko tullut pahoja haittavaikutuksia?

Ei suoranaisesti mielialaan liittyviä haittavaikutuksia....

Välillisesti kyllä, 8 viikon menkat meinaan veti kyllä mielenkin aika pirun matalalle.

En tiedä kauan sitä lystiä olisi kestänyt, mutta soitin lopulta lekuriin ja terolut-kuurilla lopetettiin sitten se hillitön valuminen.

Mä en aio niitä enää ikinä syödä.

Minulla on myös entistä masennustaustaa, eivätkä Cerazettet ole aiheuttaneet mitään ongelmia. Hemoglobiini vaan on noussut normaaleihin lukemiin ainaisen anemian sijasta, kun kuukautisia ei tule:)

Sivuvaituslista kannattaa lukaista kerran läpi ja sitten unohtaa ellei ala olla jotain ihmeellisiä oireita. Jos sivuvaikutuksia alkaa oikein odottamaan, niin eiköhän aina jotain ilmaannu...

Yhteistyössä