Hae Anna.fi-sivustolta

Uskallanko ladata musiikkia?

Viestiketju osiossa 'Musiikki' , käynnistäjänä Pelokas, 13.01.2009.

1. Pelokas Vierailija

Hei, onko kukaan teistä ladannut musiikkia esim. eMulella tms. Onko kukaan teistä joutunut vastuuseen, sehän on rikollista (pieni rikos verrattuna suuriin talousrikoksiin....). Onko siis mitään järkeä lähteä imuroimaan joku latausohjelma ja ladata musiikkia ilmaiseksi, minkälaiset seuraukset kiinnijäämisestä on ja mitkä ovat mahdollisuudet on jäädä kiinni. Miten tällaista toimintaa yleensä valvotaan?

2. Jatkuvasti ladataan Vierailija

En tiedä siellä Suomessa mutta meillä täällä eräässä Euroopan maassa ladataan jatkuvasti eMulella musiikkia. Rikoshan se on vasta jos teet sitä suuria määriä ja panet myyntiin.

Miltei joka päivä joku meillä perheestä lataa sieltä jotain uutta. Ei omiin tarpeisiin täällä ainakaan tule mitään hankaluuksia.

3. Pelokas Vierailija

Suomessa ei liene saa nykyisin ladata enää edes omaan käyttöön. Olenkohan oikeassa? Pitäiskö muuttaa maata?

4. Pelokas Vierailija

Edelliseen lisäys; ei saa ladata edes omaan käyttöön, ja kiitos siitä kuuluu Tanja Karpelalle muistaakseni jonka lapset eivät sitten varmaankaan lataa mitään ilmaiseksi...

5. Kuka niita vahtii? Vierailija

Ikaankuin siellakaan olisi vahteja jotka sita toimintaa pitaa silmalla. Mina uskaltaisin ladata niin Suomessa kun muuallakin. Mahdotontahan joka talouden koneita on vahdata mita niilla tehdaan ja jos netti tarjoaa mahdollisuuden ladata musiikkia niin kaikki kuitenkin niin tekee. Nekin sen Karpelan lapset!

6. Jenna_K_ Vierailija

en uskalla enkä muutenkaan lataisi, se on musiikintekijöiden omaisuutta

7. Pelokas Vierailija

Ei tämä ole ansa. Eikö uskalleta vastata sen takia? Urkitaanko siis tietokoneitamme niin paljon? Lataajia varmasti löytyy, tulkaa esiin. En ole poliisi enkä Teostopoliisi.

8. dägädägä Vierailija

Jos sä oikeasti arvostat hyvää musiikkia niin miksi et ostaisi levyä? Se levyn tekeminenkään ei ole ilmaista, ja jos siitä jää miinukselle niin jokainen voi miettiä miten se vaikuttaa siihen seuraavaan levyyn...

9. Nettilataaja Vierailija

No ei pelota yhtään. Vai odotatko ihan nimen kanssa viestiä? Meillä latautuu melkein joka ikinen päivä musiikkia netistä. Jos sitä ei tee yksi niin tekee toinen, aina on jotain ladattavissa. Kokonaisia albumeja on sieltä saatu...hetkinen..piti ihan laskea, yhden mielilaulajani albumissa on 22 CD:tä. Muitakin albumeja löytyy ja sitten niitä yksittäisiä on jo mahdotonta laskea tähän hätään. Ostettuja Cd:tä on tietysti telineet täynnä mutta tämä käy hetkessä ja löytyy helposti. Ne on nettiin pantu, sieltä niitä otetaan niin kauan kunnes poistavat sen mahdollisuuden.

Tyytyväinen?

10. VARAS Vierailija

Varkaus on varkaus, uskallatko varastaa DVD:n kaupasta? Entä olutta ärrältä?

11. Nettilataaja Vierailija

En minä tietysti kaupasta varastele mutta jos olen varas, koska lataan netistä niin sitten olen varas. Ei siinä mitää n. Jatkan edelleenkin varastamista. Ei minua tuo sana pelota eikä se latauskaan. :D

12. hmmm.. Vierailija

Mikä ero on kaupasta varastamisella ja netistä varastamisella, koska ensimmäinen on kiellettyä mutta jälkimmäinen "sallittua", siis moraalisesti.
    Muistan kuinka 80-luvulla äänitettiin mankalle radiosta biisejä, se kai vastasi nykyistä netistä lataamista, joten nuoriso varasti jo siis silloin musaa. Tämä on itse asiassa mielenkiintoinen juttu, missä kulkee sen todellisen varastamisen raja?

13. ilmaiseksi Vierailija

Nykyään on mahdollista ihan laillisestikin ladata netistä musiikkia, eikä se nyt niin kallista ole että siihen kenenkään musiikinkuuntelijan talous kaatuu.

Jos haluamme jatkossakin kuunnella hyvää musiikkia, niin maksetaan siitä. Näytetään, että sitä kannattaa meille tuottaa!

Jos taas vain kokeilumielessä kuuntelee bändejä kun ei ole varma tahtooko ostaa sitä musaa kotipyöritykseen, niin siihenkin on laillisia kanavia: esimerkiksi YouTubessa voi kuunnella ilmaiseksi. Last.fm :n kautta voi kuunnella - ja joitakin biisejä voi myös laillisesti ja ilmaiseksi sen kautta ladata kotikoneelle (niissä maininta "free download").

14. DOWNLOADER Vierailija

ei pelota kuule yhtää mä ja mun kaverit ladataa eikä kukaa oo jääny kiinni!! :D

15. Lataaja Vierailija

Olen kokeillut tällaista maksullista latauspalvelua ja lataus meni päin prinkkalaa. Biisiä en saanut ja rahat menivät. Tämän takia en niitä enää käytä. Ostan levyjä säännöllisesti, mutta en ala kokonaista levyä ostamaan jos pidän vain yhdestä tai kahdesta biisistä, joten lataan ne ilmaiseksi.

16. Ruuvihai Vierailija

Koittakaa GROOVESHARK.COM
    Ilmainen musicplayeri netissä!!! Toimii heti ilman rekisteröitymistä!

17. sagejahide Vierailija

Onko se vaikea tajuta, että ladatessa kappaleen, se alkuperäinen levy ei häivy kaupasta minnekään, ja on ihmisten ostettavissa.

AP:lle: Älä tuollaisilla softilla, µtorrent ja piratebay tekevät täydellisen yhdistelmän.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri