Uskallanko laittaa lapseni yleisen wc:n lastenpotalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja H..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

H..

Vieras
Mietin, että miten puhtaat ne muovipotat yleisissä vessoissa ovat? Niistä kun reunan yli kaadettaan sisältö pois, voiko luottaa että jokainen pesee potan sen jälkeen kunnolla... Ökk, kun ajattelen että joku vaan kaataa pissan ja max huuhtelee lievästi, ja lapseni istuu sinne! Ja reilu 3v:lla yleensä siinä vaiheessa kun kysy potalle jo kiireettä, ei silloin enää ehti pesemään ja kuivamaan pottaa. Missä olette törmäneet likaisiin pottiin? Vai laitatko 3-4v suoraan pöntölle?

Miten te menettelette?

Siis 3v????? No tottakai pöntölle eikä edes mihinkään lastenhoitotilaan vaan ihan tavalliseen vessaan missä itsekin kävisi.

Itse käyn huoltsikoilla kolmevuotiaan kanssa peräkanaa pissalla samassa kopissa.

Itse laittaisin kanssa pontolle vaan. Meillapain on kiva kun monissa ostoskeskuksissa yms on lapsille omat vessat. Ja niissa sellaiset lasten pontot kanssa.

Toinen vaihtoehto tietty on, etta et odota sita lapsen vessahataa, vaan kaytte siella potalla vahan aikaisemmin, niin ei ole sellainen kiire..

Oon laittanu potalle sillon kun se vielä sellasta käytti. 3v meni jo pöntölle. Toki katoin että ei oo ryönässä. Mutta kaikenvaralta en alkanu pestä. Kyllä se alle 3v kävi tarvittaessa pytyllä autettuna.

Ei ole koskaan tarvinnut laittaa. Tyttö kävi pöntöllä jo alle 2 v lähtien. Tosin 3 vuotiaiden olisi syytä opetella jo pöntölle. Hassun näköistä kun iso lapsi istuu potalla.

Yhteistyössä