S
Surupusero
Vieras
Hei! Minulla on nyt 8kk ikänen tyttö ja 2v poika. Hain puoliksi leikilläni toimea viime kuussa ja nyt sain soiton että olen saanut vakituisen toimen kuntayhtymältä. Toimessa pitäisi aloittaa elokuussa, nuorimmainen silloin 9kk. Isä jäisi lasten kanssa kotiin, tosin hän on epävarma pärjäämisestään ja ennenkaikkea jaksamisestaan... Nyt mietinkin, uskaltaisinko ottaa toimen vastaan mutta anoa heti hoitovapaalle jäämistä. Toimessa on 4kk koeaika ja jos anon hoitovapaata, olisin vain 2kk töissä(eikös tämä 2kk ole se aika jota ennen täytyy työnantajalle ilmoittaa hoitovapaalle jäännistään?). Hehän voisivat keksiä jonkun muun syyn erottaa minut koeajan aikana vaikka taustalla olisikin tuo hoitovapaan anominen. Uskallanko ottaa riskin että menetän työn... Toisaalta en tiedä onko minulla vielä mitään työmotivaatiotakaan, tyttö on vielä niin pieni ja tarkoitus oli olla kotona kunnes hän täyttää kaksi vuotta. Lasten elämä ei kovinkaan muuttuisi kun isä jää heidän kanssaan kotiin mutta arveluttaa silti. Imetän enää iltaisin ja aamuöisin joten sen puolesta olisi mahdollista. Tietääkö joku sitä, onko työnantajalla oikeus evätä hoitovapaalle jääminen jos isä on jo hoitovapaalla, hän siis tietysti menisi takaisin työhön, emme olisi yhtaikaa vapaalla.
Kokemuksia ja mielipiteitä kaipailen...
Kokemuksia ja mielipiteitä kaipailen...