Uskallatko tunnustaa :) Saako vauva pitää lelua kädessä ruokapöydässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lusikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja AnniTanniTalleroinen:
Siis, hä?? |O Kysytkö muka ihan tosissas? Miks ei vois pitää?

Kun ajattelin minäkin että suurempi osa ei antaisi pitää leluja. Hieman nolona kyllä tunnustan että meilläkin lelu on käytössä pöydässä. Laiha vauva muutenkin...joten kaikki mikä menee sisään on plussaa.

No..jätänpähän tämän nolostelun koska näytää siltä että monetkin fuskaa pöytätavoissa vauvalla...ja aloitellaan se tapakasvatus vähän myöhemmin (noiden lelujen osalta). Olen kylllä muillakin lapsillani vauvana antanut lelun olla ja ongelmitta ovat sen jättäneet myöhemmin kun lusikkahommiin ovat siirtyneet...

Aina oon pyrkinyt siihen, että muita virikkeitä olis syöntihetkellä mahdollisimman vähän, mut jos nyt hirmu vaikee ruokatuokio on ollut niin on siihen otettu avuks jotain. Mut mikään vakiojuttu se ei ole et on pöytä täynnä romua joka syönnillä.

Meil on kyllä päästy helpolla ku ei ole ees tarvinnu harkita leluja pöytään.. (Korkeintaan luki autolehteä ku isi syötti iltapuuron, sallittu keino isille.) Riitti ku poika sai oman lusikan. Ja ehkä siitä syystä alkoiki suht pienenä syödä omatoimisesti ruokansa.

Ei silloin jos olen samassa pöydässä :) kun syödään niin silloin syödään ei leikitä.
Mummon tiedän kyllä leikittävän poikaa samalla kun syövät sallittakoon se hänelle.

Aikamoinen natsikuri tuntuu olevan muutamassa kodissa. Vauva pois pöydästä, jos ei syö nätisti lusikka kädessä. (monet lapset oppivat vasta myöhemmin kuin vauvaiässä) Ei leluja pöytään, vaikka keskosena syntynyt huonosti ruokaileva lapsi ei sitten syö mitään.

Pehmeillä keinoilla pärjää lasten kanssa paljon paremmin kuin turhan tiukoilla ja mielivaltaisilla säännöillä. Uskon, että lapsikin kasvaa onnellisemmaksi ja empatiakykyisemmäksi pehmein keinoin. Meillä muuten esikoinen ymmärtää ihan hyvin, miksei hänellä saa olla leluja pöydässä, vaikka vauvalla onkin. Eipä hän niitä kaipaakaan, koska osaa syödä normaalisti. Vauva on sitten eri juttu.

Yhteistyössä