Uskallatteko viedä päiväkotiin ns parempia/kalliimpia vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti x2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Äiti x2

Jäsen
25.01.2013
158
0
16
Itse olen jo jonkin aikaa pohtinut että onko järkeä ostaa kalliita (ulko)vaatteita jotka mystisesti häviää päiväkodissa niinä iltapäivinä kun lapset on sisällä huonon ilman vuoksi ja vanhemmat hakevat lapset itse.

Nyt taas perjantaina, pienten ryhmä jossa lapset ei pue itse. Hoitaja muistaa laittaneensa kuivauskaapista päiväunien aikana lapsen hanskat OMAAN lokeroon, noh, kun haen lapsen ei hanskat ole lokerossa, ei löydy lattialta, ei tuulikaapista, ei mistään.. Noh, todetaan että varmaan vahingossa vaihtuneet maanantaina varmaan saadaan vaihdettua takaisin. (Yhtään ylimääräisiä hanskoja ei kuitenkaan löydy)

No, ei tänään aamulla ainakaan ollut vielä ilmaantuneet takaisin eikä kukaan myöskään maininnut että perjantaina olisi väärät hanskat tulleet mukaan tuo kun muistaa tms..

Ettekö te vanhemmat katso mitä lapsillenne puette kun niitä haette? Aina jos hoitajat lapset ulos pukevat niin tismalleen on omat vaatteet päällä. Mutta aika usein kun vanhemmat on itse sisältä hakeneet niin väärät vaatteet/kengät on päällä. Toki virheitä sattuu jos kiireellä lähtee, mutta kai edes kotona huomaatte että ei nämä ollutkaan omat?

Ärsyttää, kovalla vaivalla etsityt hanskat, välikausihanskoiksi maksoin niistä liian monta kymppiä ja käyttökerrat jäi kolmeen jos eivät takaisin ilmesty. Tekisi jopa mieli heittäytyä niin nipoksi että laitan lapun pk ilmoitustaululle tyyliin "Mahtoiko silloin ja tällöin iltapäivällä lapsesi käteen eksyä väärät hanskat (tuntomerkit) olisitko ystävällinen ja palauttaisit ne päiväkodille"

Viimeksi muokattu:
Uskallan, mitään ei ole hävinnyt. Eiku yhdet ulkohousut oli viimekesän kateissa, mutta tulivat syksyllä takaisin kun hoito alkoi taas kyseisellä lapsella jonka mukaan ne oli lähteneet ja pestyinä palauttivat ja mukana oli vielä pikkuauto anteeksipyyntönä.

Ihan normi vaatteita on lapsilla päikyssä. En ikinä mieti, että tää on kallis, en pistä päälle.

Muttamutta... Mies kun hakee lapset tarhasta, niin useinkin on vieraita vaatteita lapsilla päällä. Ehkä mieheni niitä sitten varastaa, mutta minä uskon, ettei vaan kiinnitä huomiota. Ja vieraat vaatteet palautetaan pestynä, joten voi mennä useampikin päivä.

Toivottavasti saat hanskat takaisin.

Nykyisessä päiväkodissa välillä menee hanskoja ja hattuja sekaisin, mutta palautuvat yleensä omistajalleen. Aiemmassa oli tuota 'häviämispulmaa'. Hanskoja, housuja ja hattuja katosi melko uusina ja alkukaudesta. Tuo oli vielä aika pieni päiväkotiryhmä, joten vanhempien kyräily oli huomattavissa. Emme siis olleet ainoita, joilta hanskoja hävisi.

Meiltä ei ole mitään kadonnut koskaan. Kengät ovat välillä vaihtuneet, kun lapset pukee itse ja monella on samanlaiset Kuomat. Nekin ovat palautuneet seuraavana aamuna. Sinuna laittaisin lapun päiväkodin ilmoitustaululle kadonneista hanskoista. Ei se ole yhtään nipoa.

[QUOTE="Rose";28373819]Ihan normi vaatteita on lapsilla päikyssä. En ikinä mieti, että tää on kallis, en pistä päälle.

Muttamutta... Mies kun hakee lapset tarhasta, niin useinkin on vieraita vaatteita lapsilla päällä. Ehkä mieheni niitä sitten varastaa, mutta minä uskon, ettei vaan kiinnitä huomiota. Ja vieraat vaatteet palautetaan pestynä, joten voi mennä useampikin päivä.

Toivottavasti saat hanskat takaisin.[/QUOTE]

Juu, toki noita tapahtuu että menee sekaisin jne.. mutta kun nämäkin hanskat todistetusti omassa lokerossa ollut ennen kuin vanhemmat tulleet hakemaan.. :/ Joten väkisinkin tulee mieleen että on varastettu, kun ei mitään "vaihturihanskojakaan" jäänyt jäljelle..

meillä muuten on kirjoitettu niin isolla nimet vaatteisiin että jos ne joku päättää nyysiä niin tulee "ongelmia" nimikoinnin kanssa.

Juu, ei noitakaan päiväkodissa "pysty" käyttämään, on nimikoitu+hoitajat varmasti myös hanskat tunnistavat koska jokainen taisi niiden nättiä väriä kommentoida ja ei tosiaan enää muutamaan vuoteen ole tuossa värissä saanut mistään ja itsekkin viime elokuusta asti noita etsin ja vihdoin tammikuussa Ruotsista sain hommattua..

[QUOTE="Rose";28373819]Ihan normi vaatteita on lapsilla päikyssä. En ikinä mieti, että tää on kallis, en pistä päälle.

Toivottavasti saat hanskat takaisin.[/QUOTE]
On ihan kaunis ajatus palauttaa vaatteet pestyinä, mutta tuossa parissa päivässä oikean omistajan on ehkä ollut jo pakko ostaa uudet kadonneiden tilalle. Mieluummin siis ottaisi omansa heti takaisin pesemättöminä kuin muutaman päivän päästä pestyinä.

Ja alkuperäiseen kysymykseen: mä tein aikoinaan lasteni vaatteet itse, joten ne eivät juurikaan menneet vahingossa muiden lasten mukaan.

Uskallan.

Jos lapsi on arkipäivät hoidossa, niin missäs hän niitä merkkivaatteita käyttäisi jos ei siellä.

Meidän päiväkodissa ei ole neljään vuoteen hävinnyt kuin 1 vaate.

Ja onhan se lapsestakin kiva olla, jos on parempaa päällä.

Kyllä uskallan, mitään vaatteita ei ole kadonnut.

Tosin hanskoja on kyllä kadonnut. ties kuinka monet kurahanskat tai gore-hanskat tai ovat parittomina. En ymmärrä mihin katoavata kun ei ole kotona, ei päiväkodissa tai päiväkodin löytötavaralaatikoissa. Meidän päiväkodissa ei ole mielestäni sellaista väkeä, että kukaan niitä nyysisikään. Voi olla että vahingossa ajatunut väärään kotiin vaan ihmettelen miksei kukaan niitä palauta.

Miksi joku olisi varastanut hanskat? Tuskin myydäkseen niitä eetenpäin ainakaan. Käyttö taas ei onnistusi, koska hankat tunnistaa helposti. Ja lisäksi varas ottaisi ison riskin, jos oma lapsukainen huomaisi tapahtuneen ja lapselle tyypillisesti höpöttelisi asiasta päiväkodissa. Eiköhän ne hanskat ilmaannu jostain. Ainakin meillä on aina hetkeksi kadonneet tavarat löytäneet takaisin oikealle omistajalleen.

meilläkin on nimikoitu ja joskus hoitajat ovat laittaneet outoja vaatteita päälle. Ne tuppaa olemaan niitä joista nimi puuttuu tai se on jäänyt lapsen jälkeen kuleksimaan nurkkiin. Jos hanskoja ei kuulu niin itse laittaisin ystävällisen viestin seinälle,onko joku nähnyt niitä.

Uskallan.

Jos lapsi on arkipäivät hoidossa, niin missäs hän niitä merkkivaatteita käyttäisi jos ei siellä.

Meidän päiväkodissa ei ole neljään vuoteen hävinnyt kuin 1 vaate.

Ja onhan se lapsestakin kiva olla, jos on parempaa päällä.

Näin olen itsekkin miettinyt, siksi ollaan kunnon haalarit hommattu joiden päälle ei kuriksia tarvitse vetää, hanskat jotka pitää vettä, kevyet ja mukavat kumpparit, tukevat coretex lenkkarit jne.. Mutta kun kahden lapsen kevät vaatteisiin upposi reipas 500e niin vähän harmittaa ruveta heti uusia ostamaan muutaman käytön jälkeen.

mä en enää usko mihinkään vedenpitoon. olen ostanut uutena kaiken maailman teknisiä pukuja/hanskoja jne. aina märät ja hankala kuivata. oli sitten kurahanskat/puku päällä tai ei, sama lopputulos

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti x2;28373896:
Näin olen itsekkin miettinyt, siksi ollaan kunnon haalarit hommattu joiden päälle ei kuriksia tarvitse vetää, hanskat jotka pitää vettä, kevyet ja mukavat kumpparit, tukevat coretex lenkkarit jne.. Mutta kun kahden lapsen kevät vaatteisiin upposi reipas 500e niin vähän harmittaa ruveta heti uusia ostamaan muutaman käytön jälkeen.

vähän OT, mut mitkä on hanskat, jotka oikeesti pitää vettä???, ei oo semmosia vielä kohdalle sattunu....

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti x2;28373896:

Itse ennakoin ja ostan vaatteet aleistahyvissä ajoin.

Kuuteen vuoteen en ole montaakaan vaatetta joutunut ostamaan normihinnalla. Esim. viime viikolla tilasin Reiman alesta ensi syksyksi ja talveksi haalarit. Ja kun vanhimmalle ostaa uutena/ hyväkuntoisena, niin pienemmät sisarukset perivät vielä ihan ehjät vaatteet :)

[QUOTE="vieras";28374046]vähän OT, mut mitkä on hanskat, jotka oikeesti pitää vettä???, ei oo semmosia vielä kohdalle sattunu....[/QUOTE]

Löytyykö tällaisia?

Itse ollaan kokeiltu mm: Ticketit, Rukat, Reimat, Cirafit ja mitäliemuita. Kaikki vuotaa.

Viimeisin vinkki oli Rasavilli, onko kenelläkään kokemusta?

Yhteistyössä