[QUOTE="nasuli";30200370]Kannattaa varmaankin miettiä tosi tarkkaan kaikki, niin kuin toki muutenkin pitäisi, ihan jokaisen. Miksi ajattelitte haluta kolmatta lasta, jos on ollut noin vaikeaa aiemmin? Jos/kun vauva tulisi, onko teillä tukiverkot kunnossa niin, että aika nopeaankin saisitte apua arkeen, jos tarvetta tulee?
Voisin itse pahan ahdistuksen/masennuksen kokeneena antaa neuvon, että mieti ja mieti tarkkaan.(Monikossa siis,puolisosi kanssa). Jos olet siveltä "syvistä vesistä" kahlannut takaisin normaaliin elämään, Onnea siitä, niin ehkä kannattaisi odottaa pidempikin tovi, kuulostella itseään ja puolisoaan tarkkaan ja asta sitten tehdä ratkaisu. Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
Jos kyseessä vain vauvakuume, niin muista aatella sitäkin, että se odotus- ja vauva-aika on tosi lyhyt, ja kuitenkin se ihana pikkuinen on vastuullasi vielä vuosienkin päästä, mahdollisesti inhottavana, haistattelevana, rajojasi kokeilevana teininä.
Toivottavasti löydät sen teille oikean ratkaisun, kaikkea hyvää<3[/QUOTE]
Joo todella tarkkaan miettisimme ja tällä hetkellä tiedän jotten olisi valmis uuteen ryöpytykseen jos tulisi jotain psyyke puolelle. Mieheni on todella huolehtiva ja hyvä isä, onneksi. Tukiverkkoja on mutta olen itse huono pyytämään apua mutta olemme saaneet sitä kyllä. Lapseni ovat 3 ja 6 vuotiaat. Tokikaan en nyt ryhtyisi moiseen ja mitään suurempia vauvakuumeitakaan ei ole. Ajattelen myöskin jottei vauvakuume ole syy tehdä lasta. Ajoittain sitä vaan miettii jotta olisihan se mahtavaa kun perheessämme olisi viideskin jäsen ja koska elämä jatkuu on kiva joskus mietiskellä millä tulevaa elämää rikastuttaisi. Uskon jotta näillä kokemuksillani on todennäköistä sairastua masennukseen yms kolmannenkin kerran. Onhan pikkulapsiaika naisen elämässä psyykkisesti kuormittavimpiakin ajan jaksoja. En niinkään kaipaa sitä vauva arkea, toki niissäkin on ihanat hetkensä mutta pidän elämästä vähän isompien lapsien n.2vuotiaiden kanssa touhaamisesta. Onhan se lapsi sen loppuelämän siinä sitten kun vauva vuosista selviäisi <3 Nautin todella elämästäni näiden suloisten lasten kanssa