Uskaltaako sitä mennä enää neuvolaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muija

Vieras
Kammoan tuota omaa painoani, vaikken miltään läskitynnyriltä näytäkään.
Olen aina painanut karkeasti sanottuna 10 kiloa enemmän, miltä näytän.
Olen raskaana viikolla 22 ja lähtöpaino oli 84kg.
Puntari alkaa taatusti lähennellä jo 9kymppiä...tosin minulla ei ole koskaan noussut paino kun jonkun 7-9kg aina raskauden aikana. Tässä alussa aina eniten.
Alkaa vain tuntumaan, etten kohta enää uskalla neuvolaan mennä...huoh...
Ei ole pahemmin mitään kommentoitu, mutta tiedän oikein hyvin itsekin olevani lievästi ylipainoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja muija:
Kammoan tuota omaa painoani, vaikken miltään läskitynnyriltä näytäkään.
Olen aina painanut karkeasti sanottuna 10 kiloa enemmän, miltä näytän.
Olen raskaana viikolla 22 ja lähtöpaino oli 84kg.
Puntari alkaa taatusti lähennellä jo 9kymppiä...tosin minulla ei ole koskaan noussut paino kun jonkun 7-9kg aina raskauden aikana. Tässä alussa aina eniten.
Alkaa vain tuntumaan, etten kohta enää uskalla neuvolaan mennä...huoh...
Ei ole pahemmin mitään kommentoitu, mutta tiedän oikein hyvin itsekin olevani lievästi ylipainoinen.

täällä aikalailla samoja ajatuksia, mulla painoa ehkä 5kg vähemmän kuin sinulla, mutta eilen neuvolassa jo vähän kommentoitiin että mitäs jos kokeilisit tätä raskausdiabetes dieettiä... joo tiedän että itseni ja vauvan parhaaksi se on mutta harmittaahan tämä itseäänikin :(

Mulla oli kans samanlainen tilanne, kun olin raskaana. Mut ihana terkkaritäti ei kertaakaan siitä mitenkään pahasti sanonut. Ihan asiallisesti kertoi vaan faktat ja hoiti asiat mitä tuli eteen eli mulla raskaus diabetes ja uskomaton turvotus, jonka vuoksi paino nousi lopussa vielä tyyliin 1 kg päivässä.

Kaikesta sitä joutuu raskaana ollessa ressaamaan. Itsekin ressaan painosta, tai lähinnä siitä et sitä kytätään kauheesti. Yritän kuitenki ajatella että se paino ei ole nyt se
pääasia. Kun syö järkevästi (kyl herkkujakin menee, ei voi mitään). Ja liikkuu jonkunverran. Itellä toi liikkumynen pelkkää kävelyä nykysin, mut parempi seki ku ei mitää. Ei mitää kovin reipastakaan enää aina, sillä selkä/jalka vaivaa jo nyt. Mulla menossa rv 21.
Ainakin ekan raskauden jälkeen tulleet 16 kiloa lähti huomaamatta. Vaunulenkkejä tein jokapäivä (ja imetin). Tosin nyt ku lähtöpaino oli melkein 10 kg enemmän ku 5v sitte niin ehkä eri juttu :whistle:
Viime tarkistuksessa oli tullu vasta kilo, luulenpa nyt ollaan jo suuremmissa lukemissa... onhan tuo mahakin jo kasvanu.
En kuitenkaan ole mikään jättiläinen, ihan normaalipainoinen, mut mikä nyt on kenenki mielestä liikaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
No kuinka pitkä olet?Tuo alkupaino 84kg kuulostaa kyllä enemmältä kuin lievältä ylipainolta:(

Olen jotain 170cm ja minulla on aina ollut naiseksi suuri lihasmassa.
Katsonkin enemmän sitä, mitä peili näyttää, enkä niin tuijota vaakaa.
Ylipainoni on lievää vielä, mutta tästä en missään nimessä saa päästää enää pahemmaks.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
No kuinka pitkä olet?Tuo alkupaino 84kg kuulostaa kyllä enemmältä kuin lievältä ylipainolta:(

Olen jotain 170cm ja minulla on aina ollut naiseksi suuri lihasmassa.
Katsonkin enemmän sitä, mitä peili näyttää, enkä niin tuijota vaakaa.
Ylipainoni on lievää vielä, mutta tästä en missään nimessä saa päästää enää pahemmaks.

No eihän siitä mitään tulisi jos kaikki olisivat samankokoisia :hug:
Miun mielestä raja vedetään siihen, että niin kauan kuin itsellään on hyvä olla, ei pitäisi olla mitään hätää. Sinähän olet pitkä, joten ei kukaan voi olettaakaan että painaisit saman verran kuin esimerkiksi tällainen puolitoistametrinen.

Itselläni paino nousi raskauden myötä kaikkiaan kymmenen kiloa ja lähestulkoon joka käynnillä noista viikoista alkaen terkkarilla oli jotain napistavaa painostani, rouvahan itse oli huomattavan ylipainoinen...
Kannattaa siis kuunnella vähän itseäänkin :)

Ruokailutottumuksia kannattaa kuitenkin tutkailla sekä itsesi että vauvasi vuoksi, nythän on loistava aika aloittaa kun ei ole enää itsestään kiinni!

Mulla vähän samaa ongelmaa, ylipainoa n. 14 kg ja nyt raskaana rv 27. Noin 7 kg tullut jo lisää painoa, kun edellisessä raskaudessa tuli kaikenkaikkiaan vain reilu 10 kg lopputurvotuksineen. Kauhistuttaa tää loppuaika, että mihin lukemiin paino päätyy. Neuvolassa viimeksi oli kans jo puhetta raskausdietistä, tai siis sain esitteitä. Raskausdiabetesta muuten ei ole ainakaan vielä todettu, eikä ollut viime raskaudessa. Syöminen on vähän ongelmallista, kun on tarve syödä tiheämmin kuin normaalioloissa, muuten tulee edelleen helposti vähän huono olo. Liikkuminen on jäänyt tosi vähäiseksi... kun ei oo voinut jumpissa käydä ja herkutkin maistuu. Yksin kävelylenkkien tekeminenkään ei kauheasti houkuttele, kun mahaa alkaa olla, käveleminen jo hidastunut ja iskiasvaivakin pahenee lenkin jälkeen.

Lisään vielä, että mitään terveysongelmia minulla ei tästä ylipainosta ole vielä koskaan ollut, siis raskausajat menneet normaalisti jne. Toki haluan kiloja karistaa ja totisesti sen teen, kunhan saan muksun maailmaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lisään vielä, että mitään terveysongelmia minulla ei tästä ylipainosta ole vielä koskaan ollut, siis raskausajat menneet normaalisti jne. Toki haluan kiloja karistaa ja totisesti sen teen, kunhan saan muksun maailmaan!!

Nauti sitten raskaudesta, äläkä anna moisen seikan pilata iloasi. Asiat ovat kuitenkin loppujen lopuksi hyvin nyt. :)

Mulla on sama että stressaan siitä vaa'alle menosta. Sit mulla on aina sen takia verenpaineet ihan nupissa... mittaan sit aina alakerrassa neuvolan jälkeen ja aina olleet tosi paljon matalemmat mitä neuvolan huoneessa. :laugh:
Mä olin ihan normaalipainoinen ennen odotusta... Sit kävikin niin että kun lopetin tupakanpolton raskaustestin tehtyäni niin paino räjähti kuukaudessa +4,5kg. Nyt on sit tullut yhteensä vajaa 6kg ja rv.19 vasta menossa.
Sanoi silloin kun tuli tuo 4,5kg että koko raskausaikana ei tartteis tulla kun 10-12kg.... Eli "saan" lihoa enää kuutisen kiloa maksimissaan... Ja voin sanoa että iskee jo nyt paniikin päälle tuosta asiasta.

Mä kammoan kanssa ens tiistain neuvolavaakaa... :| En ole viime käynnin jälkeen päässyt kertaakaan käymään lenkillä, muutenkin vietin kaksi viikkoa ihan sängyssä, sen jälkeen viikon tosi pienellä liikunnalla ja nyt vasta olen alkanut vähän enemmän liikuskella. Mut mihkään lenkille ei ole edelleenkään asiaa. Lisäksi, kun ruokavalio on eri kuin ei-raskausaikana (huomattavasti enemmän hiilareita, jotka mulla normaalistikin lihottaa), tätä painoa on ihan mahdoton pitää samana. En tiiä, mitä terkka sanoo...

Jotenkin kyllä hassua, et raskaanaolevan pitää tämmöisestäkin stressata. Siis jos itse tietää painonnousun olevan tilapäinen juttu ja tietää, et sille on nyt semmoisia syitä, joille ei mitään voi, tuntuu käsittämättömältä, et ammatti-ihminen ei sitä sit käsittäis. Tai sit aliarvioin meidän terkan, katsotaan. Ehkä se ei suhtaudu asiaan, kuten pelkään. :D

Mut joo. En tiiä, paljon olen lihonut (en ole käynyt vaa'alla) mut näkeehän sen silmillä. Toisaalta mulla on lihakset kadonnu liikkumattomuuden myötä ja rasvaa on tullut tilalle, joten voi olla, ettei muutos vaa'assa ole niin suuri. Mutta peilissä... :|

Hassua vielä, et raskaana olevat naiset niputetaan muutenkin samaan kasaan: paino saa nousta sen ja sen verran. Eihän naiset muutenkaan ole samanlaisia. Toinen saa tehdä vaikka mitä, et paino nousis edes kilon ja toisen ei tarvi kuin vilasta yhtä keksiä ja se oli siinä sit. :xmas:

Yhteistyössä